Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:42:48 GMT

در هر سنی چگونه ضریب هوشی‌ خود را افزایش دهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۸۴۷۱

در هر سنی چگونه ضریب هوشی‌ خود را افزایش دهیم؟

بخشی از هوش ذاتی و بخش بیشتر آن اکتسابی است پس می‌توانید با انجام برخی تمرین‌ها سطح هوش خود را حتی در سال‌های میانسالی افزایش دهید و قابلیت یادگیری درهرسنی داشته باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اولین گام برایافزایش هوشبه چالش کشیدن مغز و انجام کار‌هایی است که باعث تقویت آن شود، برای این منظور کار‌های زیر را می‌توانید به طور روزانه انجام دهید و پس از مدتی تفاوتی آشکار در قدرت پردازش اطلاعات و محاسبات ذهنی را در خود ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دست مخالف خود کار کنید

اگر چپ دست یا راست دست هستید، سعی کنید کار‌ها را با دست متفاوت خود انجام دهید. به طور مثال برای بازکردن در، مسواک زدن، برداشتن لیوان و سایر کار‌ها از دست مخالفی که با آن می‌نویسید استفاده کنید، زیرا این کار سببتقویت ذهنمی‌شود.

تمرکز و آرامش را از یاد نبرید

افراد بسیاری به خاطر استرس و هیجان زیاد با وجود هوش سرشار فرصت‌های بیشماری را از دست داده اند، اکثر افرادی که در امتحانات پایان ترم مدارس یا حتی ورودی دانشگاه‌ها رتبه‌های ضعیف بدست می‌آورند، به خاطر استرس و هیجان بالا نتوانسته اند از قدرت تحلیل و پردازش ذهن خود استفاده کنند.

یادگیری تکنیک‌های تنفس، انجام ورزش‌های هوازی و یوگا، شنا و به ویژه شنا زیر آب درحالی که نفس حبس شده است، کنترل استرس، خشم و نگرانی همگی می‌تواند سبب افزایش خونرسانی به مغز و تقویت آن شود، افراد خوش رو و مثبت اندیش سلول‌های مغزی بیشتری حتی در سال‌های میانسالی دارند و کمتر به بیماری هایی، چون آلزایمر مبتلا می‌شوند، آنها، چون آرامش دارند بهتر تصمیم گیری می‌کنند وتوانایی بیشتری برای یادگیریدانسته‌های جدید دارند.

خواب و استراحت مناسب رمز موفقیت نابغه‌ها

تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی همگی درافزایش سطح هوشدرافراد موثر هستند، به ویژه از سنین خردسالی با تمرکز بر روی تغذیه و استراحت کافی می‌توان شاهد بالابودن سطح ضریب هوشی و کسب نمرات بالا در درس‌های کودکان در مدرسه بود.

مکمل‌هایی که شما را نابغه می‌کنند

برخی مواد غذایی و مکمل‌های طبیعی می‌توانند به صورت پیشرفته سببافزایش سطح هوشافراد شوند، از جمله مصرف انواع توت ها، عسل، خرما، شکلات تلخ، کافئین، اسید‌های چرب امگا 3 و دانه‌های آجیل تاثیر بسیار مطلوبی برسطح هوشمی‌گذارند.

یادگیری مهارت‌های جدید و حل مسائل ریاضی

دانش ریاضی و حل معادلات مانند یک خوراک شیرین و مقوی برای مغز است و آن را تقویت می‌کند، در هر سنی متناسب با رشته تحصیلی و میزان تحصیلات خود از دانش ریاضی فاصله نگیرید و این دانش را می‌توانید در قالب معادلات ریاضی یا حتی حسابداری کار‌های روزانه خود مورد استفاده قراردهید، همچنین استفاده از کتاب‌های حل تمرین ریاضی یا معما، جدول کلمات متقاطع، جدول سودوکو، یادگیری یک زبان جدید یا یک مهارت مانند برنامه نویسی کامپیوتر، حتی آشنایی با نحوه کار یک نرم افزار می‌تواند توان ذهنی شما را افزایش دهد.

بازی تنها مختص کودکان نیست

اعتیاد به بازی‌های چند رسانه‌ای برای سلامت جسم و روح مضر است، اما انجام بازی‌های چند رسانه‌ای برروی کنسول یا تلفن همراه، رایانه و تبلت می‌تواند سبب تقویت هوش بصری، قدرت تصمیم گیری و افزایش سرعت عملکرد ذهنی در افراد شود.

با افراد نابغه و دانشمند آشنا شوید

زمانی که از اجتماع فاصله بگیرید و با افراد جدید و خلاق آشنا نشوید به تدریج دچار پسرفت در هوش و استعداد می‌شوید، بسیاری از افراد عادی با معاشرت با افراد خلاق و دانشمند دچار شکوفایی هوش و دانش و در آینده نزدیک خود نیز یک ایده پرداز خلاق شده اند.

خوراکی‌هایی که نباید مصرف کنید

مصرف فست فود، خوراکی‌های بسیارشیرین و چرب می‌تواند سبب کاهش بهره هوشی شود، به ویژه این اثر در کودکان در حال رشد بیشتر است و می‌تواند اثرات دائمی بر ذهن آنها بگذارد که رژیم غذایی سالم باعث پرورش قوای ذهنی و خوراک ناسالم باعث مرگ سلول‌های مغزی می‌شود، همچنین استشمام گرد و غبار و تنفس در هوای آلوده می‌تواند سبب از بین رفتن و مرگ سلول‌های مغزی شود.

با رعایت راهکار‌های بالا می‌توانید سطح هوش خود را در هرسنی تقویت کرده و دربالاترین سطح نگهداری کنید.

منبع: wikihow

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور

به گزارش «تابناک»، دکتر حسام‌الدین علامه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زخم‌های مزمن ۳ دسته «عمده» و یک دسته «نادرتر» دارند، اظهار کرد: زخم‌های دیابتی در صدر دسته «عمده» قرار می‌گیرند؛ زخم‌های دیابتی، زخمی است که در صورت کنترل نشدن دیابت در افراد مبتلا به این بیماری در گذر زمان، ابتدا «نوروپاتی» و سپس زخم ایجاد می‌شود. اگر افراد مبتلا به دیابت از پای خود به خوبی مراقبت نکنند، در وهله نخست به «نوروپاتی» یعنی کاهش حس محیطی پا و در وهله دوم به زخم پای دیابتی مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه زخم‌های عروقی دومین عامل ابتلا به زخم‌های مزمن هستند، اظهار کرد: زخم‌های عروقی به ۲ دسته «ایسکمیک» (شریانی) و «وریدی» تقسیم می‌شوند. بررسی‌ها بیانگر این است که دیابت یکی از عوامل اصلی ایجادکننده زخم‌های شریانی است. همچنین زخم‌های وریدی به دلایل نارسایی‌های عروق وریدی مانند «واریس» ایجاد می‌شود. چاقی، نارسایی‌های قلبی‌عروقی و برخی از سرطان‌ها که در سیستم «لنف ادم» اختلال ایجاد می‌کنند نیز سبب ابتلا به زخم‌های مزمن وریدی می‌شوند.

علامه با بیان اینکه سومین عاملی که منجر به زخم‌های مزمن می‌شود، زخم‌های «فشاری» یا «بستر» هستند؛ افزود: طبیعی است که تعداد سالمندان یک جامعه با افزایش شاخص امید زندگی زیاد می‌شود. در چنین شرایطی، انتظار داریم بیماری‌هایی که منجر به استراحت مطلق سالمندان می‌شود به ویژه در سالمندانی که سکته کرده‌اند و دارای اختلالات حرکتی هستند و یکجانشین شده‌اند، منجر به زخم بستر یا فشاری شود. همچنین افرادی که دارای معلولیت هستند و به ناچار در یک وضعیت خاص قرار می‌گیرند، اغلب دچار زخم مزمن می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درباره زخم‌های مزمن «نادر» نیز گفت: برخی از سرطان‌ها منجر به زخم‌های مزمن می‌شوند که این زخم‌ها جزو موارد نادر زخم‌های مزمن هستند. همچنین برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج می‌توانند زخم مزمن ایجاد کنند. 

وی با بیان اینکه برآوردها بیانگر این است که حدود ۰.۸ تا ۱.۵ درصد از افراد جامعه به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار و ارقام حاکی از این است که ۱۵ تا ۳۴ درصد از دیابتی‌ها در مدت‌زمان بیماری، به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند. در حال حاضر، ۷ میلیون دیابتی در کشور  زندگی می‌کنند؛ با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور و احتمال ابتلای ۱۵ تا ۳۴ درصدی دیابتی‌ها به زخم پای دیابتی باید گفت به شرط در نظر گرفتن دیابت اثبات شده در حداقل ۷ میلیون نفر از جمعیت کشور، آنگاه حدود ۵۰ درصد از این افراد به «نوروپاتی» مبتلا می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: نوروپاتی منجر به بی‌حسی ناحیه پا می‌شود؛ در نتیجه افراد مبتلا به دیابت نه تنها متوجه تروما و آسیب‌های وارده به پا نمی‌شوند، بلکه فرایند درمان بیماری به دلیل مشکلات حسی و خون‌رسانی نامناسب کاهش می‌یابد.

وی درباره قطع عضو زخم پای دیابتی نیز به ایسنا گفت: حدود ۱۵ درصد از افراد دیابتی به زخم پا دچار می‌شوند و ۱۵ درصد از این افراد نیز درجاتی از قطع پا را تجربه می‌کنند. درجات قطع عضو زخم پای دیابتی شامل قطع یک بند انگشت تا قطع کامل پا می‌شود. با توجه به جمعیت افراد دیابتی کشور و آمار و ارقام مربوط به قطع عضو زخم پای دیابتی می‌توان گفت، حدود ۲۰۰۰ نفر در کشور به صورت سالانه درجاتی از قطع عضو پا را تجربه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟