Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سالم‌سازي فضاي فرهنگي در ورزشگاه‌ها، تلاش براي تصويب سند ملي توسعه ورزش و توجه ويژه به ورزش روستايي و عشايري و همگاني از جمله برنامه‌هايي است که سلطاني‌فر در جلسه با فراکسيون ورزش مجلس به آن اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاري آريا از پايگاه خبري وزارت ورزش و به نقل از خبرگزاري خانه ملت، مسعود سلطاني فر وزير پيشنهادي ورزش و جوانان صبح امروز (دوشنبه 23 مرداد) با حضور در فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي درخصوص برنامه هاي کاري خود توضيحاتي را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه 5 الي 10 ساله براي سالم‌سازي فضاي فرهنگي در ورزشگاه‌ها
وي با اشاره به اينکه براي بهبود و سالم سازي فضاي فرهنگي در ورزشگاه ها نيازمند اهتمام عمومي و همکاري نهادهاي فرهنگي، رسانه ملي، روحانيت و... هستيم، گفت: بر اين اساس ضرورت دارد، برنامه 5 الي 10 ساله براي تحقق موضوع مذکور تبيين شود و در اين راستا مي توان کارگروه ويژه اي متشکل از اعضاي فراکسيون ورزش و کميسيون فرهنگي مجلس، وزارت فرهنگ و يا ساير مجموعه ها راه اندازي کرد.
وزير پيشنهادي ورزش و جوانان دولت دوازدهم با يادآوري اينکه طي 9 ماه حضورش در وزارتخانه مذکور، سفرهاي استاني متعددي براي آشنايي بيشتر با مشکلات حوزه ورزش و جوانان انجام داده است، اظهار کرد: با توجه به تلاش مجلس در راستاي تخصيص 27 صدم درصد از 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش، اميدوارم حين اجراي برنامه ششم توسعه کشور، مشکلات حوزه ورش رفع شود.
لزوم ايجاد هماهنگي بين وزارتخانه‌هاي آموزش، علوم و ورزش براي موفقيت در حوزه ورزش همگاني و قهرماني
سلطاني فر با اشاره به اينکه کشورهاي موفق در حوزه ورزش همگاني و قهرماني از همگرايي خوبي بين دستگاه هاي مرتبط بهره مند بوده اند، افزود: بر اساس اين مدل در توسعه ورزش همگاني و قهرماني کشورمان نيز بايد هماهنگي خوبي بين وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، علوم و ساير مجموعه ها ايجاد شود.
تلاش براي تصويب سند ملي توسعه ورزش
وي ضمن تاکيد بر اينکه سند ملي توسعه ورزش تدوين شده و در اين راستا نحوه همکاري همه دستگاه هاي اجرايي در آن پيش بيني شده است، افزود: در تلاشيم در دولت جديد، شوراي عالي ورزش که مدتهاست جلسه اي نداشته را برگزار کنيم و در آن سند ملي توسعه ورزش را به تصويب برسانيم.
تلاش وزارت ورزش براي توجه ويژه به ورزش روستايي و عشايري
وزير پيشنهادي ورزش و جوانان دولت دوازدهم با اشاره به برخي گلايه ها مبني بر کمبود امکانات، بي عدالتي در تخصيص اعتبارات و... خصوصاً در مناطق روستايي تصريح کرد: با توجه به شرايط کنوني توجه ويژه اي به ورزش روستايي و عشايري صورت گرفته تا بتوان نابرابري ها را جبران و به سمت ايجاد توازن و اجراي عدالت حرکت کنيم، لذا نگاه به اين حوزه پررنگ تر از گذشته است.
ميزان حضور مردم در ورزش همگاني نسبت به 4 سال گذشته دو برابر شده است
سلطاني فر با اشاره به اينکه ميزان حضور مردم در ورزش همگاني نسبت به 4 سال گذشته دو برابر شده اما با استانداردهاي جهاني فاصله دارد، گفت: مي توان با همکاري و استفاده از ظرفيت هاي دستگاه هاي مختلف اين آمارها را افزايش دهيم. به عنوان مثال 10 هزار فضاي ورزشي در اختيار وزارت ورزش و جوانان، 8 هزار فضاي ورزشي در اختيار نيروهاي مسلح، 3 هزار فضاي ورزشي در اختيار وزارت آموزش و پرورش و 300 مکان ورزشي در اختيار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي وجود دارد که مي توان از اين ظرفيت ها به خوبي استفاده کرد.
تشکيل ستاد متمرکز براي حضور در تورنمنت‌هاي بين‌المللي
وي با اشاره به اينکه در حوزه ورزش قهرماني روند رو به رشدي را طي کرده ايم، افزود: بر اين اساس از هم اکنون براي حضور در بازي هاي المپيک 2020 توکيو، جام جهاني روسيه، بازي هاي آسيايي 2018 جاکارتا، ستاد متمرکز تشکيل داده ايم و اميدواريم در بازي هاي المپيک علاوه بر مدال در رشته هايي مانند کشتي، وزنه برداري و تکواندو در رشته هايي مانند کاراته، صخره نوردي و تيراندازي نيز مدال هاي جديدي کسب کنيم.
پيش‌بيني وزير ورزش از کسب سه مدال توسط ورزشکاران خانم در المپيک 2020
وزير پيشنهادي ورزش و جوانان دولت دوازدهم ضمن تاکيد بر رفع خلأهاي جدي در حوزه ورزش بانوان و تسهيل شرايط براي حضور بيشتر اين قشر از جامعه در ورزش همگاني گفت: خوشبختانه طي 9 ماه گذشته توانسته ايم مجوز حضور بانوان محجبه در 5 رشته مسابقات بين المللي را کسب کنيم که قابل تأمل است؛ در اين بين پيش بيني مي شود در المپيک 2020 ، سه مدال توسط ورزشکاران خانم کسب شود.
بسترسازي براي حضور بانوان در پذيرش مسئوليت‌هاي ورزشي
سلطاني فر گفت: تلاش خواهيم کرد زمينه حضور بانوان در پذيرش مسئوليت هاي ورزشي در ستاد و صف را بيش از گذشته فراهم کنيم.

تابش: استفاده از ظرفيت فراکسيون ورزش مجلس در راستاي هم‌افزايي دستگاه‌ها براي ارتقاي ورزش همگاني
در ادامه محمدرضا تابش رئيس فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي ضمن تاکيد بر توجه ويژه به ورزش پايه گفت: در صورت همگرايي بين وزارتخانه هاي مرتبط در حوزه ورزش مي توان امور اين حوزه را بهتر پيش برد.
نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي ضمن تاکيد بر اهميت ارتقاي ورزش همگاني در کشور خاطرنشان کرد: مي توان از ظرفيت فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي در راستاي هم افزايي ساير دستگاه ها براي تحقق اين مهم بهره برد.
يوسف‌نژاد: لزوم تبيين استراتژي توسعه ورزش
همچنين علي اصغر يوسف نژاد با اشاره به اينکه موضوعاتي مانند خصوصي سازي، روابط بين الملل، ورزش بانوان و... از جمله دغدغه هاي حوزه ورزش محسوب مي شود، گفت: اقدامات خوبي در راستاي موضوعات مذکور انجام شده ، اما کافي نبوده است.
نايب رئيس فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي ضمن تاکيد بر تبيين استراتژي توسعه ورزش و اجراي سند ملي ورزش گفت: مي توان با همکاري بيشتر کميسيون ها و فراکسيون هاي تخصصي مجلس در امر ورزش در راستاي کاهش مشکلات و توسعه اين عرصه گام هاي مناسبي برداشت.
سياوشي: ورزش ابزار مناسبي براي جلوگيري از وقوع جرم در جامعه
طيبه سياوشي شاه عنايتي نيز در ادامه ورزش را ابزار مناسبي براي جلوگيري از وقوع جرم در جامعه دانست و بر لزوم ارتباط بين دستگاهي بين وزارت ورزش و جوانان و قوه قضائيه تاکيد کرد.
بختياري: لزوم شناسايي استعدادهاي ورزشي مناطق روستايي
علي بختياري نماينده بافت، رابر و ارزوئيه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت ارائه امکانات مناسب و تخصيص اعتبارات به مناطق روستايي گفت: بسياري از قهرمانان ورزشي از مناطق روستايي هستند، لذا بايد براي شناسايي اين استعدادها توجه بيشتري صورت بگيرد.
خادمي: ضرورت توجه به ورزش مناطق محروم
همچنين هدايت الله خادمي نيز بر ضرورت توجه به ورزش مناطق محروم تاکيد کرد.
حمزه: ورزش بانوان در مناطق محروم مغفول مانده است
در ادامه احمد حمزه با اشاره به اينکه ورزش بانوان در مناطق محروم مغفول مانده است، گفت: تيم فوتبال بانوان منطقه منوجان در استان کرمان داراي مقام کشوري است، اما از امکانات مناسب محروم است./


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند

خوزستانی ها معمولا در فوتبال ملی سرآمد هستند اما کمتر پیش آمده که آن ها در ورزش های دیگر سرآمد باشند. در سالیان اخیر، خوزستان به مهد درخشش و اوجگیری کشتی گیران فرنگی تبدیل شده است و ستاره های زیادی از این استان، قهرمان آسیا و حتی جهان شده اند.

به گزارش طرفداری، وجود امین میرزازاده امیدوارمان می کند که برای اولین بار در المپیک، یک مدال طلای خوزستانی داشته باشیم.

قبلا در المپیک، شهرهای تهران، مشهد، ساری، کرمانشاه، شیراز، شهر ری و... قهرمانی در المپیک را تجربه کرده اند. سجاد گنج زاده، جواد فروغی، محمدرضا گرایی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، حسن یزدانی و... آخرین طلایی های المپیک ایران بوده اند و امروز بیشتر از هر کس دیگری، امیرحسین زارع و امین میرزازاده در فوق سنگین کشتی آزاد و فرنگی بخت کسب مدال طلای المپیک 2024 هستند.

امین میرزازاده در مسابقات جهانی هم کار سختی در پیش داشت و سال گذشته تنها با چند مساوی و به خاطر گرفتن امتیاز آخر برنده و قهرمان جهان شد؛ چه رسد به این که امسال میشائین لوپز بزرگ کوبایی را هم در جمع مدعیان قهرمانی در المپیک پاریس می بیند. با این حال به نظر می رسد سکوی قهرمانی و برتری در المپیک به یکی از دو مرد ایرانی و کوبایی مورد اشاره یا رضا کایالپ قهرمان اهل ترکیه برسد. با این حال با تمام وجود این مدال را برای مرد دوست داشتنی کشتی کشورمان آرزو می کنیم.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است