Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@04:23:21 GMT

چگونه يک دوربين عکاسي مناسب بخريم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۳۴۱۷

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - علي هادي زاده: با توجه به پيشرفته شدن دوربين گوشي هاي همراه، بيشتر افراد نيازي به خريد دوربين احساس نمي کنند. ولي اگر يک بار به يک منطقه بسيار زيبا و يا خاص سفر کنيد و نتوانيد آن چيزي که مي بينيد را با دوربين گوشي ثبت کنيد، متوجه مي شويد که وجود يک دوربين عکس برداري چقدر واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربين هايي که مدل هاي کامپکت و ساده آن در شب به کمک شما آمده و عکس هاي شما را پرنور مي کنند. و يا مدل هاي بدون آينه اي که مي توانند در عين سبکي و قيمت مناسب، کيفيت عکس برداري شما را بالا ببرند و يا دوربين هاي DSLR حرفه اي که کل منظره اي که مي بينيد را ثبت کرده و حتي با فيلتر و تنظيمات يک عکس زيباتر و حرفه اي تر در اختيارتان مي گذارند.

در کنار همه اين ها قابليت هايي مثل عکس برداري عريض تر، زوم بيشتر و غيره را هم قرار بدهيد تا نياز به خريد يکي از دوربين ها را حس کنيد. در اين مطلب به سراغ سه مدل معروف دوربين رفته ايم و راهنماي کاملي از اينکه کداميک به درد شما مي خورند و چه مقدار بايد هزينه کنيد، تهيه کرده ايم.

دوربين کامپکت به درد چه کساني مي خورد؟

دوربين هاي کامپکت اکنون تبديل به دستگاه هايي شده اند که کسي عکاسي با آنها را دوست ندارد. دليل اين اتفاق مشخص است؛ گوشي هاي هوشمند امروزي مي توانند به خوبي دوربين هاي کامپکت عکاسي کنند و در ضمن، دستگاه هايي هستند که هميشه و همه آن ها را همراه خود داريد. با اين حال گونه اي از دوربين هاي کامپکت وجود دارد که از اين انقراض بزرگ جان سالم بدر برده و اتفاقا در حال رشد و تسخير بازار است. اين مدل ها با نام کامپکت پيشرفته شناخته مي شوند و ويژگي بارز آنها، سنسور تصوير بزرگ است.

سنسور تصوير بزرگي باعث مي شود، دوربين هاي کامپکت سطح پيشرفته بتوانند در شرايطي که نور محيط کم است هم عکس هايي با کيفيت زياد بگيرند. در ضمن اين دوربين ها معمولا داراي بدنه فلزي با امکانات فراوان هستند. بنابراين اگر همچنان به دنبال دوربين هاي کامپکت هستيد، دوربين هاي کامپکت سطح پيشرفته بهترين گزينه براي شماست.

ارزان ترين

حدود قيمت: 400 هزار تومان





نيکون به عنوان يکي از معروف ترين شرکت هاي سازنده دوربين علاوه بر محصولات پيشرفته، در دسته دوربين هاي کامپکت پيشرفته هم مدل هاي ارزان و قدرتمندي دارد. مثل دوربين Coolpix A 100 که به راحتي در سفر کار شما را راه مي اندازد. در اين دوربين از حسگري با دقت 21 مگاپيکسل و دقت موثر 20 مگاپيکسل استفاده شده است. لنز اين دوربين داراي لرزشگير تصوير است. اين دوربين با کيفيت HD و با حداکثر سرعت، 30 فريم بر ثانيه فيلم برداري مي کند. صفحه نمايش اين دوربين از نوع LCD در اندازه 2.7 اينچ است. از ديگر امکانات اين دوربين مي توان به فوکوس حالت ماکرو، زمانسنج خودکار و تصوير زنده Live View اشاره کرد.

گران ترين

حدود قيمت: دو ميليون و 260 هزار تومان





شرکت کنن در زمينه دوربين هاي گران قيمت هميشه با دست پر به بازار آمده است. در زمينه دوربين هاي کامپکت نيز يکي از گران ترين ها در اختيار اين شرکت است. دوربين Canon G5 X يکي از مدل هاي خوش دست و داراي حسگر BSICMOS است. حسگري با دقت 21 مگاپيکسل و دقت موثر 20 مگاپيکسل. پردازشگر اين دوربين از نوع DIGIC 6 است. لنز اين دوربين قدرت بزرگ نمايي چهار برابر و لرزشگير اپتيکال دارد. اين دوربين به غير از صفحه نمايش لمسي باکيفيت، داراي چشمي الکترونيکي، Wi-Fi، تصوير زنده و خروجي هاي HDMI، تلويزيون و USB است. نوع کارت حافظه اين دوربين SD بوده و قابليت هايي مثل زمان سنج خودکار و عکاسي تايم لپس دارد.



دوربين بدون آينه به درد چه کساني مي خورد؟

يکي از دلايل حجيم بودن دوربين هاي DSLR استفاده از يک منشور و آينه براي انتقال نور و تصوير به چشمي دوربين است. براي ثبت عکس نيز آينه به بالا حرکت کرده، سپس عکس ثبت مي شود. اين ساختار مکانيکي باعث افزايش حجم دوربين مي شود و حذف اين ساختار به ساخت دوربين هاي بدون آينه منجر شد.

حذف آينه، منشور و ساختار مکانيکي مربوط به آنها باعث شد، اندازه دوربين به شدت کوچک شده و محصولي ساخته شود که علاوه بر داشتن حسگري بزرگ همچون دوربين هاي DSLR، قابليت تعويض لنز نيز داشته باشد و امکانات عالي براي عکاسي در اختيار کاربر قرار دهد. دوربين هاي بدون آينه با قيمت پايين مي توانند سرعت عکاسي پي در پي همچون يک دوربين رده بالا و گرانقيمت DSLR ارائه کنند. خلاصه اگر به دنبال يک دوربين پيشرفته و سبک هستيد که ظاهر جذابي داشته باشد، اين مدل ها گزينه مناسبي محسوب مي شود.

ارزان ترين

حدود قيمت: يک ميليون و 270 هزار تومان





مدل V2 1 شرکت نيکون که در حقيقت مدل بعدي V1 1 است، يکي از ارزان ترين مدل هاي اين دسته محسوب مي شود. اين دوربين 14 مگاپيکسلي مجهز به فلاش داخلي، پيچ تنظيم مودهاي عکاسي و البته يک دستگيره بزرگ است. اين دستگيره چيزي ست که باعث شده ظاهر اين دوربين نسبت به مدل پيشين کاملا متفاوت باشد. اين دوربين درست مانند مدل پيشين مجهز به سيستم فوکوس خودکار هيبريدي بوده و در عين حال مي تواند با سرعت فوق العاده 15 فريم بر ثانيه، عمل عکاسي پياپي را انجام دهد. در قلب اين دوربين نيز درست مانند مدل پيشين، سنسور تصوير يک اينچي قرار گرفته و همراه با کيت لنز 10- 30 ميلي متري عرضه مي شود.

گران ترين

حدود قيمت: پنج ميليون و 500 هزار تومان





حرفه اي ترين مدل هاي بدون آينه متعلق به شرکت فوجي هستند و اين شرکت تمرکز زيادي روي اين بخش گذاشته است ولي با اين حال قيمت دوربين هايش به پاي مدل ILCE- A6300L شرکت سوني نمي رسد. حسگر تصوير اين دوربين از نوع Exmor CMOS است و با دقت موثر 24.2 مگاپيکسلي، تصاوير باکيفيت و پرحجمي را به ثبت مي رساند. همچنين مي توانيد با يکي از تکنولوژي هاي Wi-Fi يا NFC، عکس ها يا فيلم هاي ثبت شده را به ساير دستگاه هاي ديجيتالي موبايل يا تبلت منتقل کنيد. پورت HDMI هم امکان انتقال مستقيم تصاوير را به تلويزيون يا کامپيوتر فراهم مي کند. کارت حافظه قابل اتصال به آن از نوع SD و به راحتي قابل تهيه است.



دوربين هاي DSLR به درد چه کساني مي خورد؟

در يک کلم مي توان گفت عکاسان حرفه اي و کساني که کارشان عکاسي است. دوربين هاي DSLR با توجه به نماياب با سرعت بسيار بيشتري نسبت به مدل هاي بدون آينه عمل کرده و براي ثبت عکس هاي ورزشي و يا در حالت بسيار مناسب ترند. از طرفي طيف لنزهايي که براي دوربين هاي DSLR مي توانيد استفاده کنيد، بسيار بيشتر از مدل هاي بدون آينه است. در عين حال اين دوربين ها باتري بسيار قدرتمندتري داشته و به خاطر بهينه شدن مصرف انرژي در آنها، مي توانيد با يک بار شارژ حدود 400 عکس بيندازيد در حالي که در مدل هاي بدون آينه اين رقم به 200 عکس مي رسد. از طرفي سرعت فوکوس و عکسبرداري آنها بهتر بوده و مي توانند از شما يک عکاس حرفه اي بسازند.

ارزان ترين

حدود قيمت: يک ميليون 400 هزار تومان





يکي از ارزان ترين و بهترين مدل هاي موجود در بازار دوربين نيکون D3300 است. نيکون D3300 با پردازند قدرتمند EXPEED4 قادر به عکاسي پي در پي با سرعت پنج فريم در ثانيه است و اين يعني ثبت تمام حرکات، ژست ها و احساسات. به محض وارد شدن تصوير در لنز دوربين، فوکوس خودکار D3300 با قابليت فوکوس يازده نقطه اي، روي سوژه مورد نظر شما فوکوس مي کند و تا لحظه ثبت شدن عکس، نقطه فوکوس را تغيير نمي دهد. شايد مهم ترين نکته، مربوط به لنز جديد، جمع شونده و عملکرد باتري دوربين باشد. لنز 55-18 يک لنز استاندارد و نيمه حرفه اي است. اين لنز عکس هايي با رنگ هاي روشن تر و شارپ و کيفيت تصاوير بهتر عرضه مي کند.

گران ترين

حدود قيمت: 14 ميليون و 400 هزار تومان





در بازار مدل هاي زيادي با توجه با کارايي هاي خود مي توانند در رده گران ترين ها قرار بگيرند ولي در ميان آنها مدل 5D Mark IV شرکت کنونو از همه طرفدار بيشتري دارد. از قابليت هاي برجسته اين مدل مي توان به وضوح تصوير 30 مگاپيکسلي سنسور، پردازنده نسل جديد DIGIC 6+، فناوري فوکوس خودکار Dual Pixel و در نهايت ضبط کردن فيلم با وضوح 4K اشاره کرد. بايد اين نکته را مد نظر قرار داد که اين دستگاه با وضوح HD تا 120 فريم بر ثانيه را ثبت مي کند. با لنز خاص اين مدل مي توانيد از جزييات سوژه هايي که در فاصله زياد قرار گرفته اند، عکاسي کنيد. در نتيجه براي عکاسي حيات وحش و عکاسي خياباني اين لنز بسيار مفيد خواهدبود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران

در دقایق پایانی بازی وست هم و لیورپول که با تساوی 2-2 به پایان رسید، هنگام ورود محمد صلاح به میدان درگیری لفظی ای بین او و کلوپ رخ داد. در این ویدیو که توسط تماشاگر حاضر در وررزشگاه منتشر شده است، برخورد سرد صلاح با سرمربی تیم پیش از ورودش به زمین را می توان مشاهده کرد.

 

دانلود (5.9MB)

دیگر خبرها

  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • (ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم