Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبعات طرح های گازرسانی و آبرسانی بدون پیوست پدافندغیر عامل در کهگیلویه به عهده مدیران است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل پدافند غیرعامل استان در نشست شورای پدافند غیر عامل شهرستان کهگیلویه گفت: هر دستگاهی که درصدد اجرای طرح است قبل از آن لازم است پیوست پدافند غیر عامل آن را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاهرخ کناری با اشاره به خطرات احتمالی و ضرورت توجه ویژه به بحث پدافند غیر عامل افزود: امروزه بحث پدافند غیرعامل به مدارس کشیده شده و قرار است مدارس رابط پدافندی داشته باشند.
کناری گفت: هر دستگاهی مکلف است یک درصد از اعتبارات خود را در حوزه زیر ساخت‌های پدافند غیر عامل هزینه کند.
وی توجه به مخازن آب، در نظر گرفتن برق اضطراری برای ادارات ، نانوایی دیزلی با سوخت دوگانه، احداث سیلوی گندم ، رفع مشکلات کشتارگاه‌ و ایمن‌سازی مدارس را نکات ضروری برای اجرای پدافند غیرعامل در کهگیلویه عنوان کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره استاندارد موظف است بر محصولات تولیدی کشاورزان نظارت داشته و محصولات ارگانیک را به مردم معرفی کند.
کناری با بیان اینکه چاه های غیر مجاز آب باید پلمپ شوند، اضافه کرد: هزار و 149 حلقه چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که بخش قابل توجهی از این چاه‌ها در بخش کشاورزی است.
وی به وجود مدارس نا ایمن در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: مدارس نا ایمن در شهرستان باید به مکان های امن جابجا شوند.
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در شهرستان محل نگهداری انبار مواد غذایی برای شرایط اضطراری پیش بینی شود.
فرماندار کهگیلویه هم گفت: بخش زیادی از مشکلات حوزه پدافند غیرعامل این شهرستان به نبود اعتبارت و بی‌توجهی مدیران کل بر می‌گردد.
علی پوزش با اشاره به وضعیت کاسه‌ای شهر دهدشت، افزود: جداول هدایت آبهای سطحی متناسب با نیاز امروز شهر نیست و در مواقع بارندگی تهدید جدی جاری شدن سیل و آبگرفتگی وجود دارد زیرا در صورت بارندگی 40 دقیقه‌ای در این شهر بحران سیل و آبگرفتگی قطعی است.
پوزش حداقل اعتبار مورد نظر برای ساماندهی این معضل را 10 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: مکاتبات بسیاری برای لحاظ اعتبار و جلوگیری از این بحران انجام گرفته اما نتیجه بخش نبوده است.
رئیس شورای پدافند غیر عامل کهگیلویه ادامه داد: ادارات کل در بحث پدافند غیرعامل روی شهرستان‌های خاصی تمرکز دارند و نسبت به کهگیلویه بی‌توجه هستند.
پوزش نبود سیلو را از مشکلات شهرستان عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه بیشترین میزان خرید گندم مازاد بر مصرف در کهگیلویه خریداری می‌شود اما سیلوی گندم وجود ندارد و انبارهای ذخیره هم مناسب نیستند.
وی افزود: برای احداث کشتارگاه مرغ طی این سال‌ها دو نفر متقاضی بودند که با توجه به عدم توجیه اقتصادی از آن منصرف شدند.
پوزش وجود سموم در محصولات کشاورزی را تهدیدی برای سلامت مردم عنوان کرد بیان کرد: البته اقداماتی از جمله کاهش و اعمال محدودیت در کشت هندوانه انجام شده اما اداره جهاد کشاورزی برای کشت جایگزین لازم است اهتمام ویژه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک روز در جلسه ستاد مدیریت بحران به بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: در پی بارش های اخیر خسارت هایی به بخش صیفی جات شهرستان های گچساران و باشت وارد شد. وی همچنین به قطع چند ساعته برق در بخش مرکزی شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بخشی از این مشکل رفع شده و مابقی نیز توسط اداره برق در حال رفع شدن است. نیک روز گفت: در این بارشها جاده پاتاوه به دهدشت به علت ریزش سنگ مسدود شده بود که به سرعت توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شد. وی گفت: بخشی از جاده های روستایی شهرستان کهگیلویه نیز به علت خاکی بودن مسدود شده و تردد به سختی انجام می شود. 

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام
  • دستگیری عامل چاقوکشی در ایلام