Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@07:15:05 GMT

قدم زدن در جاده ICT روحیه جوان و جنگنده می‌خواهد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۴۷۶۵

قدم زدن در جاده ICT روحیه جوان و جنگنده می‌خواهد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید بابادی نیا - عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای - با بیان این که نسبت به شخصیت و سوابق اجرای وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آشنایی کامل دارد، بیان کرد: آذری جهرمی کسی است که در حوزه زیرساختی ارتباطات کشور کار کرده است و مهندسی فوق‌العاده قوی و کاربلد است؛ چیزی که تا قبل از این در وزارت ارتباطات خلاء به حساب می‌آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با دانش و تجربه خود به حوزه IT و CT کاملا اشراف دارد.

مسوول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان این که در گذشته مدیران حوزه ارتباطات بیشتر به دنبال مسائل سیاسی بودند، اضافه کرد: محمد جواد آذری جهرمی هم مدیر و هم مهندسی کارآزموده است؛ به علاوه این که جوان هم هست. برای قدم زدن در جاده ارتباطات و فناوری اطلاعات یک روحیه جوان و جنگنده لازم است تا بتواند تغییرات لازم را در این حوزه اعمال کند. دیگر با مدیریت سنتی نمی‌توان وزارت ارتباطات را اداره کرد، امری که اگر تغییر یابد، می‌توان به استفاده از آی تی در زیرساخت‌های ارتباطاتی امیدوار بود.

وی با اشاره به سابقه اجرایی جهرمی در وزارت ارتباطات به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار کرد: این که کسی از خود مجموعه وزارت به عنوان وزیر انتخاب شود، به دلیل آشنایی با مسائل این حوزه می‌تواند بسیار موفق تر از کسی عمل کند که از بیرون به این وزارت تحمیل می‌شود. این که کسی می‌گوید من هم کلام و هم صدای شما هستم و در عمل هم آن را ثابت کرده است، باعث امیدواری فعالان صنف حوزه آی تی است.

بابادی نیا با اشاره به سابقه فعالیت آذری جهرمی در حوزه زیرساخت‌های فنی و امنیتی نیز بیان کرد: زمانی که می‌خواهیم مباحث امنیت شبکه را به دانشجویان توضیح بدهیم، می‌گوییم که نهایت علم فناوری اطلاعات در تمامی شاخه‌های آی تی، حوزه امنیت است. فعالیت ایشان در حوزه فنی و امنیتی نه تنها ضعف نیست، بلکه نقطه قوت ایشان است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، تاکید کرد: با توجه به شناختی که از وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، ایشان اعتقاد راسخ دارد که فضای مجازی باید هرچه بیشتر گسترده شود تا اهل علم و فن بتوانند از آن بیشتر استفاده کنند، در حالی که آسیب‌ها و مخاطرات آن کنترل شود.

بابادی نیا در پایان به محدودیت‌های مقرراتی حوزه آی تی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با حضور جهرمی این محدودیت‌ها برطرف و همچنین ضمن مشاوره با کارشناسان و فعالان حوزه آی تی و بکارگیری دانش، تخصص و تجربه آنان از افراد فعال در حوزه آی تی حمایت بیشتری شود تا شاهد رشد هرچه بیشتر فضای آی تی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر

قدس آنلاین: عیسی‌زارع پور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: برای سومین بار درخواست رفع محدودیت و فیلتر سرویس "گوگل پلی" را در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح کردیم و امیدواریم دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

وزیر ارتباطات آذرماه سال گذشته در گفتگو با قدس آنلاین قول داده بود که برای سوم با وجود عدم موافقت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با رفع فیلتر این سرویس درخواست برداشته شدن محدودیت دسترسی به آنرا ارائه دهد.

او امروز گفت که این درخواست را پیش از عید ارائه داده و منتظر نظر اعضای این کارگروه است. مرجعی که پیشتر گفته بود دولت در ان دست بالا را ندارد و از  ۱۳ نفر در این کارگروه عضو هستند، شش نفر آنها وزرای دولت هستند، و بقیه یک نفر نماینده مجلس به همراه رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده کل انتظامی کشور و دادستان کل و دو عضو دیگرند، و تأکید کرده بود  بهتر است از بقیه اعضای این کارگروه هم سوال کنید که چرانظرشان مخالف است.

وی همچنین گفت: امسال برنامه‌ریزی‌هایی فراوانی درخصوص ماهواره‌ها انجام داده‌ایم که هم در ساخت ماهواره و هم در پرتاب، رویدادهای فضایی متعددتری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم که ظرف یکی دو ماه آینده اولین رویدادها هم در مورد رونمایی از ماهواره‌های جدید و هم پرتاب آنها اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۷ میلیون خانوار و بیش از یک‌سوم کشور تحت پوشش قرار گرفته است و هدفگذاری ما این است که امسال حداقل به ۱۴ میلیون خانوار تحت پوشش برسیم.

زارع‌پور افزود: هدفگذاری دیگری که کرده‌ایم این است که حداقل دو میلیون از این خانوارها، مشترک و متصل شوند در حال حاضر حدود نیم میلیون خانوار متصل هستند و حدود ۴۰۰ نفر فقط فیبر می‌گیرند برخی هم روی فیبر وی دی اس ال گرفته‌اند اما مشترکین فیبر امسال حداقل ۴-۵ برابر خواهد شد.

زارع پور بیان کرد: هدفگذاری که کرده‌ایم کار بسیار سختی است فرض کنید در طی ۱۰ سال ۴۰۰ – ۵۰۰ هزار نفر و ما می‌خواهیم طی یکسال این را ۵ برابر کنیم که انشاالله این اتفاق با همکاری خوب شهرداری‌ها، مسئولین محلی در شهرها و مردم رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود