Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس فوتبال کشورمان گفت: استفاده از بازيکنان خارجي باکيفيت مي تواند باعث رشد و ارتقاي کل فوتبال ايران شود که متأسفانه تفکر واحد و يکدستي در اين زمينه بين همه باشگاه ها حاکم نيست.

سرويس ورزش مشرق – ظرف سال هاي اخير تمهيدات ويژه و مدبرانه تري نسبت به گذشته نه چندان دور در ليگ برتر و ليگ هاي پايين تر فوتبال صورت گرفته که بعضا شاهد برخي از اثرات مثبت آن يا لااقل کاهش لطمات وارده به باشگاه هاي مان بوده ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممنوعيت استفاده تيم هاي ليگ دسته پايين از دروازه بان خارجي ظرف سالهاي اخير سبب شد تا شاهد درخشش و ظهور دروازه بانان جوان وطني باشيم که چشمه خشکيده اين پست فوتبالي در کشورمان را بار ديگر به قليان انداخت. همچنين سخت گيري هاي صورت گرفته براي به خدمت گرفتن بازيکنان خارجي به لحاظ کيفي سبب شده تا لااقل بازيکنان خارجي کمتري فقط براي پر کردن نيمکت تيم ها مورد اسفاده قرار بگيرند.
جلال چراغپور در گفت و گو با مشرق، درباره اينکه حضور بازيکنان خارجي باکيفيت در ليگ برتر فوتبال ايران و يا هر کشوري چه تأثيري مي تواند بر ساختار کلي فوتبال آن کشور داشته باشد حرف زد.
متن کامل صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:

*کارشناس ويژه لازم است
براي ورود بازيکن به ساختار هر ليگي در هر کشوري بايد کارشناساني ويژه که در ارتباط تنگاتنگ با جايگاه ملي فوتبال آن کشور هستند اين مسايل را مورد بررسي لازم قرار داده و نظر کارشناسي بدهند که کدام بازيکنان در صورت ورود به ليگ ما اولا باعث ارتقاي بازيکنان مقابل خودشان مي شوند و ثانيا خودشان تا چه مي توانند در ارتقاي ليگ تأثير داشته باشند.

*چرا ژاپن فقط مهاجم بزرگ گرفت؟
بطور مثال اگر پروسه ژاپني ها در اين زمينه را تعقيب کنيم مي بينيم که بازيکناني مانند گري لينه کر، زيکو، اسکيلاچي و خيلي هاي ديگر از اين دست بازيکنان را در يک روند چند ساله به ليگ شان آوردند. آنها فقط از سانتر فورواردهايي که در دنيا بازنشسته شدند استفاده کردند. دليل داشت. آنها دو هدف داشتند؛ اول اينکه با استفاده از کاريزما و تکنيک بازيکنان در ترغيب تماشاگران براي حضور در استاديوم ها بکوشند و دوم اينکه دنبال اين بودند که پيچيدگي هاي خلاقيت مهاجمين دنيا را به فوتبال شان تزريق کنند به خصوص به پيچيدگي هاي دفاع خودشان، چون اگر اين مدافعان با بازيکنان پيچيده و خلاق روبرو نشوند در مواجهه با مهاجمين خلاق به مشکل مي خورند ولي در اين صورت مي توانند از پس تکنيک بالاي مهاجمين پيچيده بر بيايند.

*ماسکرانوها زاييده همين تفکر هستند
فکر مي کنيد امثال ماسکرانوها چطور بوجود آمدند؟ اين يک شرط دو طرفه است که وقتي سانترفورواردهاي بزرگ دنيا آن دريبل هاي خاص خودشان را مي زنند و آن تکنيک هاي ويژه شان را بکار مي گيرند باعث مي شوند که هافبک هاي دفاعي و مدافعان روبرويشان بهتر فکر کنند و انتظار مواجهه با مهاجمان پيچيده تري را داشته باشند.

*يارگيري خارجي بر اساس نياز واقعي نيست
بايد ديد در فدراسيون ايران چنين کميته اي وجود دارد؟ چنين کميته اي براي استفاده از اين قبيل استعدادهاي داخل کشور وجود دارد؟ اگر هست کجاست و اگر نيست بايد به صورت پيشرفته به آن نگاه کرد نه براي برطرف کردن نيازهاي مقطعي! بطور مثال يک مربي دستش خالي مي ماند و نياز به سانترفوروادر دارد. براي همين است که يک بازيکن 37 ساله مانند شيمبا در ليگ ما دست به دست مي شود! و برايش سر و دست مي شکنند! و يا ديگري فوروارد پيکان (منشا) که به محض تمام شدن ليگ اين همه پيشنهاد برايش مي رسد و در نهايت تيم قهرمان (پرسپوليس) او را برمي دارد. اين نشان مي دهد که ما مقطعي به اين مسايل نگاه مي کنيم. يا همين استقلال يک هافبک وسط مي خواهد مي رود و يک هافبک پا به سن گذاشته (جپاروف) مي آورد که گرچه در بازي با تراکتورسازي گل مهمي زد ولي بايد ديد آيا مي تواند در ادامه راه با اين قدرت ادامه دهد يا شرايط بدني اش اين اجازه را از او مي گيرد؟ ما در اين قبيل موارد خلاء احساس مي کنيم. يارگيري ها بر اساس نياز کلي فوتبال ايران نيست و هر باشگاهي به خودش فکر مي کند. تفکر واحدي بر باشگاه ها حاکم نشده است! فکر که آينده نگرانه باشد.

*واحد تشخيص کيفي فوتباليست خارجي نداريم
فکر مي کنم ورود اين بازيکنان لازم است. همه دنيا اين کار را مي کنند و ما هم بايد اين کار را انجام بدهيم. ولي اينکه چه بازيکني وارد کنيم و چه کسي تشخيص بدهد که چه بازيکني وارد کنيم مهم است. پيچيده ترين مورد اين قضيه همين است که در فدراسيون ما و در آن واحدي که در سازمان ليگ توليدات ليگ را کنترل مي کند بايد انجام شود. که البته ما چنين مميزي نداريم!

*بازيکن خارجي را صرف گل زدن نخواهيم
از لحاظ فني به اين معتقدم که ما وقتي در يک مورد از بازيکن خارجي کمتر استفاده کنيم توليدات داخل بيشتر به نظر مي آيند و رشد مي کنند. بطور مثال الان بيشترين چيزي که مربيان ما براي جذب شان تلاش مي کنند بازيکنان تمام کننده خارجي است. بازيکنان رو به جلو و گلزن. کسي که کار را تمام کند! اصلا نمي فهميم تيم نقشه اي دارد يا ندارد؟ بازيکن برزيلي مي آيد و دوتا گل مي زند و سه تا را نمي زند و بعد مربيان ما هم افتخار مي کنند که بازيکنان برزيلي براي شان گل مي زنند و کسي متوجه نمي شود تيم تاکتيک داشته يا نداشته. آيا بازيکن ايراني که قرار است در تيم ملي مان بازي کند توانسته در سيستم هاي مختلف جا بيافتد يا نه! بدتر اينکه مربي هم نتيجه گيري را به حساب خودش مي گذارد و نمي گويد که آن گل را شيمبا زده و يا منشا زده و يا ديگري! حرف اين است که مي توان بهره برداري بهتري از اين دست بازيکنان کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران

این بازیکن ایرانی - آلمانی در مصاحبه با عادل فردوسی‌پور گفت: «مگه می‌شه از هزار تومن بیاد به ۶۵؟ به هرکی تو آلمان بگی، میگه نه شدنی نیست، این دروغ میگه. اگه جنگ بشه، جنگ بزرگی بشه این اتفاق می‌افته. اما اینجا (ایران) شده دیگه. اینجا همه چی می‌شه».

بازیکن اسبق کایزرسلاترن، فرایبورگ و استقلال، از سال ۱۳۸۳ پیراهن تیم ملی ایران را پوشید و پنج گل ملی هم در کارنامه دارد.

فردوسی‌پور در این مصاحبه درباره سرعت سقوط ریال و جهش ارز می‌گوید: «الان ممکنه اگه صبح شروع کرده باشیم با ۶۶، الان عجیب نیست که به ۷۰ رسیده باشه. خیلی تلخه».

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # فوتبال ، عادل فردوسی پور سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور
  • شمسایی: برای شکست دادن ازبکستان آماده هستیم
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران
  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی
  • چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران