Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق آمریکا در سوئیس نگرانی شدید خود را بابت تعلل واشنگتن در تکمیل پست‌های وزارت خارجه آمریکا ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سوئیس اینفو، حدود ۳۰ درصد از تمامی سفرای آمریکا معمولا گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهوری هستند اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن در ژانویه سال جاری میلادی فقط ۳۶ سفیر را انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۰ درصد باقی از ۱۸۸ عنوان سفیری آمریکا به طور سنتی در دهه‌های اخیر با دیپلمات‌های کارکشته که روند ترقی در سیستم وزارت خارجه را طی کرده‌اند، پر می‌شود.

"سوزی لووین"، سفیر آمریکا در سوئیس و لیختن‌اشتاین در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده گفته است،‌ روشی که اکنون ترامپ در مواجهه با سرویس دیپلماسی و دیپلمات‌ها در پیش گرفته، فضاحت بار است.

وی در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه صورت گرفت، گفت: من امیدوارم که اوضاع به زودی بهتر شود. اما تمایل دولت ترامپ در کاهش بودجه وزارت خارجه به یک سوم من را نگران می‌کند.

اگرچه هفت ماه از اتمام کار این سفیر در سفارت آمریکا در سوئیس می‌گذرد، اما از آن زمان تاکنون مسئول سفارت برعهده یک کاردار به نام "تارار فرت اراس" است که در ژوئن ۲۰۱۶ به برن، پایتخت سوئیس آمده است.

سفیر سابق آمریکا در سوئیس همچنین گفت که تنها می‌تواند به گمانه زنی در این باره بپردازد و شاهد فقدان تصمیم گیری باشد.

وی ادامه داد: دیپلمات‌ها نقش اصلی را در امنیت، اقتصاد و حقوق بشر ایفا می‌کنند. در دولت اوباما اعتماد زیادی درباره توانایی دیپلمات‌ها در ایجاد روابط و حفاظت از آمریکا وجود داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمدهای خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

کد خبر 849518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ