Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری کارگاه فیلمبرداری حسین جعفریان،داستان پیانیستی که سوژه‌ی انیمیشن شد، نقد و بررسی نیمه پنهان ماه از جمله خبرهای سینما است.

کارگاه فیلم‌برداری و نورپردازی حسین جعفریان، مدیر فیلم‌برداری فیلم‌های «درباره الی» و «فروشنده» اصغر فرهادی و «زیر درختان زیتون» عباس کیارستمی در خانه بین‌الملل بامداد به مدیریت پریسا بخت‌آور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین جعفریان در توضیح این کارگاه گفته است:«در این دوره شناخت دوربین‌ها، شناخت جنبه‌های زیبایی‌شناسی و تکنیکی لنزها، آشنایی با نورپردازی، آشنایی با فیلترها و آشنایی مقدماتی با سایر حرفه‌ها و عوامل فیلم مورد توجه قرار می‌گیرد.»

خانه بین‌الملل بامداد در میدان تجریش، خیابان فناخسرو واقع شده است و علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند با تلفن‌های02122703960و02122716551و02122716605تماس حاصل کنند.

داستان پیانیستی که سوژه انیمیشن جدید عابدی شد!

انیمیشن «ملکوت» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی فرنوش عابدی، در مرحله پیش تولید و طراحی کاراکترها است و به زودی مرحله مدل‌سازی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «ملکوت» درباره یک نوازنده پیانو است که پس از حادثه‌ای دستش را از دست می‌دهد و دیگر قادر به ساز زدن نیست؛ سپس دست‌های او پیوند زده می‌شود، اما این دست‌ها به سمت شرارت و پلیدی پیش می‌روند...

عابدی درباره‌ی دلیل انتخاب این سوژه گفت: «رژو شرش» پیانیست و آهنگسازی مجارستانی در یک حادثه، یکی از دست‌هایش را از دست داد و بعد از آن بود که به آهنگ‌نویسی و خوانندگی روی آورد و یاد گرفت که با یک دست پیانو بنوازد. او آهنگ‌های بسیاری ساخت اما معروف‌ترین آنها «یکشنبه غم‌انگیز» نام دارد که برایش بدنامی آورد و در سراسر دنیا موجب خودکشی هزاران نفر شد. من با توجه به این داستان، سوژه پیانیستی که دست‌هایش را از دست داده را برای جدیدترین کارم انتخاب کردم، اما داستان انیمیشن من کاملاً با داستان زندگی وی متفاوت است.

به گفته عابدی، «ملکوت» یک انیمیشن ترسناک است و مانند «پیشخدمت» برای ساخت آن از تکنیک 3D استفاده شده است. تکنیکی که شبیه به استاپ‌موشن است و قرار است نظیر یک نقاشی رنگ روغن شود.

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فرنوش عابدی، مشاور هنری: کیانوش عابدی، نگاه فردیار، طراحی کارکتر و فضا: احسان کافی، مدلسازی: سینا کوهی‌دهکردی، پینت: محدثه پیله‌وریان، ریگ و سیمولیشن: حامد پورکرمان، موسیقی و افکت: سروش عابدی، تهیه‌کننده: فرنوش عابدی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

گفتنی است که فرنوش عابدی با آخرین اثر انیمیشن خود «پیشخدمت» موفقیت‌های زیادی در عرصه جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی بدست آورده است.

با حضور سوسن شریعتی و محمدرضا اصلانی؛

نیمه پنهان ماه؛ نمایش مستندی با موضوع زنان در جنبش مشروطه ایران

فیلم مستند «نیمه پنهان ماه» ساخته آزاده بی‌زار گیتی سه‌شنبه۲۴ مرداد در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران،فیلم مستند «نیمه پنهان ماه» ساخته آزاده بی‌زار گیتی سه‌شنبه۲۴ مرداد ساعت ۱۸ با حضور سوسن شریعتی و محمدرضا اصلانی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

آزاده بی‌زار گیتی که خود پژوهش، کارگردانی و تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده داشته است، درباره موضوع این مستند می‌نویسد:

«زنان در جنبش مشروطیت ایران چه کردند؟ کجا بودند و چه سهمی در این نخستین نهضت مردمی خاورمیانه داشتند؟ چرا هیچ اثری از حضور زنان در تاریخ‌نگاری مشروطه به چشم نمی‌آید؟ شاید این پرسش‌ها و خلاء مشهود تاریخی، مرا بر آن داشت که برای نخستین بار دریک فیلم مستند،به بازخوانی دوباره بخشی پر فرازوفرود از تاریخ میهنم بپردازم؛ بازخوانی حضورزنان در جنبش مشروطیت ایران. چرا که باور دارم بازخوانی دوباره تاریخ، ما را به فهم آن نزدیک‌تر و به ترمیم و بازسازی حافظه جمعی‌مان کمک می‌کند. بازخوانی دوباره تاریخ ما را به درک واقعی‌تر و درست‌تری از تاریخ می‌رساند و به ما نشان می‌دهد که می‌شود و می‌توان تاریخ را جور دیگری نیز دید؛ نگاهی که تاریخِ فاتحان را جست‌وجو نکند، جوری که تاریخ مردمانِ بی‌تاریخ باشد و تاریخ زنان و مردان گمنام سرزمینم را روایت کند.»

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم مستند می‌توانندسه‌شنبه۲۴ مرداد از ساعت ۱۸ به سالن شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل

باستان‌شناسان در کاوش آموزشی تپه «پیرزال سیستان»، بقایای معماری به قدمت حدودی ۴۵۰۰ سال پیش را کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، باستان‌شناسان در کاوش آموزشی تپه «پیرزال سیستان»، بقایای معماری به قدمت حدودی ۴۵۰۰ سال را کشف کردند و حسین سرحدی، عضو هیئت علمی دانشگاه زابل و سرپرست دومین فصل کاوش آموزشی دانشگاه زابل در تپۀ «پیرزال» سیستان در این باره اظهار کرد: این معماری شامل بقایای ساختمانی یک خانه در لایه اول این محوطه است؛ این خانه متشکل از تعدادی اتاق در حاشیه جنوبی یک حیاط مرکزی است.

کاوش‌های اخیر بیانگر وجود یک کوچه است که احتمالاً این ساختمان را به ساختمان‌ها یا خانه‌های دیگر مرتبط می‌کرده است؛ بقایای این کوچه در ضلع شمالی کارگاه ۳ نشان‌دهنده توسعه ساخت و ساز در دوره آخر عصر مفرغ سیستان است؛ در این فصل، که کارگاه شماره ۳ به ابعاد ۱۰ در ۱۰ متر کاوش شد، سفال‌هایی متعلق به حدود ۴۳۰۰ سال پیش، اشیاء گلی شامل پیکرک‌ها و اشیاء شمارشی نیز کشف شد.

تپه پیرزال در ۶۰ کیلومتری جنوب زابل در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده است؛ این تپه در سال ۱۴۰۲ از طرف دانشگاه زابل برای آموزش دروس عملی باستان‌شناسی به دانشجویان این رشته در دانشکده هنر و معماری، برای فصل دوم کاوش شد که مهم‌ترین یافته‌های آن، یک سازه معماری متعلق به دوره چهارم عصر مفرغ سیستان (حدود ۲۵۰۰ تا ۲۳۰۰ پیش از میلاد) بود، که شامل بقایای ساختمانی یک خانه در لایۀ اول این محوطه است.

بنا به یافته‌های سطحی، به نظر می‌رسد «پیرزال» یکی از بزرگترین تپه‌های متعلق به فاز انتهایی عصر مفرغ سیستان است،

کد خبر 749225

دیگر خبرها

  • بنویسید تا به دست بیاورید
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • رسول جعفریان: مبدع اصطلاح کذایی خلیج عربی جمال عبدالناصر نبود/ نوشته‌ی داخل عبای بحرینی برملا می‌کند
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل