Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عبدالواحد موسوي‌لاري به تازگي در کنايه به بي‌نصيبي اصلاح‌طلبان از کابينه دوم رئيس‌جمهور روحاني گفته است: «خود به خود دچار مشکل مي‌شود...» !

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

***

سياه‌نمايي خدمات قاليباف در غفلت از «فنر قلب نجفي»

«محمدمهدي تندگويان» عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر چهارم که از حضور در فهرست جريان چپ براي انتخابات اخير باز ماند، به تازگي طي اظهاراتي درباره قاليباف گفته است:
«همه مي‌دانند که پايتخت چقدر شلختگي دارد و به همين دليل لازم است تا شهردار جديد يک ساماندهي را انجام دهد تا بلکه بتواند زيرساخت درآمدزايي پايدار در شهر ايجاد کند. همچنين به گرفتاري­‌هاي شهردار آتي بايد بهم ريختگي مالي را هم افزود. شرح اين شرايط نشان مي­‌دهد که هرکسي شهردار تهران شود، بايد حداقل يک تايم شش ماهه را به رفع گرفتاري مالي شهرداري اختصاص دهد.»
به گزارش ايسنا، او همچنين اظهار مي‌کند:
محمدباقر قاليباف به اين دليل که در فکر رئيس‌جمهور شدن بود، در ساختمان شهرداري فقط حضور فيزيکي داشت و تهراني شلخته، بدهکار با پروژه‌هاي نيمه‌تمام و ضرر رسان را به شهردار جديد تحويل داد و به همين دليل شهردار جديد لازم است تمام هم و غمّ‌اش را به کار بگيرد تا بتواند با استفاده از پتانسيل‌هاي موجود در شهر، تهران را بعد از بيش از يک دهه نابساماني، به سامان برساند![1]

*بر خلاف گفته‌هاي تندگويان اتفاق هيچکس غير از ستاد جريان سياسي چپ، سراغي از شلختگي تهران ندارد...
بر عکس اين افراد، پايتخت بزرگ ايران اسلامي هم اکنون به گواه سازمان‌هاي جهاني و حتي به گواه دشمنان مسلم ايران، شهري پيشرفته و در ترازي بالاتر از کشورهاي اروپايي قرار دارد که اثري از تحريم‌ هم در آن ديده نمي‌شود[2] و شهردار آن يعني محمدباقر قاليباف در زمره چند شهردار برگزيده جهان است.[3]
تندگويان همچنين در حالي از بدهکاري، پروژه‌هاي نيمه‌کاره و پرونده‌هاي مالي در شهرداري تهران بعنوان معضل ياد مي‌کند که گويا مأموريت اصلي تخريب «مديريت جهادي» نگذاشته متوجه اين مسئله باشد که در سيستم‌هاي کلان مديريت اجرايي، هر سه اين موارد جزئي لاينفک از فرايندهاي کاري هستند و در بهشت هم گريزي از آنها نيست چه برسد به جهنّمي که جريان سياسي خاص قصد دارد آنرا براي قاليباف ايجاد کند!
آقاي تندگويان بايستي متوجه اين مسئله باشد که بدهکاري، پروژه‌هاي نيمه‌کاره و پرونده‌هاي مالي هنگامي بايد بعنوان يک معضل تلقي شوند که داراي مشکلات قضايي، امنيتي يا توجيهي باشند.
و گرنه در تهران نويني که در فرايند مديريت جهادي و طي 12 سال گذشته براي مردم ساخته شد؛ هم‌اکنون نقشه مترو به اتمام رسيده، به ازاي هر شهروند 17 مترمربع سرانه فضاي سبز وجود دارد، بزرگترين مجموعه کتاب جهان در حال فعاليت است، مجموعه‌هاي بزرگ گردشگري همچون بوستان ولايت، پل طبعيت، درياچه مصنوعي و برج ميلاد ساخته شده و غيره و غيره.
مقولاتي که يک نگاه حتي دشمنانه به آنها هم نمي‌تواند نتيجه‌اي به نام «شلختگي» بگيرد.
گفتنيست، برخي محافل سياسي از اين مي‌گويند که اصلاح‌طلبان به دليل اينکه معترف‌اند توانايي تکرار کارنامه اجرايي قاليباف در شهرداري تهران را ندارند به تخريب او و دستاوردهايش رو آورده‌اند تا بدين ترتيب قيام و قعود و فرتوتي شهردار جديد تهران به چشم مردم نيايد.
حجم سياه‌نمايي چهره‌هاي اصلاح‌طلب عليه خدمات محمدباقر قاليباف به حدّيست که حتي از چارچوب خدعه‌هاي سياسي نيز خارج شده و اثري از تدبير در آن ديده نمي‌شود!
به اين معني که جريان خاص گويا از ياد برده است در مابه‌ازاي معرفي يک شهر سوخته، شلخته و خرابه! بعنوان ميراث قاليباف به مردم؛ شهرداري را معرفي کرده است که به اذعان دوست و دشمن توانايي قاليباف جوان را ندارد، به دليل کهولت سن قدرت مقابله با انتظارات ايجاد شده از جانب اصلاح‌طلبان در نزد مردم را نخواهد داشت و البته با مشکلات جسمي هم مواجه است.
آنطور که روزنامه شرق گزارش داده، نجفي چندي قبل درباره مشکل جسمي خود گفته بود: «بايد اعلام کنم که در سال 92 به دليل مشکل قلبي به بيمارستان رفتم و در قلبم استنت (فنر) قرار دادند و پزشک معالج همان موقع اعلام کرد که تا يک سال خطر تشديد بيماري وجود دارد اما سه‌سال‌ونيم از آن ماجرا گذشته و من مسئولان اجرائي و قانون‌گذار زيادي مي‌شناسم که چهار، پنج استنت در قلب دارند اما به‌راحتي فعاليت مي‌کنند البته هيچ‌کس از فرداي خود مطمئن نيست.»

***

تاجيک: اصلاح‌طلبان را وامدار و باردار روحاني ندانيم؛ چشم...!

محمدرضا تاجيک، فعال اصلاح‌طلبان و از تئوريسين‌هاي اين جريان به تازگي در بخشي از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز گفته است:
اينکه ما فرض کنيم حيات اصلاح‌طلبي مديون کساني است که به ما اجازه دادند از فضاي قدرت نصيبي ببريم و حظي ببريم و جايي در سرير قدرت بنشينيم، اين مساله را به حيات اصلاح‌طلبي وصل کردن خطايي فاحش و جفا به جريان اصلاح‌طلبي است. جريان اصلاح‌طلبي در هر شرايطي جرياني توفنده، مردمي و تاريخي است که با تمام و فرازوفرودهاي تاريخ ما، حيات خود را حفظ کرده است.
او مي‌افزايد:
اساسا بر اين تصور و تحليل نيستم که جريان اعتدال از يک پشتوانه اجتماعي وسيعي برخوردار بوده که به سبب آن پشتوانه، مشروعيت و مقبوليت مردمي توانسته هژمونيک و آلترناتيو برتر شود و در اين راستا با بالا رفتن خود دست اصلاح‌طلبان را نيز گرفته و از ته چاه بالا آورده است؛ اين تحليل غلطي است. آن کساني که سازمان رأي و پايگاه اجتماعي اين جريان را ايجاد کردند، اصلاح‌طلبان بودند. اين جريان اصلاح‌طلبي است که در بدنه اجتماعي و ريزبدنه‌هاي جامعه حضور دارد، چون اعتدال که اساسا شکل جرياني و گفتماني نداشت. بنابراين بايد توجه داشته باشيم که براي اصلاح‌طلبي هويت تبعي ايجاد نکنيم و جريان اصلاح‌طلبي را وامدار و باردار عده‌اي ندانيم. اين موضوع تبعات خاصي دارد.[4]

*آقاي تاجيک درست مي‌گويد اما خودکرده را تدبير نيست...
کسي که 4 سال آزگار سرنوشت خود را به آقاي روحاني و تمام قيام و قعود دولتش گره زد و صدر تا ذيل اقدامات کابينه را «قانوني» خواند؛ نه مردم و نه خواصي ارزشي کشور که خود اصلاح‌طلبان بودند.
اين، رسول منتجب‌نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملي بود که مي‌گفت ما اصلاح‌طلبان فدائيان دولتيم و اين حسين مرعشي بود که به روزنامه اعتماد گفته بود آقاي روحاني هرکاري مي‌کند قانونيست.[5]
آيا اين اصلاح‌طلبان نبودند که تندتر و جوانانه‌تر از آقاي روحاني برجامش را تبليغ مي‌کردند و به مردم وعده 180 روز ديگر تا وقوع ارزاني و صبح بدون تحريم را مي‌دادند؟!
و آيا مگر دوستان آقاي تاجيک نبودند که صبح تا شب در گوش جامعه خواندند که اعتدال و اصلاحات يکي هستند و يک روح‌اند در دو بدن و غيره؟!
بايستي حتما به آقاي تاجيک و ساير اصلاح‌طلباني که اين روزها و در چارچوب پروژه «طلاق سياسي اصلاحات از روحاني» قصد دارند آرام آرام پا بر اين همساني بگذارند و منکر لاله و لادن بودن خود با روحاني باشند، تذکر داد که چنين کاري نه ممکن است و البته نه عقلاني!
بدين لحاظ که اکنون موسم درو است و مردم بيش از آقاي روحاني از اصلاح‌طلبان سؤال دارند که چرا ثمره برجام «تقريباً هيچ» شد و ثمره مجلس دهم با اصلاح‌طلبان اميدوارش، تهيه قانون حبس منتقدان و سلفي حقارت با خانم موگريني؟!
بديهيست که در صورت فرار اصلاح‌طلبان از سؤال و تکرار بازي کودکانه «کي بود کي بود، ما نبوديم؟!» آينده‌اي بدتر از 16 سال شکست اکثريتي در تمام انتخابات‌هاي کشور دامان چپ‌هاي ايراني را خواهد گرفت.
کما اينکه حتي بر طبق صحبت‌هاي شخص آقاي تاجيک هم اين اصلاح‌طلبان بوده‌اند که سبب ترويج و رأي‌آوري آقاي روحاني شده‌اند و هم‌اکنون هيچ عقل سليمي ادعاي استقلال چپ‌ها از دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم را نمي‌پذيرد.
قبل از تاجيک، «علي صوفي» عضو شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان نيز در چارچوب پروژه طلاق اصلاح‌طلبان از روحاني، طي اظهاراتي از اين گفته بود که «اصلاح‌طلبان هيچگونه وابستگي به روحاني ندارند»[6]

***

«خود به خود دچار مشکل مي‌شوي...» کنايه کابينه‌اي موسوي‌لاري به روحاني!

عبدالواحد موسوي‌لاري، وزير کشور دولت اصلاحات و از فعالان ستادي اين جريان، به تازگي طي گفت‌وگويي که سايت جماران آنرا منتشر کرده، با لحني انتقادآميز نسبت به وزراي پيشنهادي رئيس‌جمهور روحاني براي کابينه دوم گفته است:
«آن 24 ميليون در مقابل يک سلسله شعارها، خط مشي و انديشه آقاي روحاني که برآمده از انديشه اصلاح‌طلبي بود، وي را انتخاب کردند. آقاي روحاني در ميتينگ‌هاي انتخاباتي‌اش گفتمان اصلاح‌طلبي را انتخاب کرده بود و با درود به آقاي هاشمي و آقاي خاتمي، سخنراني‌هاي خود را شروع مي‌کرد. پس نمي‌شود که آقاي روحاني در چينش کابينه يا خط مشي‌هاي آتي اين فضا و عقبه‌اي را که از ايشان حمايت کرده است، ناديده بگيرد. اگر اين کار را بکند خود به خود دولت دچار مشکل مي‌شود.»
موسوي‌لاري در اين گفت‌وگو همچنين تصريح کرده است: اصلاح‌طلبان هيچ گاه نخواسته‌اند که آقاي روحاني سهمي از قدرت به آنها بدهد، البته نيازي هم به سهم نداشته‌اند.[7]

*کنايه‌هاي اصلاح‌طلبان به آقاي روحاني در چارچوب پروژه طلاق سياسي هر روز بيشتر از ديروز مي‌شود.
کما اينکه روزنامه شرق چندي قبل در يک مقاله اينطور نوشت که «آيا روحاني آمادگي تنها ماندن را دارد يا خير؟!»
يکي از فعالان اصلاح‌طلب نيز به تازگي صراحتا از نمايندگان مجلس خواسته است که به «رحماني فضلي» چهره پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي وزارت کشور رأي ندهند.[8]
اين رفتارها نشان مي‌دهد که آقاي روحاني روزهاي سختي را در قبال اصلاح‌طلبان پيش رو دارد و چپ‌ها براي اينکه برائت خود را از گفتمان اعتدال نشان بدهند، نقشه‌هاي بزرگي را در سر پرورانيده‌اند.
دقت شود که موسوي‌لاري گمانه «خودبه‌خود دچار مشکل مي‌شود» را درباره کسي و درباره دولتي به کار برده‌ است که اصلاح‌طلبان از تمام اقداماتش دفاع مي‌کردند و اجازه طرح حتي يک انتقاد از آن را هم نمي‌دادند.
پر واضح است که اين دودهاي برآمده از آتشفشان، خبر از چالش‌هايي مي‌دهد که جريان سياسي خاص قصد دارد براي روحاني و ديگران ايجاد کند تا خود را در انتخابات‌هاي 98 و 1400 منجي مردم ايران نشان بدهد.
اين منجي قصد دارد در دو مقطع سياسي پيش رو، به جاي خود، اصولگرايان را حامي اصلي و جريان مؤتلف با روحاني جلوه دهد و در ادامه ضمن سياه‌نمايي از عملکرد روحاني، همه را با يک چوب رانده و اينطور به افکار عمومي القا کند که جرياني که آخرين پيروزي اکثريتي‌اش در يک انتخابات در سال 1380 بوده، جريان موعوديست که بايد در افق 1400، قدرت اجرايي را در ايران به دست بگيرد!
در اشاره به صحبت‌هاي موسوي‌لاري مبني بر اينکه اصلاح‌طلبان نيازي به سهم نداشته‌اند نيز بايستي سکوت کرد! به اين دليل که گويا آقاي موسوي‌لاري در جريان پروپاگاندا، جيغ‌هاي بنفش و فضاسازي گسترده اصلاح‌طلبان براي سهم‌خواهي از کابينه دوم طي هفته‌هاي اخير نيست. و نمي‌داند کار آنها به جايي رسيد که حتي يکي از اعاظم اصلاح‌طلب به سهم‌خواهي عنوان يک فعل خوب را هم داد و ترجيح داد از آن برائت نجويد.[9]

***
1_http://www.isna.ir/news/96052112859
2_http://www.yjc.ir/fa/news/4710970
3_http://www.mehrnews.com/news/764834
4_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/194481
5_ http://www.fardanews.com/fa/news/710030
6_ mshrgh.ir/759852
7_ http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-719408
8_ mshrgh.ir/761831
9_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/194105

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

کارشناس اداره کل آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در محافظت از پوست، توجه به میزان SPF را فاکتوری مهم در انتخاب این محصول آرایشی و بهداشتی دانست.

دکتر سارا میرحقی ساعتچی با اشاره به اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در محافظت از پوست نحوه انتخاب و استفاده صحیح از این محصولات آرایشی بهداشتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ضد آفتاب به محصولاتی گفته می‌شود که از پوست انسان در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کنند، گفت: یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب SPF است، که میزان محافظت از پوست در برابر سوختگی و التهاب ناشی از آفتاب را نشان می‌دهد.

میرحقی ساعتچی افزود: برای انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب پوست می‌توان از پزشک یا داروساز مشورت گرفت.

وی در ادامه نحوه استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب را تشریح کرد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید ضدآفتاب استفاده کرد تا محافظت کافی روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورت عرق کردن و شستن صورت بهتر است مصرف محصول تکرار شود.

دیگر خبرها

  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ