Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:05:28 GMT

شناسایی 20 هزار متر مربع زمین وقفی در گناباد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۰۴۱۹

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: از سال گذشته 20 هزار متر مربع زمین وقفی به ارزش 5 میلیارد ریال شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سعید غیرتمند امروز 23 مردادماه در نشست خبری، اظهار کرد: وقف در احکام دین از امور الزامی اسلام بوده و به جنبه‌های گوناگون آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه وقف یک صدقه جاریه است، عنوان کرد: صدقه جاریه از بین نمی‌رود و از طرف دیگر نوعی تکریم شخصیت انسان نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیرتمند دوران قبل از انقلاب را دوران سیاه برای موقوفات دانست و تصریح کرد: بعد از انقلاب حضرت امام(ره)، مدیریت موقوفات را براساس شرع و قانون و سنت حضرت رسول (ص) به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد با اشاره به اینکه حفظ و حراست از موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین مدنظر مقام معظم رهبری است، افزود: 25 مورد دعاوی حقوقی و ثبتی در دادگاه‌های عمومی مطرح شده که در 18 مورد رأی به نفع اداره اوقاف صادر شده که 14 مورد نیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برای 160 هکتار سند صادر شده است، عنوان کرد: 81 مورد سند نیز به سند تک برگی تبدیل شده که ارزش آن 6 میلیارد ریال بوده و روند صدور سند برای 48 پلاک موقوفه نیز در حال پیگیری است.

غیرتمند اضافه کرد: چهار مورد دادخواست ابطال سند علیه اشخاص نیز در دادگاه مطرح که سند به نام موقوفه ثبت شده است.

مردم گناباد نگاه ویژه‌ای به موضوع وقف دارند

وی تصریح کرد: مردم گناباد نگاه ویژه‌ای به موضوع وقف دارند و بر این اساس خیلی از مردم به زمین‌های وقف ورود نمی کنند لذا این باعث شده که زیاد به سرمایه گذاری در زمین های وقفی رغبتی نداشته باشند که بایستی این نگاه را عوض کرد.

غیرتمند همچنین گفت: 80 موقوفه برای مساجد گناباد تاکنون ثبت شده که شامل موضوعاتی نظیر خادم، امام جماعت و سایر امور مربوط به مساجد می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد در خصوص بقاع متبرکه این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: درآمد بقاع متبرکه تنها در خود آن بقعه هزینه شده و اداره اوقاف تنها مدیریت این هزینه ها را بر عهده دارد که در حوزه های مختلف فرهنگی، عمرانی و مدیریتی هزینه می شود.

غیرتمند افزود: در سال گذشته بیش از 400 برنامه ملی و مذهبی در بقاع متبرکه گناباد انجام شده و بیش از 12 هزار متر مربع از بقاع متبرکه نیز توسعه، تکمیل یا مرمت شده ‌اند؛ همچنین 800 هزار نفر از زائران امام رضا (ع) از بقاع متبرکه این شهرستان زیارت کرده ‌اند و 50 هزار نفر نیز اسکان داده شده ‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ‌های قرآنی اداره اوقاف گناباد، عنوان کرد: در سال گذشته 600 قرآن آموز با بیش از 22 مربی در مجموع 800 جزء قرآن را حفظ و در حال حاضر نیز 300 نفر ثبت نام شده‌ اند؛ ضمن اینکه درمسابقات قرآنی یک رشد 4 برابری صورت گرفته است و از سال گذشته تاکنون نیز دو محفل انس با قرآن برگزار شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد با بیان اینکه 14 وقف جدید نیز در این شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: این موقوفات با نیت توسعه آب انبارها و عزاداری امام حسین (ع) بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا پوربه فرمانده انتظامی فاروج در این راستا گفت: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضایی،گفت: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد