Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش های یک طرفه و تبلیغاتی برای وزرای پیشنهادی دولت از سوی رسانه ملی درحالی است که هنوز پرونده این وزرا توسط نمایندگان ملت بررسی نشده و رای اعتماد کسب نکرده اند.

خبرگزاری مهر- گروه سیاست: این روزها رسانه ملی سخت مشغول کابینه دوازدهم است و هر روز گزارشی یک طرفه و تبلیغاتی برای وزرای پیشنهادی دولت روی آنتن می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایام که وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برای ارائه برنامه و جواب دادن به سوالات نمایندگان میهمان فراکسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی هستند بعد از خروج از فراکسیون شبکه خبر سیما به صورت زنده با وزرای پیشنهادی به گفتگو می پردازد و از دیدارشان با نمایندگان می پرسد.

علاوه بر این بصورت متعدد اقدام به پخش عکس و برنامه های وزرا می کند، اما گویا این اقدام هم مسئولان رسانه ملی را راضی نکرده و بصورت اختصاصی هم گفتگوهایی را با هر یک از وزرا گرفته اند و بطور متناوب اقدام به پخش آنها می کنند.

اما آیا ضرورت دارد که همه این برنامه‌ها از رسانه ملی منعکس شود؟ براساس چه ضرورتی وزرایی که هنوز رای اعتماد نگرفته اند و کارنامه آنها توسط نمایندگان ملت بررسی نشده است صداوسیما برای آنان برنامه تبلیغی می رود؟

پیش از این نیز رسانه‌ها و گروههای سیاسی روند یکجانبه و حتی جانبدارانه صدا و سیما در پوشش و انعکاس برنامه‌های رئیس‌جمهور در ایام انتخابات را مورد انتقاد قرار داده بودند.

از اوایل سال جاری و نزدیکی به ایام انتخابات رسانه ملی در اقدامی عجیب اقدام به پخش برنامه‌های پرحجم و پرتعداد از رئیس جمهور و وزرا در شبکه‌های مختلف صدا و سیما کرد و هرچه به ۲۹ ادریبهشت یعنی زمان برگزاری انتخابات نزدیک تر شدیم حجم این برنامه ها نیز افزایش یافت.

این اقدام رسانه ملی در حالی است که همواره حامیان دولت و رسانه هایشان از رسانه ملی به عنوان رسانه میلی نام می برند و هرجا که کم می آورند هجمه ها و انتقادات خود را روانه آن می سازند و حتی توفیقاتی هم در تعطیلی یا محدودسازی برخی از برنامه‌های صداوسیما داشته‌ اند.

اما از رسانه ملی و رئیس آن انتظار می‌رود حسب وظایف و انتظارات افکار عمومی عمل کند و استقلال خود را در برابر دستگاههای مختلف از جمله دولت که بودجه آنرا تامین می کند حفظ و از واگذاردن آنتن این رسانه به شخص و یا نهاد، دستگاه و سازمانی خاص خودداری کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار تلفات فروریختن یک بزرگراه در جنوب چین به ۳۶ نفر افزایش یافت.
رسانه‌های دولتی چین روز پنجشنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان ریزش بزرگراه در جنوب چین به ۳۶ نفر رسیده است.
خبرگزاری دولتی شین هوا گفت: تا ساعت ۵:۳۰ صبح روز ۲ می... ۳۶ نفر جان باختند و ۳۰ نفر مجروح شدند.
خبرگزاری دولتی شین هوا گفت: بخشی از یک بزرگراه بین شهر میژو و شهرستان دابو در استان گوانگدونگ حوالی ساعت ۲:۱۰ بامداد روز چهارشنبه (۱۸:۱۰ به وقت گرینویچ) به زمین فروریخت.
به گزارش شینهوا، این حادثه باعث گرفتار شدن بیش از ۲۰ خودرو و در مجموع ۵۴ نفر شد.
رسانه‌های دولتی گفته اند که ریزش یک "فاجعه زمین شناسی طبیعی" ناشی از "تأثیر باران شدید مداوم" بوده است.
گوانگدونگ، یک منطقه صنعتی پرجمعیت، در هفته‌های اخیر تحت تاثیر طوفان باران قرار گرفته و باعث سیل شدید و رانش زمین در برخی مناطق شده است.
بارش‌ها در این فصل از سال بسیار شدیدتر از حد معمول بوده و با تسریع تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

دیگر خبرها

  • مهاجری: جمع کوچکی از وزرا لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
  • مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند/ برخی نقش شاه سلطان حسین را بازی می کنند
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر