Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-02@15:56:44 GMT

شیر خشک و غذای کودک را فقط از داروخانه بخرید

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۲۷۹۰

شیر خشک و غذای کودک را فقط از داروخانه بخرید


مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت با اعلام هشدار به عرضه‌کنندگان شیر خشک اطفال و غذای کودک وارد شده از مبادی غیر رسمی گفت: عرضه شیرخشک اطفال صرفاً در داروخانه‌ها و با برچسب اصالت و کد رهگیری مجاز است.
به گزارش شاتا، اسماعیل مهدی‌پور اعلام کرد : گزارش‌های واصله و بررسی‌های میدانی بعمل آمده حاکی از عرضه انواع شیرخشک‌های اطفال و غذای کودک در سطح برخی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود : این در حالی است که شیرخشک اطفال صرفاً باید در سطح داروخانه‌ها عرضه شود و فروش آن در هیچ محلی به غیر از داروخانه مجازنیست.
مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان درباره ممنوعیت واردات شیرخشک نیز اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت کافی و مزیت نسبی تولید آن در داخل، مجوزی در سنوات اخیر برای واردات شیرخشک‌های معمولی (غیر متابولیک) از سوی دستگاه‌های ذیربط صادر نشده است.
مهدی‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: انواع غذای کودک که از مبادی رسمی و قانونی وارد و در سطح فروشگاه‌های خرده‌فروشی مجاز و یا داروخانه‌ها عرضه می‌شود نیز همگی باید دارای برچسب اصالت و کد رهگیری باشد. مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت در مورد سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده خریداری شده توضیح داد: خریداران می‌توانند با استعلام شناسه رهگیری و یا شناسه اصالت مندرج بر روی بسته‌بندی محصول که با لایه‌ای پوشانده شده است از طریق سامانه پیامکی 20008822، سامانه «www.ttac.ir»، تلفن گویای 0216185 و یا استعلام بار کد مندرج بر روی برچسب اصالت از طریق نرم‌افزار تلفن همراه مرتبط ، از اصالت فرآورده اطمینان پیدا کنند.
این مقام مسئول همچنین با تشریح تمهیدات سازمان حمایت برای مقابله با عرضه شیرخشک قاچاق در بازار تصریح کرد: مطابق ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این سازمان به عنوان یکی از دستگاه‌های کاشف با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، طی ماه‌های اخیر در قالب گشتهای مشترک نسبت به جمع‌آوری شیرخشک و غذای کودک غیر مجاز در سطح عرضه اقدام و پرونده واحدهای متخلف را برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال کرده است.
وی ضمن هشدار نسبت به توزیع و عرضه محصولات مذکور وارد شده از مبادی غیررسمی و برخورد قاطع با واحدهای متخلف به هموطنان توصیه کرد؛ نظر به عوارض و آسیب‌های احتمالی به واسطه عدم اطلاع از شرایط تولید، نگهداری و اصالت آن‌ها، ضمن توجه به دارا بودن برچسب اصالت بر روی بسته بندی محصول، با استعلام شناسه رهگیری از اصالت و یا تقلبی بودن فرآورده اطمینان حاصل نموده و شیرخشک اطفال را صرفاً از داروخانه‌ها تهیه کنند.
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق شماره تلفن 124، آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مرتبط است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان خبر دادند: مطالبات کلیه داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان اسفند پرداخت شده است، از تیرماه سال گذشته پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از عهده ما خارج است منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند که در حال حاضر سهم ارز ترجیحی تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

جعفری در ادامه بیان داشتند: مطالبات پزشکان (مطب ها) تا پایان اسفند پرداخت شده است و امروز هم مطالبات آزمایشگاه‌ها و موسسات تصویربرداری تا پایان بهمن تسویه خواهد شد.

وی افزودند: برای سطح یک روستایی تا پایان اسفند پرداخت صورت گرفته بود و روزهای آتی شاهد پرداخت علی الحساب فروردین ۱۴۰۳ خواهیم بود، همچنین با تامین منابع بخشی از مطالبات دانشکاهی مربوط به بهمن‌ماه نیز در دست پرداخت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901670

دیگر خبرها

  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان