Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@08:51:36 GMT

قد خود را با «سنگ‌پا» زدن افزایش دهید

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۳۰۱۰

استفاده از «سنگ‌پا» دارای خواص و فواید زیادی است؛ استفاده از سنگ‌پا با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد به افزایش قد کمک شایانی می‌کند ...

خبرگزاری تسنیم: استفاده از سنگ‌پا پدیده جدیدی نیست و در زمان قرون وسطی، ابتدا در رم و سپس در خاورمیانه‌، مردم به استفاده از این سنگ رو آوردند؛ امروز از سنگ‌پا در درجه اول برای زدودن بافت‌ها و سلول‌های مرده و به‌عنوان یک لایه‌بردار در پاشنه پا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سنگ‌پا به‌رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، قرمز و مشکی موجود است و معمولاً در داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم حمام به فروش می‌رسد، اگر هم احتمالاً سری به سواحل یونان زدید، می‌توانید در ساحل، از این نوع سنگ‌ها بیابید.

چون کشیدن سنگ‌پا به ناحیه کف پا‌، فضولات و مواد زاید را از بالاترین نقطه بدن خرج می‌کند لذا این کار می‌تواند در تسکین سردردهای شدید‌، دردهای سیاتیکی، درد معده و ...کمک شایانی کند.

برطرف کردن کوفتگی بدن و سردرد با سنگ‌پا زدن

از دیگر فواید استفاده از سنگ پا می‌توان به این مورد اشاره داشت که چرک پا را تمیز می‌کند و در نتیجه خستگی و کوفتگی پا برطرف می‌شود همچنین برای برخی از انواع سردرد و اکثر بیماری‌های مغزی بسیار سودمند است به‌خاطر اینکه ماده را از قسمت‌های بالا‌تر به‌سمت قسمت‌های پایین بدن می‌کشاند و اگر سنگ‌پا‌، خشن‌تر باشد جذب ماده زیاد‌تر است؛ سنگ پا باید خشن و متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.

اگر می‌خواهید پاهای زیبایی داشته باشید توصیه می‌شود حداقل دو مرتبه در هفته و بهتر است شب‌هنگام از سنگ‌پا استفاده کنید تا بعد از سنگ‌پا کشیدن، پوست پا بتواند استراحت کند.

حتماً از سنگ پای مخصوص و تمیز استفاده کنید و آن را در معرض آلودگی قرار ندهید زیرا ممکن است خراش‌هایی در کف پا ایجاد شده و باعث انتقال میکروب شود؛ حتماً بعد از استفاده از سنگ‌پا آن را با برسی شست‌وشو دهید تا خلل و فرج آن تمیز شود و آن را در محیط خشک نگه دارید زیرا محیط مرطوب باعث تجمع انواع مخمر و قارچ‌ها و استفاده از آن باعث آلودگی و انتقال بیماری به کف پای انسان می‌شود؛ پس تمیز و خشک کردن سنگ‌پا بعد از هر بار استفاده الزامی است.

در بعضی از موارد مانند بیماری پسوریازیس‌، استفاده از سنگ‌پا می‌تواند موجب تشدید بیماری شود بنابراین توصیه می‌شود افراد قبل از استفاده به یک پزشک متخصص مراجعه کنند، این دسته از افراد می‌توانند از ترکیبات کراتولیتیک که باعث نرم شدن لایه‌های کلفت شاخی کف پا می‌شود، استفاده کنند.

کمک به تنظیم قند خون با سنگ‌پا زدن

اینکه جدیداً در فضای مجازی اعلام می‌کنند که بیشترین مقدار انسولین در پاشنه پاست، هیچ سندیت علمی ندارد‌ اما کسانی که دچار دیابت نوع 2 هستند، اگر روزانه به‌مدت 10 دقیقه سنگ پا بزنند، باعث تنظیم انسولین خونشان خواهد شد همچنین این عمل باعث چربی‌سوزی بیشتر و تناسب اندام خواهد شد.

در بیماران دیابتی در نیمه تحتانی بدن پا‌ها خون‌رسانی به‌طرز صحیح انجام نمی‌شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی نظیر ترک کف پا و امثالهم بشود؛ در واقع استفاده از سنگ‌پا موجب بهبود سیستم خون‌رسانی شده و به این طریق به دیابتی‌ها کمک می‌کند.

توصیه و تأکید می‌شود که از سنگ پای شخصی استفاده کنید و از سنگ پای دیگران به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ حتماً از سنگ‌پای پوکه معدنی برای مصارف درمانی و کشیدن سنگ‌پا استفاده کنید و تحت هیچ شرایطی از سنگها یا مواردی از قبیل سفال و ساروج استفاده نکنید.

هر از گاهی برای ضدعفونی‌، سنگ‌پای شخصی خود را به‌مدت چند ساعت در سرکه انگور یا بتادین نگهداری کنید تا قارچها و میکروبهای موجود از بین بروند و تحت هیچ شرایطی سنگ پا را پس از استفاده‌، در حمام نگهداری نکنید چون در چنین وضعیتی، فضای لازم برای رشد میکروبها فراهم می‌شود.

کاربرد دیگر سنگ‌پا این است که استفاده از آن در افرادی که در سن رشد قرار دارند‌، با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد، به افزایش قدشان کمک شایانی می‌کند؛ برای این کار بهتر است برای سنگ پا کشیدن‌، پاها را به‌مدت 15 دقیقه در آب نمک گرم نگهداری کرده و سپس به انجام این کار بپردازید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی

لاپید: برای خرید از سوپرمارکت باید وام بگیریم! نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: هر دقیقه یک بار یک پیامک دیگر افزایش قیمت‌ها ارسال می‌شود. همه‌چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران می‌شود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077979 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی