Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:13:06 GMT

وضعیت طلاق در استان کردستان ۸ رتبه بهبود یافته است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۰۳۷۸

وضعیت طلاق در استان کردستان ۸ رتبه بهبود یافته است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: وضعیت طلاق در استان کردستان از رتبه ۴ کشوری به رتبه ۱۲ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسیم از سنندج، جمال ارشدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان در سنندج با قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه اظهار داشت: هر مدیری که نقدپذیر نباشد به سمت اصلاح نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از زمانی آغاز فعالیت‌ها تلاش کرده‌ایم که نگاه علمی و آکادمیک به حوزه اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم و خوشبختانه در این راستا نیز موفق بوده‌ایم و ارتباطات خاصی با دانشگاه‌های استان برقرار کرده‌ایم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی، خودکشی، طلاق، تأثیرات اقلیم کردستان بر روی هویت فرهنگی شهروندان، انجام کارهای پژوهشی و ترویج الگوهای فرهنگی از جمله کارهای انجام شده در حوزه اجتماعی استان بوده است.

وی گفت: در حوزه طلاق سندی تدوین کردیم و دبیرخانه آن نیز به بهزیستی کردستان واگذار شد و تاحدودی نتیجه آن نیز در جامعه موفق بود به طوری که براساس آمار رسمی سال 94 نرخ طلاق در استان 4.2 بود که سال گذشته به 4.1 رسید.

ارشدی افزود: علاوه بر اقدامات انجام شده در حوزه آسیب‌شناسی طلاق، عوامل آن نیز بررسی شد و خوشبختانه از رتبه 4 کشوری به رتبه 12 رسیدیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به معضلات حاشیه‌نشینی اظهار کرد: تشکیل کارگروه ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت بازآفرینی شهری در مناطق حاشین‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان از دیگر کارهای انجام شده بوده و در این راستا حدود 44 پروژه تعریف شده است.

تخصیص 7.5 میلیارد تومان اعتبار برایارتقایمناطق حاشین‌نشیناستان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: احداث 25 خانه سلامت، 20 سرای محله، 5 اورژانس اجتماعی، کتابخانه عمومی، کمک به تجهیز مدارس، تشکیل کارگروه کودکان و نوجوانان و تدوین سند بومی حقوق شهروندی از جمله کارهای مدنظر در کارگروه ذکر شده بوده و در این راستا 100 میلیارد تومان به وزارت کشور اختصاص گرفته که سهم استان از این میزان هفت میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی گفت: در حوزه فرهنگی نیز تلاش کردیم که فضا بازتر باشد و در گام نخست وضعیت فرهنگی استان را بررسی کردیم و با پیگیری‌های انجام شده دبیرخانه جشنواره دائمی فرهنگ و اقوام ایرانی را در سنندج ثبت کردیم و معتقد هستم که این موفقیت برای کردستان یک برند است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: تأسیس نمایندگی بنیاد ایران شناسی در سنندج از دیگر کارهای انجام شده و هم‌اکنون به دنبال آن هستیم تا مرکز اسناد ملی در استان دائر کنیم و مذاکرات آن انجام شده است.

وی گفت: در سال 94 جمعاً به فیلم‌سازان و نویسندگان کتاب 50 میلیون تومان کمک اهدا شد و سال گذشته نیز 40 میلیون به فیلم‌سازان و 30 میلیون به نویسندگان کتاب پرداخت شد.

هفته فرهنگی کردستان در کیش برگزار می‌شود!

ارشدی افزود: سال گذشته هفته فرهنگی کردستان در بندرانزلی برگزار شد و امسال نیز قرار است که هفته فرهنگی در کیش برگزار شود! اما منتظر موافقت مسئولان آنجا هستیم و هدف از این کارها معرفی توانمندی‌های استان است.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در حوزه سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: قبلاً 47 انجمن در استانداری کردستان و فرمانداری‌های استان فعال بودند که در حال حاضر 118 انجمن مشغول به فعالیت و 35 انجمن در حال مجوز گرفتن هستند و از رشد 283 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به روند نظارت بر انجمن‌ها گفت: انجمن‌های فعال استان باید هرسال گزارش کامل مالی و اجرایی ارائه بدهند و حتی در جرائد چاپ کنند چراکه هدف ایجاد اعتماد در بین مردم است؛ اگر انجمنی مرتکب تخلف شود در مرحله اول و دوم به‌صورت شفاهی و کتبی به آنها تذکر و پس از تکرار مجدد و اعلام و تأیید هیئت نظارت 3 ماه تعلیق و سپس به دادگاه معرفی می‌شوند اما این پروسه دو سال طول می‌کشد!

وی گفت: یکی از انجمن‌های استان که جدیداً مراحل ثبت آن نیز به اتمام رسیده بود، بدون اجازه صندوق کمک خیرات را در برخی مکان‌ها توزیع کرده بوده که 3 ماه از ادامه فعالیت تعلیق شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: امسال نیز حدود 22 طرح اجتماعی و فرهنگی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان تدوین و تعریف شد که به دلیل مشکلات مالی تخصیص پیدا نکرد.

انتهای پیام/

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: وضعیت نظافت تهران در مقایسه با پاریس، پایتخت فرانسه، جایگاه بهتری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران امروز در حاشیه مراسم تکریم 800 نفر از پاکبانان که به مناسبت روز جهانی کارگر  و با حضور حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت تصریح کرد: سامانه 137 برای گزارش موارد به شهروندان ارائه می‌شود، با این حال شاهد کاهش تماس‌های مربوط به گلایه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی