Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@23:37:47 GMT

به جز لباس زیر چیزی در تن شان نمی ماند +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۱۲۱۷

به جز لباس زیر چیزی در تن شان نمی ماند +عکس و فیلم

به گزارش جام نیوز، ابعاد جرایم مرتبط با بردگی مدرن در بریتانیا، قاچاق انسان، کار و روسپیگری اجباری بسیار وسیع تر از آن است که پیش تر گمان می شد و شمارش به ده ها هزار نفر می رسد.

به نوشته گاردین به نقل از آژانس جرایم ملی (NCA)، دامنه بردگی اجباری در بریتانیا از فعالیت یک باند روسپیگری رومانیایی که سالانه ۵ میلیون یورو از این راه عاید خود می کند تا قاچاق دختری ۱۲ ساله به بریتانیا با هدف کار در خانه و همراهی کودکان صاحب خانه به مدرسه را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش یورونیوز، قربانیان اغلب از کشورهای اروپای شرقی، ویتنام و نیجریه هستند و شمارشان بلحاظ جنسیتی، یعنی زن یا مرد بودن، تقریبا برابر است.

آژانس جرایم ملی می گوید که به احتمال زیاد و در زندگی روزانه خود با موارد بردگی مدرن مواجه می شویم و شاید موارد آنقدر محسوس نباشند.

گروهی از زنان و دختران قربانی که با وعده و وعید زندگی بهتر به بریتانیا آورده می شوند، آخر سر یک شاهی در جیبشان و به جز لباس زیر در تنشان باقی نمی ماند و به روسپیگری اجباری واداشته می شوند.

«ویل کر» از مدیران آژانس جرایم ملی از دختر ۱۲ ساله رومانیایی می گوید که توسط پدرش فروخته شده یا وی بنوعی در روند قاچاق دخترش دخیل بوده و دست داشته، در کنترل مرزی از دست قاچاقچیان نجات داده شد.

گروهی دیگر در کارواش‌ها، کارهای ساختمانی و کشاورزی و یا فراورده های غذایی و یا کشت و تولید ماری جوانا به کار گرفته می شوند، با حداقل حقوق و در شرایط نامناسب.

ویل کر می گوید که بنا بر تحقیقات سازمان متبوعش «افرادی هستند که هر آن در بریتانیا استثمار می شوند» که «تمام ابعاد و جزییات آن هنوز معلوم نیست.»

وی می افزاید که بردگی مدرن، سوء استفاده از انسانها و استثمار آنها در هر شهر بزرگ یا تقریبا بزرگ بریتانیا اتفاق می افتد.

سایت بی بی سی فارسی در تک گزارش خود فیلمی کوتاه در این زمینه پخش کرد و آورد: ابعاد آنچه برده‌داری نوین در بریتانیا خوانده شده بسیار وسیع‌تر از آن چیزی است که تصور می شد. قربانیان این برده داری تقریبا در همه شهرهای این کشور زندگی می‌کنند و تعدادشان به ده‌ها هزار نفر می‌رسد.

برده‌داری نوین دیگر فقط مختص به خودفروشی اجباری نیست بلکه سوء استفاده گروه‌های تبهکار از افراد آسیب پذیر به بخش‌های دیگر اقتصاد هم رخنه کرده است.

«مارک برنز ویلیامسون» از مسوولان سازمان مبارزه با قاچاق انسان و برده داری انگلیس در این باره گفت: درصورتی که مقابله جدی با این پدیده صورت نگیرد، ابعاد بسیار گسترده تری خواهد یافت. نهادهای مدنی در انگلیس شمار این برده ها را در انگلیس در مقایسه با سه سال پیش دو برابر توصیف کرده اند.

برخی فعالان اجتماعی معتقدند سود سرشار باندهای قاچاق انسان و برده داران مدرن موجب شده است به جای قاچاق مواد مخدر به این پدیده شوم روی آورند.

«تیم کوریگان» افسر پلیس مبارزه با باندهای تبه کار در این باره گفت: باندهای تبه کار همه مدارک شناسایی و هویتی قربانیان را از آنان می گیرند و با کنترل شدید بر آنان، راهی جز همکاری برای قربانی باقی نمی گذارند. قاچاقچیان حرفه ای انسان با شگردهای مختلف قربانیان خود را به انگلیس می آورند و وقتی آنان را گرفتار کردند، همچون برده با آنان رفتار می کنند و عرصه را آنچنان بر آنان تنگ و شرایط را به گونه ای برای آنان ترسیم می کنند که جرات سرپیچی از فرامین سرکردگان این باندها را نداشته باشند.

برخی از قربانیان نیز از بیم انتقام و گرفتار شدن در شرایطی بدتر مجبور به تمکین خواسته های تبهکاران می شوند.

نکته قابل توجه در گزارش های شبکه رسانه ای وابسته به دولت های غربی نظیر یورونیوز، بی بی سی و ... انداختن بخش بزرگی از تقصیرها به گردن کشورهای شرق اروپا و دیگر کشورهاست.

لینک دانلود

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس خواننده چینی باعث مرگش شد

 به گزارش تابناک،رسانه‌های عربی خبر دادند این خواننده چینی بعد از آنکه لباسش زیر پایش گیر کرد روی سن به زمین خورد و درجا جان داد.

به نوشته این رسانه‌ها، خواننده زن ۳۱ ساله محلی در حالی که دو ترانه از برنامه خود را در جشنی به مناسبت نودمین سالگرد تولد یکی از افراد خارجی مقیم شهر چونگ چینگ اجرا کرده بود ناگهان به روی سن افتاد و بعد از برخورد سرش دیگر از جای خود بلند نشد.

حاضران که برای بلند کردنش به روی سن رفته بودند، از همان دقایق اول اعلام کردند او نفس نمی‌کشید و تمام تلاش‌ها برای احیای او نیز با شکست مواجه شد.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • ببینید | رونالدو آتش به پا کرد؛ کولاک جدید کریس با لباس النصر
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • لباس خواننده چینی باعث مرگش شد