Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین جشنواره سراسری مالک اشتر سپاه روح‌الله استان مرکزی،امروز در اراک برگزار و نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدیار آفتاب؛ سردار سرتیپ پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در هفتمین جشنواره سراسری مالک اشتر سپاه روح‌الله استان مرکزی که در حسینیه سپاه روح‌الله استان مرکزی برگزار شد با اشاره بهسخنانی درخصوص اهمیت اشراف در بسیج و سپاه گفت: در جامعه امروزی ضعف‌های بسیاری شناسایی شده که باید برای حل آن‌ها از راهبردهایی که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه‌های میانبر مد نظر مقام معظم رهبری را باید انتخاب کنیم تا بتوان به سمت تعالی حرکت کرد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)با اشاره به اینکه محور انقلاب اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه بنا نهاده شده است، گفت:ولایت فقیه در همه فراز و نشیب‌های انقلاب به عنوان یک نورافکن، هدایت جامعه، نیروهای مسلمان و آحاد مسلمین جهان را بر عهده داشته و تا به امروز به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبریتمامی توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شده است.

سردار سرتیپ پاسدار صفاری با تاکید بر نقش هدایتگری مقام معظم رهبری تصریح کرد:در مدت چند سالی که از حیات انقلاب اسلامی می گذرد، علی‌رغم اینکه توطئه‌های دشمنان برای متوقف کردن این حرکت انقلابی عمیق‌تر و گسترده‌تر شده، اقتدار نظام اسلامی نیز بیشتر شده است.

وی افزود:اصل و اساس اسلام بر پایه ولایت است و اگر بخواهیم غفلت‌های تاریخی دوباره تکرار نشود باید اطاعت از ولایت را با عمل به دستورهای رهبری اساس زندگی قرار دهیم.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با بیان اینکه بایستی در مقابل دشمنان هوشیار بود و غفلت نکرد، گفت:خداوند متعال فرموده است استکبار هیچ گاه از شما راضی نمی‌شود مگر اینکه شما از فرهنگ و ملت و حقوق بشر آنها تبعیت کنید و این را باید بدانیم که دشمنان، تا دین را از ما نگیرند، دست از سر ما بر نمی‌دارند.

سردار سرتیپ پاسدار صفاری تصریح کرد:انقلاب اسلامی ایران، نماد و الگوی بیداری ملت های جهان علیه استکبار جهانی است و چون منافع دنیای استکبار را به خطر انداخته است از این‌رو دشمنی با نظام انقلاب اسلامی پایان ندارد؛ باید به صورت دغدغه‌مند با روحیه انقلابی، جهادی و بسیجی توطئه‌های علیه انقلاب را خنثی کرده و به اصول اولیه انقلاب برگردیم.

وی با بیان اینکه هدف دشمن، انحراف ملت ایران از خط امام و ولایت فقیه است، افزود: دشمن سعی دارد خط امام را در جامعه ایران حذف کند یا آن را به بیراهه بکشاند و از این طریق نظام اسلامی را از محتوا تهی کند، به نحوی که از اسلام فقط نامی باقی بماند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)خاطرنشان کرد:امروز خطر جدی از سوی دشمن به وسیله عوامل خارجی و عناصر داخلی در حال طراحی است و وظیفه ما است که مردم را هوشیار کنیم، ما در طول تاریخ از سوی دشمن زخم خورده ایم و نباید فریب دشمن را بخوریم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

تمام فعالیت‌های بسیج باید مسجد محور باشد

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه مراسم، مأموریت اصلی بسیج و سپاه را حفظ، توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز سپاه با اتکا به مردم، سلاح ایمان و فناوری‌های مختلف از قدرت عظیمی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ارزنده‌ای تابه امروز در بسیج صورت گرفته است، افزود:مقام معظم رهبری فرمودند برای رسیدن به جامعه اسلامی دو رکن واجب است که آن هم تولید فکر و اندیشه و همچنین انسان‌سازی است، بایستی در بسیج به سمت انجام اقداماتی اثرگذار برویم که این تاثیرگذاری ماندگار باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد:بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب نقش بسزایی ایفا می‌کند و در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی و سازندگی حضور گسترده‌ای دارند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به نقش فعال مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: همه فعالیت‌های بسیج بایستی حول محور مسجد باشد متاسفانه مسجد سنگری است که از آن غافل شده‌ایم در حالیکه تمامی اقشار می‌توانند در کنار مساجد اثرگذارتر باشند.

وی با تاکید بر احیای مساجد طراز انقلاب گفت: باید کارکردهای اساسی مساجد به خصوص ارتقای سطح فرهنگی جامعه و تربیت اعتقادی جوانان و نوجوانان و افزایش رغبت آنان برای حضور در مساجد احیا شود چراکه انتظار بیشتری از دانش‌آموزان و نسل جوان انقلاب می‌رود که پرشورتر در مساجد و فعالیت‌های آن حضور پیدا کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد

معنویت و ولایتمداری نقطه قوت سپاه و بسیج

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در این مراسم با تاکید بر اینکه ماموریت سپاه و بسیج صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: همه بسیجیان و پاسداران تلاش دارند برای تقویت نظام و ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه به وظیفه خود عمل کنند.

وی افزود: براساس بیان رهبر معظم انقلاب همه آحاد ملت بسیجی هستند؛ در حقیقت هر کس که دل در گرو خدمت به مردم و نظام دارد بسیجی است، اگر کسی بتواند برای رفع مشکل نیازمند تلاش کند و زمینه محرومیت او را بردارد، او بسیجی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اگرچه هدف از برگزاری جشنواره مالک اشتر، توسعه فرهنگ شایسته سالاری و ایجاد زمینه رشد و معرفی فرماندهان، مدیران و رده‌های موفق و برتر در سطوح مختلف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است ولی همه بسیجیان و پاسداران موفق هستند چراکه حافظ آرمان‌های شهدا هستند.

وی در رابطه با نامگذاری این جشنواره تحت عنوان مالک اشتر گفت: یکی از اوصاف مالک اشتر غلبه بر نفس است و این ویژگی برجسته نیروهای سپاه و بسیج ما است که آنان را از نیروهای مسلح دیگر کشورها متمایز می‌سازد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد دیگر ویژگی مالک اشتر را بحث ولایت‌پذیری برشمرد و گفت: ولایتمداری و معنویت، نقطه قوت بسیج و سپاه است. ترویج و الگوبرداری ملت‌های منطقه از بسیج برای ایستادگی در برابر نظام سلطه، پیام اصلی انقلاب اسلامی و انتشار فرهنگ اصیل آن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه شهدا چراغ راه هستند و باید پیرو راه آنان باشیم، گفت: شهدای ما در مکتب اهل بیت(ع) درس آموختند و به ما یاد دادند که عزت و شرف انسان در بندگی خداوند است و پیروزی از آن کسانی است که در راه خدا جهاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد خاطرنشان کرد: اقتدار کنونی نظام اسلامی، به برکت خون شهدا، ایستادگی ملت و رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب محقق شده است و امیدواریم ما نیز بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا برای حفظ عزت، شرف، استقلال و آزادگی باشیم.

در پایان مراسم از برگزیدگان هفتمین جشنواره سراسری مالک اشتر سپاه روح‌الله استان مرکزی در عرصه های مختلف تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: 12 اردیبهشت سالگشت‌ شهادت‌ معلم ‌انقلاب، علامه ‌مرتضی مطهری (ره) است که به روز معلم نام‌گذاری شد تا از این قشر عظیم فرهنگی و خدوم تقدیر شود؛ که از همین‌جا از همه‌کسانی‌ که در امر تعلیم و تربیت نقش دارند تشکر و قدردانی می‌کنم، به تعبیر رهبر معظم انقلاب همه ما منت‌دار شما هستیم و عرض خدا قوت و خسته نباشید دارم، معلمان چشم‌وچراغ ملت هستند؛ باید به آن‌ها توجه کرد و جایگاهشان را باید بیش از این‌قدر دانست.

وی افزود: یکی از کسانی که در قبل انقلاب و بعد انقلاب در عرصه جهاد تبیین کم‌نظیر بود، شهید مطهری است، او با دقت تمام شبهات مختلف فکری و عقیدتی و فلسفی و اخلاقی که در آن روزگار جوانان مواجه بودند را شناسایی می‌کرد و با استفاده از فرهنگ ناب قرآن و عترت پاسخ می‌داد، هر جا می‌دید در گفتار و نوشتاری تفکرات غربی و شرقی را با اسلام مخلوط می‌کنند، بالصراحه در مقابل التقاط‌ می‌ایستاد، به‌خصوص تفکرات لیبرالیستی و کمونیستی را عالمانه و منصفانه نقد و بی‌اعتبار کرد.

ملک‌پور تصریح کرد: شهید مطهری، توطئه‌های فکری را شناسایی می‌کرد و از بین می‌برد، یکی از توطئه‌های استعمار که از دوران مشروطه شروع‌شده بود، تعلیم افرادی بود به نام منورالفکر و روشنفکر که بتوانند با بیان و قلم و رفتارشان سیاست‌های استعماری اسلام‌زدائی در مسیر غرب‌زدگی را در ایران هدایت کنند، مردم مسلمان اما غرب‌زده باشند و همه تلاش این‌ها این بود که هویت اسلامی ملت را از درون از بین ببرند، در بینشان معمم هم بود.

وی اظهار داشت: شما با نمونه‌های امروزی این قشر کاملاً آشنا هستید؛ در این سال‌های بعد از انقلاب صحبت می‌کنند. بودند و هستند و حرف هم زیاد می‌زنند. حاضرند کشور را دودستی تقدیم غرب کنند. در اوج مبارزه با دشمن، چه اقتصادی، چه سیاسی و چه فرهنگی از کنار پرچم کشور جعلی و متخاصم عبور می‌کنند. حاضر نیستند پایشان را بگذارند که بگویند ما دوست آن تفکر هستیم. شهید مطهری چهره واقعی این افراد را بابیان صریح، قول سدید و روش قاطع خودش روشن کرد. جای این‌گونه جهادهای تبیین در این روزها خالی است.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: 12 اردیبهشت سالگشت‌ شهادت‌ معلم ‌انقلاب، علامه ‌مرتضی مطهری (ره) است که به روز معلم نام‌گذاری شد تا از این قشر عظیم فرهنگی و خدوم تقدیر شود؛ که از همین‌جا از همه‌کسانی‌ که در امر تعلیم و تربیت نقش دارند تشکر و قدردانی می‌کنم، به تعبیر رهبر معظم انقلاب همه ما منت‌دار شما هستیم و عرض خدا قوت و خسته نباشید دارم، معلمان چشم‌وچراغ ملت هستند؛ باید به آن‌ها توجه کرد و جایگاهشان را باید بیش از این‌قدر دانست.

وی افزود: یکی از کسانی که در قبل انقلاب و بعد انقلاب در عرصه جهاد تبیین کم‌نظیر بود، شهید مطهری است، او با دقت تمام شبهات مختلف فکری و عقیدتی و فلسفی و اخلاقی که در آن روزگار جوانان مواجه بودند را شناسایی می‌کرد و با استفاده از فرهنگ ناب قرآن و عترت پاسخ می‌داد، هر جا می‌دید در گفتار و نوشتاری تفکرات غربی و شرقی را با اسلام مخلوط می‌کنند، بالصراحه در مقابل التقاط‌ می‌ایستاد، به‌خصوص تفکرات لیبرالیستی و کمونیستی را عالمانه و منصفانه نقد و بی‌اعتبار کرد.

ملک‌پور تصریح کرد: شهید مطهری، توطئه‌های فکری را شناسایی می‌کرد و از بین می‌برد، یکی از توطئه‌های استعمار که از دوران مشروطه شروع‌شده بود، تعلیم افرادی بود به نام منورالفکر و روشنفکر که بتوانند با بیان و قلم و رفتارشان سیاست‌های استعماری اسلام‌زدائی در مسیر غرب‌زدگی را در ایران هدایت کنند، مردم مسلمان اما غرب‌زده باشند و همه تلاش این‌ها این بود که هویت اسلامی ملت را از درون از بین ببرند، در بینشان معمم هم بود.

وی اظهار داشت: شما با نمونه‌های امروزی این قشر کاملاً آشنا هستید؛ در این سال‌های بعد از انقلاب صحبت می‌کنند. بودند و هستند و حرف هم زیاد می‌زنند. حاضرند کشور را دودستی تقدیم غرب کنند. در اوج مبارزه با دشمن، چه اقتصادی، چه سیاسی و چه فرهنگی از کنار پرچم کشور جعلی و متخاصم عبور می‌کنند. حاضر نیستند پایشان را بگذارند که بگویند ما دوست آن تفکر هستیم. شهید مطهری چهره واقعی این افراد را بابیان صریح، قول سدید و روش قاطع خودش روشن کرد. جای این‌گونه جهادهای تبیین در این روزها خالی است.

امام‌جمعه فارسان با اشاره به اینکه ما امروز در حال سپری کردن گام دوم انقلاب به سمت پیشرفت و تمدن سازی هستیم گفت: تربیت نسل جوان مؤمن انقلابی که لازمه پیشرفتِ تعهد محورِ مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و این مهم صورت نمی‌گیرد مگر وقتی‌که غفلت‌های سال‌های گذشته که در تعلیم و تربیت‌معلم تراز انقلاب اسلامی داشته‌ایم را با احیاء دقیق دانشگاه فرهنگیان و تربیت و استخدام معلم تراز، جبران کنیم.

حجت الاسلام ملک پور با تاکید بر اینکه ما معلم تراز اول کم داریم گفت: همه سعادت‏ها و همه شقاوت‏ها انگیزه‏اش از مدرسه‏‌ها می‌باشد و کلیدش در دست معلمین است.

وی گفت: تحولی که حضرت ‌آقا فرمودند، باید در نظام آموزش‌وپرورش ما در ابعاد مختلف دنبال شود. این جایگاه مهم و مؤثر در سعادت مادی و معنوی جامعه مورد طمع دشمنان است که در همین جریانات اخیر می‌بینید که چگونه قصد داشتند جلوی رشد و کارایی این مجموعه را بگیرند، حتی شده به‌عنوان خیرخواهی با اسنادی مثل ۲۰۳۰ بتوانند ریشه تعلیم و تربیت ما را از بین ببرند این کار را می‌کنند.

حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: نقش و جایگاه معلم و تأثیرگذاری که در جامعه دارد بر کسی پوشیده نیست. گذشته از تعلیم که تا عالی‌ترین مراحل آموزش فرزندان ما را همراهی می‌کند، بخشی از تربیت را که والدین باید داشته باشند معلم به عهده دارد. آینده نسل ما دست معلمان است. مأموریت حساسی دارند.

وی افزود: به این تعبیر حضرت آقا از نقش معلم توجه کنید، فرمودند: «اگر بخواهیم یک تشبیه معقول به محسوسی بکنیم، ممکن است نقش یک سوزنبان در مسیر یک قطار، کم‌اهمیت به نظر برسد، لیکن مرگ و زندگیِ کاروانی که در این قطار نشسته‌اند، به کار این سوزنبان و دقت او بستگی دارد، اگر غفلت کند، فقط در حرفه و شغلش غفلت نکرده است، مسئله جان و سرنوشت یک مجموعه مردمی به او وابسته است. نقش معلم هم‌چنین نقشی است که خود معلمان باید به آن توجه کنند.» یعنی معلم سوزنبان این مجموعه بشری است که می‌تواند همه را به سمتی هدایت کند.

امروز در حال سپری کردن گام دوم انقلاب به سمت پیشرفت و تمدن سازی هستیم

امام‌جمعه فارسان با اشاره به اینکه ما امروز در حال سپری کردن گام دوم انقلاب به سمت پیشرفت و تمدن سازی هستیم گفت: تربیت نسل جوان مؤمن انقلابی که لازمه پیشرفتِ تعهد محورِ مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و این مهم صورت نمی‌گیرد مگر وقتی‌که غفلت‌های سال‌های گذشته که در تعلیم و تربیت‌معلم تراز انقلاب اسلامی داشته‌ایم را با احیاء دقیق دانشگاه فرهنگیان و تربیت و استخدام معلم تراز، جبران کنیم.

حجت الاسلام ملک پور با تاکید بر اینکه ما معلم تراز اول کم داریم گفت: همه سعادت‏ها و همه شقاوت‏ها انگیزه‏اش از مدرسه‏‌ها می‌باشد و کلیدش در دست معلمین است.

وی گفت: تحولی که حضرت ‌آقا فرمودند، باید در نظام آموزش‌وپرورش ما در ابعاد مختلف دنبال شود. این جایگاه مهم و مؤثر در سعادت مادی و معنوی جامعه مورد طمع دشمنان است که در همین جریانات اخیر می‌بینید که چگونه قصد داشتند جلوی رشد و کارایی این مجموعه را بگیرند، حتی شده به‌عنوان خیرخواهی با اسنادی مثل ۲۰۳۰ بتوانند ریشه تعلیم و تربیت ما را از بین ببرند این کار را می‌کنند.

نقش و جایگاه معلم و تأثیرگذاری که در جامعه دارد بر کسی پوشیده نیست

حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: نقش و جایگاه معلم و تأثیرگذاری که در جامعه دارد بر کسی پوشیده نیست، گذشته از تعلیم که تا عالی‌ترین مراحل آموزش فرزندان ما را همراهی می‌کند، بخشی از تربیت را که والدین باید داشته باشند معلم به عهده دارد. آینده نسل ما دست معلمان است. مأموریت حساسی دارند.

وی افزود: به این تعبیر حضرت آقا از نقش معلم توجه کنید، فرمودند: «اگر بخواهیم یک تشبیه معقول به محسوسی بکنیم، ممکن است نقش یک سوزنبان در مسیر یک قطار، کم‌اهمیت به نظر برسد، لیکن مرگ و زندگیِ کاروانی که در این قطار نشسته‌اند، به کار این سوزنبان و دقت او بستگی دارد، اگر غفلت کند، فقط در حرفه و شغلش غفلت نکرده است، مسئله جان و سرنوشت یک مجموعه مردمی به او وابسته است. نقش معلم هم‌چنین نقشی است که خود معلمان باید به آن توجه کنند.» یعنی معلم سوزنبان این مجموعه بشری است که می‌تواند همه را به سمتی هدایت کند.

کد خبر 6094028

دیگر خبرها

  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات