Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در حالی که چند ماه از آماده کردن استراتژی جدید در آمریکا در افغانستان می‌گذرد، ترامپ هیچ طرحی را تایید نکرده است اما این پرسش مطرح می‌شود که استراتژی موفق در افغانستان بر چه پایه‌هایی باید استوار باشد؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از نشنال اینترست، از پاییز سال 2001 تاکنون، افغانستان تمام روسای جمهور آمریکا را به چالش کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترامپ نیز در حال رایزنی برای ایجاد استراتژی جدید این کشور در افغانستان است تا شاید موفقیت بیشتری را نسبت به روسای جمهور پیشین آمریکا کسب کند.

این در حالی است که توجه رسانه‌ها بیشتر بر شمار نیروهای آمریکایی، تاکتیک‌های پیشنهادی و هزینه‌ جنگ افغانستان است تا طالبان و دیگر مخالفان در این کشور را از حالت تهاجمی به تدافعی ببرد.

موفقیت در افغانستان بسیار پیچیده‌تر از مسائل امنیتی است، اگر چه این موارد نیز اهمیت بسیاری دارند.

نشنال اینترست در ادامه نوشته است که پایه‌هایی که استراتژی جدید آمریکا بر آن بنا شود باید شامل موارد زیر باشد:

تاکتیک‌های نظامی، امنیتی و توانمند سازی نیروهای امنیتی افغانستان
سیاست‌های داخلی افغانستان
حکومتداری و عملکرد اقتصادی
نقش پاکستان در بی‌ثباتی افغانستان
گزینه‌هایی برای راه‌حل غیرنظامی
حمایت‌های بین‌المللی
سیاست و روند بودجه موثر آمریکا

این رسانه تاکید کرد که نادیده گرفتن هر یک از این موارد به شکست تمام این ساختار منجر خواهد شد.

حامیان ادامه ایفای نقش آمریکا در افغانستان معتقدند که ارتش این کشور باید در افغانستان حضور داشته باشد تا از تبدیل این کشور به پایگاهی برای ترورسیت‌ها جلوگیری کند.

این افراد اظهار می‌کنند که تلاش‌های مداوم، شدید و چند ساله حکومت افغانستان را توانمند کرده و فشار کافی را نیز بر طالبان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی وارد خواهد کرد و مسیر را نیز برای راه‌حل غیرنظامی باز خواهد کرد.

حامیان این طرح معتقدند که چنین رویکردی از اقدامات گروه‌هایی از داخل افغانستان به خارج از این کشور جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است

گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد ۱۸۰ پروژه تعمیراتی به ظرفیت ۱۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته ۱۶ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون یورو ارز از کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.
شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899609

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است