Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، از زائران سرزمین وحی خواست 72 ساعت قبل از پرواز بارهای خود را به فرودگاه تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ حسین نجفی در نشست خبری امروز که با موضوع ارائه توصیه های پلیس به زائرانحج تمتع سال ۹۶ برگزار شد، گفت: زائران خانه خدا کارت های هویتی را همیشه همراه خود داشته باشند و به هیچ عنوان امانت و بار اضافی دیگران را تحویل نگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به قوانین متفاوت ایران و عربستان در خصوص ممنوعیت داروها اشاره کرد و افزود: بسیاری از داروهای کدئین دار، مانند دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزاز پام، لورازپام، ترادمادول و متادون و حتی گیاهان دارویی مانند شیرین بیان که برای عربستانی ها ناشناخته است، ممنوع و جرم محسوب می شود.

سرهنگ نجفی یادآور شد: لیست داروهای کدئین دار که شامل ۵۷ قلم است و در کشور عربستان جرم محسوب می شود در اختیار سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.
رئیس پلیس فرودگاه کرمانشاه اظهار داشت: تمامی فرودگاه های سطح کشور به سگ موادیاب و دستگاه های اسکن قوی برای شناسایی و کشف هرگونه مواد جاساز تجهیز شده و مرتکبین جرم از یک تا پنج سال برای بار اول ممنوع الخروج خواهند شد.
سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: همچنین حمل هرگونه مواد اسیدی و آتش زا مانند آبلیمو، آبغوره، انواع اسپری، کپسول گاز، مواد محترقه و اشیاء برنده اسباب بازی به داخل هواپیما ممنوع دانست.
وی تاکید کرد: حجاج تمام دستورالعمل ها و توصیه ها را به دقت گوش داده و به کار گیرند زیرا که حمایت از افراد خاطی به دلیل نبود نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی بسیار مشکل خواهد بود.
این مقام انتظامی در پایان این نشست خبری گفت: دارو بیماران خاص حتما باید دارای نسخه معتبر پزشک باشد تا دچار مشکل نشوند، زیرا کشور عربستان به هیچ یک از محدویت های پزشکی توجه نمی کند و با اعلام جرم، محکومیت های سنگینی برای افراد خاطی در نظر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، پرواز ساعت ۱۵ امروز جمعه به شماره‌پروازی ۱۰۰۶ شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - خرم‌آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

کد خبر 6095866

دیگر خبرها

  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • بازگشت پرواز تهران - خرم آباد
  • شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور