Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:22:36 GMT

راه‌اندازی فاز اول بیمارستان ولیعصر(عج) در بهار 97

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۸۹۶۶۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به شایعاتی مبنی بر بهره‌برداری از بیمارستان در حال ساخت ولیعصر(عج) تا پایان سال جاری، گفت: پیشرفت عملیات تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) طی دو سال و نیم گذشته به 52 درصد رسیده است. این پروژه 12 هکتاری به سه فاز تقسیم شده که در بهار 97 یکی از این سه فاز راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر حسن طاهراحمدی در نشست تجلیل از اصحاب رسانه در دانشگاه علوم پزشکی اراک با موثر خواندن نقش رسانه در کمک به حوزه سلامت گفت: طی چهار سال اخیر بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و سلامت با کمک دولت حل شده و رسانه در رفع مشکلات این حوزه نقش آفرین بوده است.

وی افزود: در مدت مذکور با اجرای طرح تحول سلامت به قشرهای آسیب‌پذیر جهت تامین منابع مالی برای درمان بیمارانشان کمک بسیاری شد.

طاهراحمدی در بخشی از سخنانش در خصوص راه اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی در شهرستان‌های دیگر، بیان کرد: برخلاف تصورات موجود تشکیل دانشکده‌های اقماری به ضرر مردم است. در حال حاضر سه دانشکده علوم پزشکی در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین وجود دارد که از سویی فرصت محسوب شده و از سوی دیگر تهدید به شمار می‌رود، اما تهدیدها بیشتر از فرصت‌هاست.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک به مدد تلاش‌های صورت گرفته در حوزه سلامت و بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، غذا و دارو همچنین توسعه حائز رتبه‌های کشوری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص سوءاستفاده از طرح تحول سلامت و مهر پزشکان گفت: قطعا در هر طرح بزرگی سوءاستفاده‌هایی نیز ایجاد می‌شود که باید وزارت بهداشت و درمان نسبت به آن حساسیت نشان دهد. موضوع سوءاستفاده دارویی یک پزشک به ارزش چند میلیارد تومانی بررسی و رد شده است، اما در هر صورت سوءاستفاده‌ کردن‌ها امکان دارد و استان مرکزی از این حیث جزو استان‌های پاک است که درصد سوءاستفاده در آن کمتر است.

طاهراحمدی در رابطه با موضوع حضور دسته جمعی بیماران در مطب پزشک گفت: متولی این مهم دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی است که قطعا این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و با موارد مشاهده شده برخورد می‌شود، اما انتظار طولانی برای ویزیت شدن امری اجتناب ناپذیر است.

شکایات را با 1590 و 1690 در میان بگذارید

وی ادامه داد: در صورت مشاهده تخلفات پزشکی، بیماران می‌توانند با سامانه‌های 1590 و 1690 تماس بگیرند. طی یک سال سامانه 190 نیز برای رسیدگی به شکایات در خصوص رستوران‌های داخل و بیرون شهری فعال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: حدود 109 پروژه در بخش بهداشت استان بجز شهرستان‌های ساوه و خمین آغاز شده که از این تعداد 50 پروژه افتتاح شده و مابقی در آینده افتتاح خواهد شد.

طاهراحمدی با انتقاد از رشد قارچ گونه مراکز طب‌های سنتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصل طب سنتی را قبول دارد و به عنوان یک رشته آکادمیک و علمی در این رشته دانشجو می‌پذیرد، اما مسئله این است که تحت عنوان آموزه‌های دینی و روایات از شیوه‌های نادرستی در این طب استفاده می‌شود. از این رو به شدت در مقابل این اقدامات که فردی به نام تبریزیان نیز آنرا اشاعه می‌دهد موضع می‌گیریم چراکه بیشترین آسیب را به بیمار تحمیل می‌کند.

وی در بخشی دیگری از سخنانش توجه به شهرستان‌های کمتر برخوردار را از رویکردهای علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: عدالت حکم می‌کند که به شهرستان‌های محروم نیز رسیدگی کنیم که راه‌اندازی بیمارستان خنداب و اضافه کردن بخش‌های سونوگرافی، اتاق عمل و دستگاه بیهوشی به این بیمارستان در راستای این اهداف صورت گرفته است.

طاهر احمدی گفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی از دیگر دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به استان مرکزی بود که قول داده شد به عنوان یکی از مطالبات مردم و دانشگاه برای این مهم هلی‌کوپتر تهیه شود. امید است با پیگیری‌های لازم این مهم تحقق یابد.

مراجعه به مراکز مشاوره یک راهکار کاهش طلاق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه متوسط طلاق در استان نسبت به کشور بالاتر است، گفت: یکی از دلایل طلاق این است که زوجین از مسائل جنسی بی‌اطلاع هستند که این موضوع گاهی شیرازه خانواده‌ را بر هم می‌زند؛ در راستای کاهش این مشکل مراکز مشاوره دیده شده که به ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوجین مشغولند.

وی در خصوص پرداختی‌های کارکنان در قالب طرح قاصدک اضافه کرد: طرح قاصدک برمبنای پرداخت براساس عملکرد فرد است. در این خصوص پرداخت کارانه در سطح کشور 11 ماه عقب افتاده در حالیکه این رقم در استان مرکزی بین هفت تا هشت ماه است. علت این تعویق در پرداخت کارانه‌ها عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها به علوم پزشکی است.

طاهر احمدی گفت: در حال حاضر علوم پزشکی 160 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد و از سویی ما 130 میلیارد تومان بدهی به بخش‌های دیگر داریم. در صورت پرداخت شدن بدهی‌ها قادر خواهیم بود پرداخت کارانه‌ها را به روز کنیم.

بهره‌برداری از 96 تخت جدید بیمارستان خوانساری طی دو ماه آینده

رئیس این دانشگاه در ادامه با اعلام این خبر که قطعا طی دو ماه آینده 96 تخت جدید بیمارستان آیت‌اله خوانساری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: عملیات تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) نیز طی دو سال و نیم گذشته به 52 درصد رسیده است. این پروژه به سه فاز تقسیم شده است که بعد از عید نوروز 97 یکی از این سه فاز راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص تحقیقات درباره ارتباط سرطان با آلودگی هوای اراک نیز بیان کرد: سرطان علل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن آلودگی هواست. تا زمانی که تحقیق علمی جامعی در این خصوص صورت نگیرد نمی‌توانیم قضاوت دقیقی در خصوص ارتباط این دو با یکدیگر داشته باشیم.

طاهراحمدی گفت: پروپوزال تحقیقاتی با حضور 40 استاد در این خصوص تدوین شده است که مقرر شد سه میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز فراهم شود، اما ردیف بودجه برای این مهم وجود ندارد و اگر تجهیزات مهیا شود در اسرع وقت تحقیقات شروع می شود.

کلینیک‌های دندانپزشکی هزینه‌های خدمات این بخش را کاهش داده‌اند

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی نیز گفت: رسیدگی به وضعیت رستوران‌ها بر عهده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی است که طی آن از رستوران‌ها بازدید شده و غذاهای فاقد سلامت معدوم می‌شوند.

جواد نظری افزود: وضعیت دندان در بین ایرانیان خوشایند نیست و اغلب به دلیل هزینه‌های سنگین دندانپزشکی دارای دندان‌های فاسدی هستیم از این رو در راستای کمک به پرداخت هزینه‌های درمان در این بخش، دانشکده دندانپزشکی واقع در شهرک نبئی اراک خدمات مذکور را با نرخ دولتی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در آینده در قالب طرح تحول نظام سلامت یونیت سیار راه‌اندازی خواهد شد که در مناطق محروم و روستایی به صورت دولتی و کاملا رایگان به بیماران خدمات‌دهی خواهد کرد. پیش از اجرای طرح تحول سلامت این خدمات تنها شامل جرم گیری و دندان‌کشی بود که بعد از اجرای طرح خدمات مذکور سه تا چهار برابر اصافه شده است.

نظری عنوان کرد: مرکز دندانپزشکی واقع در هپکو نیز با نرخ دولتی به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می‌کند و بار هزینه‌های دندانپزشکی را کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال حوزه بهداشت و درمان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان