Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون پيشگيري سازمان بهزيستي استان اصفهان با بيان اينکه سال گذشته 18 هزار نفرمراجعه کننده به مراکز مشاوره ژنتيک استان داشتيم، گفت: 180 هزار نفر به مراکز مشاوره خانواده مراجعه و 25 هزار نفر نيز در کلاس‌هاي آموزشي قبل از ازدواج شرکت کردند. مجتبي ناجي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان با بيان اينکه براي شناسايي و رسيدگي به مبتلايان HIV در مراکز بهزيستي ابتدا از کساني که مشکوک به اين بيماري هستند، تست خون گرفته مي‌شود، اظهار داشت: براي کنترل ايدز در مراکز خود مواردي از جمله کودکان کار و معتادان و ديگر مراجعه کنندگان را که احتمال مبتلا بودن به اين بيماري براي آنان زياد است را با گرفتن تست‌ خون، به بررسي مثبت يا منفي بودن اين بيماري براي اين گروه‌ها مي‌پردازيم و افرادي که مبتلا به HIV مثبت هستند را در باشگاهي با نام باشگاه مثبت عضو مي‌کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي پيرامون کارکردهاي اين باشگاه بيان کرد: هدف اصلي اين باشگاه پرداختن به آموزش‌هاي مورد نياز اين افراد است.
معاون پيشگيري سازمان بهزيستي استان اصفهان افزود: هم‌اکنون 2 باشگاه در استان اصفهان داير است که يکي در شهر اصفهان و ديگري در کاشان است و با همکاري معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي ايجاد شده است.
وي با بيان اينکه ظرفيت پذيرش در اين باشگاه نامحدود است و ما درباره حمايت‌هاي اجتماعي که بايد براي اين افراد صورت گيرد دست به اقداماتي زده‌ايم، خاطرنشان کرد: ايجاد شغل براي اين افراد يکي از اقداماتي است که انجام مي‌شود و هزينه‌هاي درماني اين افراد را نيز خيران و ساير نهادها تقبل مي‌کنند.
ناجي با اشاره به اينکه هدف ما هدفمند کردن مبتلايان است و به فرهنگ‌سازي جامعه، هنگام مواجهه مردم با اين افراد مي پردازيم، تصريح کرد: سال گذشته فرزندي سالم از مادري که دچار بيماري ايدز بود متولد شد و يا در موردي ديگر مردي با وجود ابتلاي 12 سال خود به اين بيماري ازدواج کرد و به تحصيلات عاليه پرداخت و اجازه نداد که اين بيماري اميد او را نسبت به زندگي سلب کند.
وي در ادامه پيرامون برنامه‌هاي سازمان بهزيستي براي معتادان گفت: اولويت اصلي ما فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني براي پيشگيري از اعتياد است و به همين منظور به درمان و بازپروري اين افراد در 80 کمپ نگهداري از معتادان پرداخته‌ايم.
معاون پيشگيري سازمان بهزيستي استان اصفهان با اشاره به اقدامات بهزيستي براي کاهش معلوليت‌ها و جلوگيري از بروز موارد جديد آسيب‌هاي اجتماعي خاطر نشان کرد: در بحث بينايي به غربال‌گري بينايي کودکان 3 تا 6 سال پرداخته ايم و با اجراي اين طرح سال گذشته 2هزار و 600 کودک که مشکل بينايي داشتند شناسايي و درمان شدند.
وي افزود: در همين طرح به غربال‌گري شنوايي نيز پرداختيم و تعدادي کودک شناسايي شده و اقدام به کاشت حلزون براي اين کودکان کرديم.
ناجي گفت: بر اساس آمارهاي رسمي با اجراي طرح‌هاي سازمان بهزيستي از به دنيا آمدن 900 کودک معلول جلوگيري کرديم.
وي با بيان اينکه سال گذشته 18 هزار نفرمراجعه کننده به مراکز مشاوره ژنتيک استان داشتيم، خاطرنشان کرد: 180 هزار نفر نيز به مراکز مشاوره خانواده مراجعه و 25 هزار نفر نيز در کلاس‌هاي آموزشي قبل از ازدواج شرکت کردند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند