Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برکتِ ستاد اجرايي فرمان امام حکايت اقداماتي از لرستان تا سيستان است؛ تا به يُمن فعاليت‌هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي اين بنياد شاهد محروميت‌زدايي در بخش‌هايي از کشورمان باشيم.

خبرگزاري مهر- گروه استان‌ها: کيلومترها از مرکز استان فاصله مي‌گيريم، حتي از شهر هم دور مي‌شويم، به‌جايي مي‌رسيم که خانه‌هاي خشتي و گلي روستايي خودشان را نشان مي‌دهند، جايي دور و صعب‌العبور که مردمانش با محروميت خو گرفته‌اند، اينجا مي‌توان چهره فقر را بيشتر از هرجاي ديگري ديد و لمس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمبودها را که بشماري از راه و جاده شروع مي‌شود و بعد از مسکن و معيشت به مدرسه و خانه بهداشت مي‌رسد؛ پازل محروميت اينجا تکميلِ تکميل است؛ انگار که سال‌هاست چهره روستا را غبار گرفته است.

اما اين همه ماجرا نيست؛ هنوز مي‌شود «همت» را ديد که با آستين‌هاي بالا زده از عمق مشکلات واهمه ندارد؛ همتي از «قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا» تا «بنياد برکت» که شايد مي‌خواهند کاستي همت برخي مسئولان را جبران کنند.
در مسير روستاهايي را ديده‌ايم که حالا براي رسيدن به شهر جاده دارند، براي اهالي مدرسه ساخته‌اند و قرار است خانه‌دار هم شوند؛ هرچقدر که بخواهيم از عمق محروميت بگوييم بازهم نمي‌شود از همت و تلاش عرصه محروميت‌زدايي گذشت.
صداي «صلوات» رشته افکارم را پاره مي‌کند؛ امروز مدرسه روستا افتتاح شد و حالا مردم منتظرند که «برکت» اين بنياد را در بهبود ديگر زيرساخت‌هاي استان، شهر، منطقه و روستايشان ببينند.
فعاليت اقتصادي با طعم محروميت‌زدايي
ستاد اجرايي فرمان امام به دستور رهبر کبير انقلاب اسلامي در سال 68 ايجاد شد تا اين نهاد غيردولتي، برکت انقلاب را به دل مناطق مختلف کشور از دورترين روستاها گرفته تا کلان‌شهرها، واحدهاي اقتصادي و ... ببرد.
رهبر فرزانه انقلاب همواره در سخنان خود بر ضرورت آسان کردن زندگي مستضعفان و توجه ويژه به آنان تأکيد داشته‌اند؛ امروز ستاد اجرايي فرمان امام با استفاده از ظرفيت شرکت‌هاي اقتصادي همچون «بنياد برکت» و «تدبير» در مناطق محروم و کمتر توسعه‌يافته کشور حضور مي‌يابد و نسبت به توانمندسازي جوانان با رويکرد اقتصادي، فرهنگي، آموزشي و ... اقدام مي‌کند.
مدارس برکت، مساجد، واحدهاي توليدي مشارکتي، خانه‌ها، اقدامات فرهنگي و آموزشي و ... تنها گوشه‌اي از اقدامات اين نهاد پر خيروبرکت است که در گوشه گوشه ايران اسلامي به چشم مي‌خورد.
استان‌هاي محرومي که کمتر موردحمايت بخش‌هاي خصوصي و سرمايه‌گذاران قرارگرفته‌اند و به‌واسطه شرايط نامناسب زيرساختي و کم‌توجهي‌ها، در شاخص‌هاي اقتصادي، آموزشي و فرهنگي از ساير استان‌ها عقب‌تر هستند، مقصد و هدف ستاد اجرايي فرمان امام قرار مي‌گيرند تا اقتصاد مقاومتي به مفهوم واقعي خود با رويکرد توانمندسازي درون‌گرا به واقعيت بپيوندد.

بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام(ره) است که در حوزه‌هاي وسيعي در راستاي خدمت به محرومين و نقاط کم‌تر توسعه‌يافته فعاليت دارد که مواردي از قبيل توانمندسازي اقتصادي و کارآفريني، توسعه‌ فضاهاي آموزشي از طريق تأسيس مدارس برکت، انجام امور زيربنايي، ساخت مراکز فرهنگي مذهبي، توسعه‌ خدمات بيمه‌اي، مالي و حمايتي، ساخت بيمارستان و افزايش دسترسي آحاد جامعه به‌ويژه هم‌وطنان ساکن مناطق محروم به خدمات بهداشتي و درماني را شامل مي‌شود.
در روزها و ماه‌هاي اخير سفر محمد مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به استان‌هاي مختلف کشور نويد خبرهاي خوش را براي اجراي پروژه‌ها و طرح‌هاي مختلف درزمينهٔ هاي آموزشي، کارآفريني، اقتصادي، فرهنگي، مذهبي، درماني و ... دارد تا به يمن برکت «بنياد برکت» زمينه براي شکوفايي و رشد استان‌هاي کمتر توسعه‌يافته و محروم کشور بيشتر از گذشته فراهم شود.
استان لرستان؛ سرمايه گذاري 700 ميلياردي براي خدمت به محرومان
يکي از استان‌هايي که طي هفته‌هاي گذشته شاهد انعقاد تفاهم‌نامه و سفر مسئولان ستاد اجرايي فرمان امام بوده استان لرستان است

.
محمد مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضاي تفاهم‌نامه سرمايه‌گذاري بنياد برکت در استان لرستان، با آسيب‌شناسي اقتصاد کشور گفت: در اين رابطه اگر مردم وارد نشوند و مشارکت نکند، مشکلات اقتصادي برطرف نمي‌شود.
مخبر افزود: مردم هرگاه در مسائل ورود کردند، موفق شديم؛ در اين زمينه نيز لازم است تا فرهنگ صحيح کار رابين مردم جا بيندازيم و با مشارکت و توانمندي بالاي مردم در اقتصاد موفق شويم.
اشتغالزايي براي 195 هزار نفر در مناطق محروم و آمادگي 2 هزار نفر براي اجراي طرح هاي اقتصادي مشارکتي با ستاد اجرايي فرمان امام
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در ادامه با مرور کارنامه‌ بنياد برکت، از زيرمجموعه‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) درزمينه‌ توانمندسازي اقتصادي مردم مناطق محروم، يادآور شد: در بنياد برکت با اجراي 310 طرح توانمندسازي اقتصادي با مردم مشارکت براي 195 هزار نفر در مناطق محروم اشتغال‌زايي کرديم، امروز نيز بيش از 2 هزار نفر طرح جديد اقتصادي ارائه داده‌اند تا با ما همکاري و درزمينه‌ اشتغال‌زايي براي مردم مناطق محروم مشارکت کنند.
آيت‌الله سيد احمد ميرعمادي نماينده‌ ولي‌فقيه در استان لرستان به اقدامات چشم‌گير ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) هم اشاره کرد و گفت: استان لرستان ظرفيت‌هاي بسياري دارد و اميدواريم بيش از گذشته شاهد خدمات ارزشمند ستاد اجرايي در استان باشيم.
وي با تقدير از اقدامات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور، دکتر محمد مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) را چهره‌اي توانمند و ولايي و پرتلاش دانست و ادامه داد: ستاد اجرايي در سراسر کشور منشأ خيروبرکت است.
نماينده‌ ولي‌فقيه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابيان اينکه خدمت کردن به مردم و رفع مشکلات آن‌ها، داشتن احساس مسئوليت و انجام دادن کاري براي رضاي خدا سبب برکت مي‌شود، گفت: نشانه‌ رضايت خدا خدمت به نيازمندان است.
آيت‌الله ميرعمادي افزود: از ويژگي‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) رفع محروميت از جامعه و رفع مشکلات محرومان است و اين اقدامات ماندگار هستند.

وي با تأکيد بر اينکه اميدواريم امسال شاهد سرمايه‌گذاري چشم‌گير در راستاي توليد و اشتغال باشيم، عنوان کرد: طبق قولي که رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به ما دادند، مقررشده تا تعدادي مسجد و خانه‌ عالم ديگر در مناطق محروم روستايي احداث شود.
هوشنگ بازوند استاندار لرستان نيز با تبيين زمينه‌هاي مستعد سرمايه‌گذاري در لرستان، اظهار داشت:‌ سرمايه‌گذاري ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) براي توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي مردم لرستان، علاوه بر کاهش نرخ بيکاري، در جلوگيري مهاجرت مردم نيز نقش بسزايي دارد.
وي ضمن تقدير از اقدامات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان، گفت: اوايل سال 93 نشستي با دکتر مخبر داشتيم و من وضعيت استان را گزارش دادم؛ بر همين اساس تا اين لحظه 124 ميليارد تومان از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در لرستان سرمايه‌گذاري شده است.
در پايان سفر رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به لرستان، تفاهم‌نامه‌ محروميت‌زدايي و توسعه‌ استان لرستان به امضا رسيد؛ بر اساس متن اوليه‌ اين تفاهم‌نامه، حجم سرمايه‌گذاري ستاد اجرايي در استان لرستان 420 ميليارد تومان تعيين‌شده بود که اين عدد بر اساس مذاکرات نشست و موافقت رئيس ستاد، به 700 ميليارد تومان افزايش يافت.

در اين برهه مهم‌ترين کاري که ما مي‌توانيم انجام دهيم پيگيري اجرايي شدن اين پروژه‌هاي بي سابقه در تاريخ بهداشت و درمان لرستان استسرمايه گذاري بنياد برکت در حوزه بهداشت و درمان يکي ديگر از فعاليت هاي چشمگير و اثر گذار اين نهاد در کشور محسوب مي شود تا طهماسب نظري مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان از سرمايه‌گذاري 27 ميليارد توماني بنياد برکت در پروژه‌هاي درماني اين استان خبر بدهد.
وي تصريح کرد: جذب اعتبار 27 ميلياردي از بنياد برکت واقعاً حرکت عظيمي بود.
مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان ادامه داد: درهرصورت اگر مي‌خواهيم از اين فرصت به‌دست‌آمده استفاده شود بايد همه در واحدهاي مختلف نهايت تلاش و همبستگي را داشته باشند.
نظري يادآور شد: به نظر من در اين برهه مهم‌ترين کاري که ما مي‌توانيم انجام دهيم پيگيري اجرايي شدن اين پروژه‌هاي بي سابقه در تاريخ بهداشت و درمان لرستان است.
استان قزوين؛ 7500 واحد مسکوني به نيازمندان واگذار شد
استان قزوين، يکي ديگر از استان هاي کشور است که بنياد برکت براي سرمايه گذاري و رفع معضلات و مشکلات آن در حوزه هاي مختلف ورود پيدا کرده تا عارف نوروزي مديرعامل بنياد برکت در حاشيه سفر خود به استان قزوين در گفتگو با خبرنگار مهر مهم‌ترين فعاليت‌هاي انجام‌شده توسط اين نهاد را تشريح کند و بگويد: ساخت مسکن براي محرومان و نيازمندان روستايي هم در اولويت برنامه‌هاي بنياد برکت در کشور قرار دارد و در اين راستا براي احداث 21 هزار و 500 واحد مسکوني در مناطق محروم کشور برنامه‌ريزي‌شده است.
براي ساخت اين تعداد مسکن ويژه محرومان 800 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري شده که تاکنون 7500 واحد مسکوني تکميل و به نيازمندان واگذارشده و مابقي نيز در دو سال آماده مي‌شود.

احداث 1100 مدرسه و اجراي يک هزار و 296 طرح زيربنايي گوشه اي اقدامات ستاد اجرايي فرمان امام در قزوين
برنامه‌ريزي براي ساخت 1100 مدرسه با 5850 کلاس درس، بهره‌برداري از 800 مدرسه با ظرفيت چهار هزار و400 کلاس در مناطق محروم، برنامه‌ريزي براي اجراي 310 طرح توانمندسازي، واگذاري 160 طرح مشارکتي به کارآفرينان، ساخت 450 باب مسجد، 25 حوزه‌ علميه و دارالقرآن و 130 خانه‌ عالم، اجراي يک هزار و 296 طرح زيربنايي نظير آب‌رساني، برق‌رساني، پل‌سازي با هفت هزار و 30 ميليارد ريال، اجراي ساخت 12 بيمارستان با ظرفيت 2 هزار تخت با حجم سرمايه‌گذاري چهار هزار و 100 ميليارد ريال در 10 شهر محروم، جنگل‌کاري يک هزار هکتاري بيش از 295 هزار اصله نهال در حاشيه شهر تهران، شهريار، لواسان، مسگر آباد، پرداخت 3 ميليارد و 500 ميليون ريال در قالب وام به 55 هزار نفر و 100 ميليارد ريال براي تحت پوشش قرار دادن 20 هزار نفر از ايتام و ... از ديگر محورهاي سخنان عارف نوروزي مديرعامل بنياد برکت در گفتگو با خبرنگار مهر در استان قزوين بود.
فريدون همتي استاندار قزوين نيز در سخناني با تقدير از سرمايه گذاري بنياد برکت در اين استان مي گويد: همراهي بنياد در اجراي طرح‌هاي مهم عمراني، آموزشي، فرهنگي قابل‌تقدير است و در اين شرايط کمک دولت محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: قزوين با داشتن 4 هزار واحد صنعتي و توليد 1290 محصول ظرفيت‌هاي بسيار خوبي دارد که در کنار توانمندي‌هاي کشاورزي مي‌تواند براي سرمايه‌گذاري و مشارکت بنياد برکت هم مناسب باشد.
استاندار قزوين تصريح کرد: بنياد برکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم، اجراي طرح‌هاي آب‌رساني در روستاها، تکميل طرح‌هاي نيمه تمام، توسعه گردشگري در روستاها، مرمت امامزاده‌ها، انتقال آب روستايي، طرح‌هاي بيابان‌زدايي، ايجاد مرکز باروري در استان قزوين مشارکت کند.
همتي يادآور شد که اعلام آمادگي بنياد برکت براي اجراي 100 ميليارد تومان پروژه جاي تقدير دارد اما آمادگي داريم تا چند برابر اين ميزان را در استان براي مشارکت اين بنياد در طرح‌ها مهيا کنيم.
استان سيستان و بلوچستان؛ براي ارائه خدمات بنياد برکت هيچ‌ تفاوتي بين مذاهب وجود ندارد
براي اشتغال‌زايي در استان سيستان و بلوچستان 500 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در دستور کار استرئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) 11 مرداد ماه به استان سيستان و بلوچستان به‌عنوان يکي از استان‌هاي محروم و کم برخوردار کشور سفر کرد تا در اين سفر و در ديدار با آيت‌الله عباسعلي سليماني نماينده ولي‌فقيه در سيستان و بلوچستان بگويد: در زمينه اشتغال‌زايي در استان سيستان و بلوچستان 500 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در دستور کار است.
وي با اشاره به اينکه 115 ميليارد تومان نيز براي ادامه اقدامات اجرايي و زيربنايي ازجمله مساجد و مدارس در استان دستور کاراست، افزود: نزديک به 200 ميليارد تومان اعتبار از سوي بنياد برکت در سيستان و بلوچستان هزينه شده است.
وي گفت: احداث 108 مدرسه، 50 مسجد و 88 مرکز جامع سلامت که با مشارکت وزارت بهداشت در حال ساخت است ازجمله طرح‌هايي است که تاکنون در استان سيستان و بلوچستان عملياتي شده است.

رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اينکه احداث يک هزار واحد مسکن محرومين نيز در استان در حال اجرا است، گفت: 3 شهر استان سيستان و بلوچستان به‌عنوان شهرهاي پايلوت جهت ارائه خدمات الکترونيکي سلامت انتخاب‌شده‌اند.
وي خاطرنشان کرد: براي ارائه خدمات اين نهاد هيچ‌گونه تفاوتي در بين مذاهب وجود ندارد که اين نشان‌دهنده وحدت بين اقشار، اقوام و مذاهب مختلف در ايران اسلامي است.
وي تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب توجه ويژه‌اي به مناطق محروم خصوصاً استان سيستان و بلوچستان دارند از همين رو اميدواريم اين‌گونه اقدامات سبب آباداني و برکت در اين منطقه شود.
استان گيلان و اصفهان؛ مدرسه سازي
گيلان استان ديگري است که مقصد محروميت زدايي ستاد اجرايي فرمان امام و بنياد برکت شد تا اين نهاد با ورود به حوزه اي مختلف اين استان به خصوص در حوزه احداث فضاهاي آموزشي اقدامات مطلوبي انجام دهد؛ مديرکل آموزش‌وپرورش گيلان از ساخت و تحويل 17 مدرسه به همت بنياد برکت بااعتبار 6 ميليارد و 705 ميليون توماني در اين استان خبر داده است.
مهدي حاجتي يادآور شد که به همت بنياد برکت امام خميني(ره) 17 مدرسه در شهرستان‌هاي مختلف استان گيلان ساخته و تحويل داده‌شده است.
وي آستارا، ماسال، املش، اطاقور، صومعه‌سرا، لنگرود، شفت، رضوانشهر و چابکسر را از شهرهايي نام مي برد که اين مدارس در آن‌ها احداث شده است، افزود: براي ساخت اين واحدهاي آموزشي 6 ميليارد و 705 ميليون تومان هزينه شده است.

مديرکل آموزش‌وپرورش گيلان با اشاره به اينکه هدف بنياد برکت ساخت مدرسه در مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: در سال 96، عمليات اجرايي ساخت سه مدرسه در تالش و يک مدرسه در رضوانشهر آغازشده که براي ساخت آن سه ميليارد تومان در نظر گرفته‌شده است.
حاجتي ادامه داد: مدرسه‌سازي يکي از ماندگارترين فعاليت‌هاي بنياد برکت است که در راستاي منويات مقام معظم رهبري در ساخت يک‌هزارم مدرسه در روستاها و مناطق محروم کشور انجام مي‌شود.
احداث 3 طرح آموزشي در شهرهاي آران و بيدگل، سفيد شهر و نوش آباداستان اصفهان مقصد ديگر بنياد برکت براي ارائه خدمات بوده است، تا اين نهاد علاوه بر سرمايه گذاري در حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي و ... اقدام به احداث طرح هاي آموزشي در شهرستان آران و بيدگل اين استان کند به طوري که مدير آموزش‌وپرورش آران و بيدگل از آغاز احداث سه طرح آموزشي بنياد برکت در اين شهرستان خبر داده است.
محمد معدن دار در گفت‌وگو با مهر مي گويد: اين سه طرح آموزشي در دو شهر سفيد شهر و نوش‌آباد و روستاي محمدآباد بخش مرکزي از توابع شهرستان آران و بيدگل احداث مي‌شود.

وي افزود: ساخت آموزشگاه 9 کلاسه برکت با تخصيص اعتبار يک ميليارد و 600 ميليون ريال در زميني به مساحت دو هزار مترمربع از مهم‌ترين طرح‌هاي برکت در شهرستان آران و بيدگل است که کار احداث آن آغازشده است.
مدير آموزش‌وپرورش آران و بيدگل تأکيد کرد که احداث دو مدرسه شش کلاسه در سفيد شهر و محمدآباد بخش مرکزي بااعتبار تقريبي دو ميليارد و 400 ميليون ريال از ديگر طرح‌هاي بنياد برکت در آران و بيدگل است که در حوزه آموزشي عمليات احداث آن آغازشده است.
معدن دار تصريح کرد: تاکنون سه طرح آموزشي بنياد برکت در بخش کويرات و يک طرح در شهر آران و بيدگل در سه سال اخير به بهره‌برداري رسيده است.
استان همدان؛ سرمايه‌گذاري 1200 ميليارد ريالي بنياد برکت
به گفته عضو مجمع نمايندگان استان همدان، بنياد برکت در اين استان سرمايه گذاري 1200 ميليارد ريالي داشته تا زمينه براي رونق و توسعه اين استان در حوزه هاي مختلف آموزشي، اقتصادي، صنعتي و ... همدان به همت بنياد برکت فراهم شود.
مديرکل نوسازي و تجهيز مدارس استان همدان هم در اين رابطه مي گويد: ساخت 40 مدرسه در استان همدان توسط بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) پيش‌بيني‌شده است.

امير خجسته عضو مجمع نمايندگان استان همدان از سرمايه‌گذاري 1200 ميليارد ريالي بنياد برکت در استان همدان خبر مي دهد و مي گويد: بنياد برکت تاکنون در پنج طرح توانمندسازي اقتصادي استان همدان با حجم سرمايه‌گذاري کل 887 ميليارد ريال و ظرفيت اشتغال 2815 نفر مشارکت داشته که پس از ثبات در فعاليت و توليد، از 2 طرح فوق خارج‌شده و سهام خود را به شرکاي کارآفرين واگذار کرده و در سه طرح ديگر همچنان اين مشارکت ادامه دارد.
وي يادآور مي شود که اين مشارکت‌ها با سرمايه‌گذاري 338 ميليارد ريالي درزمينهٔ‌ توليد سيب‌زميني منجمد شده، سرمايه‌گذاري 81 ميليارد ريالي درزمينهٔ‌ توليد کنتور برق و انواع کليد مينياتوري و سرمايه‌گذاري 134 ميليارد ريالي درزمينه‌ي توليد خمير فلاف پالپ در جريان است، اين در حالي است که مشارکت در دو طرح اقتصادي جديد با ظرفيت سرمايه‌گذاري 345 ميليارد ريال نيز از سوي بنياد برکت در دست اقدام است.
عضو مجمع نمايندگان استان همدان اظهار داشت: بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) تاکنون 24 مدرسه را در روستاها و مناطق محروم استان همدان به بهره‌برداري رسانده و ساخت 9 مدرسه‌ ديگر را در روستاهاي کهريز، ده حيدر، اسلام‌آباد، کهنه حصار، پرلوک، بادخوره، بابا رستم، زمان‌آباد و خاکريز در دست اقدام دارد.
خجسته بابيان اينکه حجم سرمايه‌گذاري بنياد برکت در حوزه‌ ساخت مدارس برکت در استان همدان بالغ‌بر 125 ميليارد و 969 ميليون ريال است، تصريح کرد: بنياد برکت هم‌چنين ساخت 12 مسجد را با حجم سرمايه‌گذاري 14 ميليارد و 500 ميليون ريال در روستاهاي مناطق محروم استان همدان در دست اقدام دارد که تاکنون ساخت تعدادي از آن‌ها به پايان رسيده است.
استان مازندران؛ ايجاد شغل براي بيش از 5600 مازندراني
200 ميليارد اعتبار براي اجراي 14 طرح توانمندسازي اقتصادي
بنياد برکت به موضوع احياي واحدها و شهرک هاي صنعتي کشور نيز ورود پيدا کرده است تا اين امر نويد بخش روزهاي خوش براي واحدهاي صنعتي راکد و يا نيمه تمام کشور باشد. مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي مازندران گفته است: بنياد برکت در راستاي تحقق اقتصادي مقاومتي در اجراي 14 طرح توانمندسازي اقتصادي مشارکت کرده است.
سيد مصطفي موسوي تصريح کرد: مجموع سرمايه‌گذاري بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در طرح‌هاي يادشده بالغ‌ بر 2049 ميليارد ريال است.
موسوي تصريح کرد: توانمندسازي کارآفرينان در توليد موجب عدم وابستگي به کالاي خارجي و درنتيجه، پويايي واحدهاي توليدي را فراهم مي‌کند و سرمايه‌گذاري بنياد برکت در استان، در طرح‌هاي توليدي و صنعتي منجر به کارآفريني براي بيش از پنج هزار و 660 نفر شده است.

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي مازندران خاطرنشان کرد: توليد کاغذ، ظروف يک‌بارمصرف، پيچ و مهره، شمش فولادي، محصولات معدني و صنعتي، پارچه مخمل، پليمرهاي مهندسي، پکيج ديواري و محصولات لبني، در اين طرح‌ها تحقق‌يافته است.
لازم به توضيح است، بنياد برکت پس از 3 تا 5 سال از راه‌اندازي هر طرح اقتصادي، سهام خود را در آن طرح به شريک کارآفرين خود واگذار مي‌کند. اين اقدام فرصتي را براي واحدهاي توليدي ديگر فراهم مي‌کند تا بتوانند از ظرفيت بنياد در راستاي توانمندسازي اقتصادي، ايجاد اشتغال پايدار، رونق توليد و ارائه محصولات باکيفيت استفاده کنند.
استان کهگيلويه و بويراحمد: مشارکت يک هزار و 900 ميليارد ريالي
استان محروم کهگيلويه و بوير احمد نيز ميزبان خدمات بنياد برکت بوده است تا اين امر زمينه را براي توسعه اين استان کم برخوردار فراهم کند. معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري کهگيلويه و بويراحمد در اين رابطه مي گويد: بنياد برکت در اين استان مشارکتي يک هزار و 900 ميليارد ريالي خواهد داشت.
مجيد محنائي افزود: اين بنياد اين ميزان اعتبار را براي سرمايه‌گذاري، کارآفريني، توليد و اشتغال در استان هزينه مي‌کند.

اقدامات ستاد اجرايي فرمان امام در راستاي ايجاد اشتغال، کاهش نرخ بيکاري و کمک به بخش توليد در کهگيلويه و بوير احمد بسيار مهم است
وي بيان کرد: از اين ميزان اعتبار، يک هزار و 800 ميليارد ريال در بخش اقتصادي و 100 ميليارد ريال نيز در بخش صنايع‌دستي سرمايه‌گذاري خواهد شد.
محنايي ادامه داد: در اين راستا صنايع و شرکتهايي که در استان آماده سرمايه‌گذاري هستند، پس از بررسي طرح توجيه اقتصادي به ستاد اجرائي حضرت امام (ره) معرفي مي‌شوند.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري کهگيلويه و بويراحمد تصريح کرد: اين امر در راستاي ايجاد اشتغال، کاهش نرخ بيکاري و کمک به بخش توليد در استان بسيار مهم است.
استان ايلام؛ سرمايه گذاري 177 ميليارد ريالي براي اجراي پروژه‌هاي آموزشي
سرمايه گذاري در حوزه احداث فضاهاي آموزشي استان ايلام از ديگر اقدامات بنياد برکت در کشور محسوب مي شود تا مدير کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس ايلام بگويد: 22 فضاي آموزشي در اين استان با مشارکت بنياد برکت احداث‌شده است.
سعيد هژبري اظهار مي کند: بنياد برکت احداث 39 فضاي آموزشي در اين استان را متقبل شده که تاکنون 22 فضا به بهره‌برداري رسيده است.
وي ادامه داد: اين بنياد قرار است 177 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي اين پروژه‌هاي آموزشي سرمايه‌گذاري کند.

مدير کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس ايلام تاکيد مي کند که توسعه فضاهاي آموزشي تنها با اعتبارات دولتي ميسر نيست و همواره نيازمند کمک خيرين هستيم و در اين راستا 30 درصد اعتبار مدرسه‌سازي در استان با مشارکت خيرين تامين شده و در ساخت 221 فضاي آموزشي با 736 کلاس درس مشارکت داشته اند.
نقش تأثيرگذار بنياد برکت در تحقق اقتصاد مقاومتي
توجه و تأکيدات رهبر معظم انقلاب در سال‌هاي اخير مبني بر اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اين موضوع را روشن مي‌کند که اقداماتي همچون توانمندسازي مناطق محروم و ايجاد اشتغال در استان‌هاي کمتر توسعه‌يافته، ايران را به‌سوي تحقق اقتصاد متکي بر توان داخلي و بومي پيش مي‌برد و فرهنگ کارآفريني و خوداشتغالي را گسترش مي‌دهد.
به‌هرروي، امروز بيش از هر زمان ديگري اقتصاد ايران بايد روي ريل درون‌گرايي قرار گيرد تا مردم با تکيه‌بر توانايي و دانش خود بتوانند اقتصاد کشور را رونق ببخشند و در توسعه ايران اسلامي مشارکت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی