Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز دوشنبه 23 مرداد ماه به موازات اینکه بیش از 120 میلیون سهم به ارزش افزون بر 300 میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم فرابورس تغییر مالکیت یافت، 6 نماد معاملاتی نیز بازگشایی شدند.
در جریان بازار، سهامداران با جابه‌جایی بیش از 26 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 21 میلیون ریال در نماد «ذوب» باعث شدند بیشترین حجم معاملات به این نماد که پربیننده‌ترین نماد امروز نیز بود تعلق گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین ارزش مبادلاتی هم مربوط به نماد «سرچشمه» بود که به 26 میلیارد و 870 میلیون ریال رسید.
همچنین عنوان بیشترین افزایش قیمت به نام نماد «اوان» ثبت شد و نماد «سرچشمه» نیز در حالی که 4.75 درصد افزایش قیمت را به همراه داشت، با 75/. واحد اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس مانع از افت بیشتر این نماگر شد. در نهایت آیفکس با دو واحد کاهش در سطح 918 واحدی ایستاد.
در همین حال نمادهای «کمرجان» از گروه بازرگانی و تولیدی مرجان و «قچار» از گروه قندوشکر بیشترین کاهش قیمتی را تجربه کردند. از سوی دیگر جابه‌جایی بیش از 9 میلیون سهم به ارزش بیش از 74 میلیارد ریال در نماد «واحیا» منجر شد که بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی در میان تابلوهای الف‌ ب و ج بازار پایه در اختیار این نماد قرار گیرد.
این در حالی است که در مجموع این سه تابلو شاهد مبادله بیش از 63 میلیون سهم به ارزش افزون بر 181 میلیارد ریال بودیم.
روز جاری اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در بازه قیمتی 766 تا 803 هزار ریال خریدوفروش شدند که تسه بهمن‌ماه94 با بیشترین قیمت و اوراق تسهیلات مسکن اردیبهشت96 با کم‌ترین قیمت مورد مبادله قرار گرفتند.
«اخزا11» نیز با جابه‌جایی 34 هزار و 784 ورقه به ارزش بالغ بر 33 میلیارد ریال، صدرنشین تابلو اوراق با درآمد ثابت از نظر بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی شد. در مجموع حاصل نقل‌وانتقالات انجام شده در تابلو اوراق با درآمد ثابت دست به دست شدن افزون بر 141 هزار ورقه بود که ارزشی بالغ بر 140 میلیارد ریال را رقم زد.
رصد دادوستدهای تابلو ETF نیز حاکی از جابه‌جایی بیش از 3 میلیون ورقه به ارزش بیش از 57 میلیارد ریال در این تابلو است که بیشترین مبادلات در نماد معاملاتی صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان صورت گرفته تا نماد «اعتماد» در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیشترین حجم و ارزش را به دست آورد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در اسفندماه سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

کد خبر 6094845

دیگر خبرها

  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال در دستان گردشگر روس
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص