Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سينماي هاليوود در هفته‌اي که گذشت با اخبار و حاشيه‌هاي فراواني روبرو بود که از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به انتشار اولين تيزر و پوستر فيلم سينماي "مادر" جنجالي‌ترين فيلم "دارن آرنوفسکي" اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، سينماي هاليوود در هفته‌اي که گذشت با اخبار و حاشيه‌هاي فراواني روبرو بود که از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به انتشار اولين تيزر و پوستر فيلم سينماي "مادر" جنجالي‌ترين فيلم ترسناک "دارن آرنوفسکي" اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آغاز اکران نسبتاً ناموفق براي فيلم ترسناک "آنابل 2" از ديگر اخبار قابل توجه در سينماي هاليوود طي هفته گذشته بود. اين فيلم نتوانست به فروش مورد انتظار سازندگان اين فيلم دست پيدا کند.

تولد آلفرد هيچکاک، اکران فيلم "اينگريد به غرب بر مي گردد" و حضور بازيگر فيلم "همه مي‌دانند" اصغر فرهادي در فيلم "لوسين بال" از جمله مهم‌ترين اخبار حوزه سينما در هاليوود هفته پيش بودند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، فيلم سينمايي "آنابل 2" اکران خود در هاليوود را با فروشي به ميزان 36 ميليون دلار آغاز کرد تا اين فيلم هم به صف افتتاحيه‌هاي ناموفق هاليوود بپيوندد.
تابستان امسال در هاليوود براي اکثر آثار خاطره خوبي به همراه نداشته و مي‌توان اين فصل را يکي از ضعيف‌ترين تايستان‌هاي هاليوود در سالهاي گذشته دانست. در اين ميان آنابل 2 هم نتوانست شروع چندان موفقي داشته باشد و به تابستان سرد هاليوود دامن زد.
فيلم سينمايي "آنابل 2" ساخته "ديويد سندبرگ" از فردا در سينما‌هاي امريکاي شمالي روي پرده خواهد رفت. اين فيلم در ژانر وحشت بوده و به عنوان يکي از پرطرفدارترين‌هاي هاليوود در سينما ترس شناخته مي‌شود.
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، فيلم سينمايي "اوقات خوش" به کارگرداني مشترک "بني و جاش سفدي" 11 آگوست 2017 اکران بين‌المللي خود را از سينماهاي امريکاي شمالي آغاز خواهد کرد.
اوقات خوش يک فيلم در سبک جنايي بوده که براي رقابت در بخش نخل طلا هفتادمين جشنواره فيلم کن انتخاب شده است.

"رونالد برانستين" و "جاش سفدي" نگارش فيلمنامه اين اثر را بر عهده داشته و ساخت اين فيلم را کمپاني "الورا پيکچرز" بر عهده دارد.
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، امروز 13 آگوست 2017 همزمان با سالروز تولد "آلفرد هيچکاک" پدر ژانر وحشت سينماي جهان است.
سر آلفرد جوزپ هيچکاک 13 آگوست سال 1899 در شهر لندن به دنيا آمد. پدرش سبزي‌فروش بود و در يک خانواده 5 نفره که به شدت کاتوليک بودند بزرگ شد. هيچکاک در 26 سالگي و در سال 1915 در يک استوديو فيلمسازي با سمت طراح تيتراژ مشغول به کار شد.

وي کارگرداني را در انگلستان آغاز کرد و در سال 1939 به آمريکا رفت و اين حرفه را ادامه داد و با فيلم ربکا وارد هاليوود شد.
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، فيلم سينمايي "اينگريد به غرب مي‌رود" به کارگرداني "مت اسپايسر" از امروز اکران بين ‌المللي خود را از هاليوود آغاز خواهد کرد.
مت اسپايسر پيش از اين به عنوان فيلمنامه‌نويس سينماي هاليوود شناخته شده و اين فيلم از اولين تجربيات وي در عرصه کارگرداني است. وي هم اکنون ساخت فيلم "استکهلم" را در برنامه دارد.

"ديويد برانسون اسميت" نگارش فيلمنامه اين اثر را بر عهده گرفته است. وي پيش از اين نگارش تنها يک فيلمنامه نوشته که با نام "پسران بد" راهي هاليوود شده است.
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، جمعه‌ها با پوستر اين هفته از سينماي هاليوود با رونمايي از پوستر فيلم ژانر وحشت "مادر" آخرين ساخته "دارن آرنوفسکي" منتشر شد.
خاوير باردم و جنيفر لاورنس بازيگران برنده اسکار دو بازيگر اصلي متفاوت‌ترين کار اين کارگردان بزرگ سينماي هاليوود هستند. چمشه، نوح، مرثيه‌اي براي يک رويا، پي و کشتي‌گير از جمله آثار درخشان آرنوفسکي در سينماي جهان هستند.

مادر
نويسنده و کارگردان: دارن آرنوفسکي
بازيگران: خاوير باردم، جنيفر لارنس، اد هريس
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، فيلم سينمايي "مرگ بازان" به کارگرداني "نيلز آردن اوپليو" اکران بين‌المللي خود را از 29 سپتامبر 2017 آغاز خواهد کرد.

مرگ‌بازان فيلمي در ژانر تريلر روانشناسانه علمي تخيلي و ترسناک به نويسندگي "بن ريپلي" اتفاقي تازه در سابقه اين نويسنده محسوب مي‌شود. اين فيلم دنباله‌اي بر فيلمي به همين نام در سال 1990 محسوب مي‌شود.
داستان اين فيلم روايت 5 دانشمند علوم زيستي و فيزيک است که طي آزمايشاتي عجيب به راهکار‌هاي پيچيده‌اي در راستاي احضار روح مي‌رسند و همه آنها در ادامه با مرگ روبرو مي‌شوند.
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، "ارن سورکين" فيلمنامه نويس مطرح هاليوود که آثاري همچون "ماني بال"، "مردان خوب" و "شبکه اجتماعي را در کارنامه دار اين بار در حال نگارش فيلم‌نامه‌اي است که نگاهي به زندگي خصوصي و حرفه‌اي لوسيل بال مي‌اندازد.
"کيت بلانشت" يکي از مالکان پروژه به احتمال فراوان نقش اول اين فيلم را ايفا خواهد کرد. درام زندگينامه‌اي لوسيل بال را به دست بياورد که هنوز عنواني برايش انتخاب نشده است.

خاوير باردم محتمل‌ترين گزينه براي بازي در نقش شوهر بال است. باردم به زودي بازي در جديدترين فيلم اصغر فرهادي را در برنامه دارد. سورکين براي نگارش فيلم‌نامه از خاطرات هر دوي اين شخصيت‌ها الهام مي‌گيرد.
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، "کيت بلانشت" به زودي با فيلم سينمايي "کوهستاني ميان ما" به چرخه اکران سينماي هاليوود باز مي‌گردد.
فيلم سينمايي "کوهستاني ميان ما" به کارگرداني "هاني ابو اسد" از 6 اکتبر سال 2017 ميلادي اکران بين‌المللي خود را در سينماهاي هاليوود آغاز خواهد کرد.

ادريس البا که اين روزها فيلم سينمايي "برج تاريک" را بر پرده سينماهاي هاليوود دارد، در اين فيلم نقش مقابل بلانشت را ايفا مي‌کند.
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، تصاوير جذاب از گريم "جاش برولين" بازيگر سرشناس هاليوود در فيلم "ددپول 2" منتشر شد.
نسخه دوم فيلم سينمايي "ددپول" به کارگرداني "ديويد ليچ" يکي از خبرسازترين فيلم‌هاي سال 2018 به حساب مي‌آيد. اين فيلم در ابتدا با دعوا و جنجال بين "رايان رينولدز" و کارگردان قبلي فيلم شروع شد و قدرت بازيگر هاليوودي باعث شد تا مسئولين کمپاني کارگردان اثر را عوض کنند.


براساس آخرين اخبار اين فيلم که در حال حاضر در مرحله فيلمبرداري به سر مي‌برد، 1 ژوئن 2018 اکران بين‌المللي خود را از امريکاي شمالي آغاز خواهد کرد.
براي مشاهده ادامه اين گزارش اينجا کليک کنيد.
انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شامگاه یکشنبه ـ دوم اردیبهشت ماه ـ بخش کوتاهی از یک گفتگوی ویدیویی با محمدحسن شانه‌ساززاده ـ نایب رییس هیات‌مدیره پلتفرم وی‌اودی نماوا ـ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن با لحنی که به مذاق جمع گسترده ای از اهالی سینما خوش نیامده، درباره  سینما و نمایش خانگی سخن می‌گفت.

او در بخشی از سخنانش در این برنامه گفته بود: همه بازیگرها و تهیه‌کننده‌ها بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند؛ نه به قرارداد و نه به حرفشان متعهدند. من در چند صنعت مختلف بوده‌ام و به بی‌اخلاقیِ این‌ها هیچ‌جا ندیده‌ام. اسمشان هم هنرمند، فرهیخته و فرهنگی است، ولی بسیار بی‌اخلاقند.

این مدیر نمایش خانگی در پاسخ به این پرسش که از بابت تحریم هنرمندان نگرانی ندارد، با خنده پاسخ داده بود: برای آن‌ها اول و آخرش پول است. شما پول بده، هر کاری می‌کنند.

حالا این صحبت ها موجی از واکنش‌ها را در میان سینماگران به راه انداخته است. عده زیادی در صفحات اینستاگرام خود نسبت به این سخنان واکنش انتقادی نشان دادند و خواهان عذرخواهی وی شدند.

در این میان چند واکنش ویدیویی نیز بیشتر دیده شد که در رأس آن‌ها واکنش خالقان دو مجموعه «خسوف» و «شریک جرم» ـ محصول پلتفرم مذکور ـ قرار گرفت.

همایون اسعدیان، کارگردان و تهیه‌کننده سینما که پیشتر تهیه‌کنندگی این دو مجموعه را بر عهده داشت، با انتشار ویدیویی گفت: آقای شانه‌ساززاده مدیرعامل قبلی و یکی از مدیران ارشد فعلی نماوا با حرف‌هایی که بیشتر زیبنده خودشان است، بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار دادند. من در ۴۰ سال گذشته، این میزان وقاحت در بیان الفاظ را به یاد ندارم و به نظرم بی‌سابقه است.

او در بخش دیگری با اشاره به جمله آخر شانه‌ساززاده تاکید کرد: قیاس به نفس می‌فرمایید جناب شانه‌ساز! حداقل برای منی که در یکی دو پروژه، یکی دو سال با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم، باعث تاسف است. جناب شانه‌ساز! برای حفظ حرمت سینمای ایران و برای حفظ حرمت و شأن بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران، من همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانی که شما در این مجموعه (نماوا) حضور داشته باشید، در هیچ سمتی و به هیچ عنوان با این مجموعه همکاری نخواهم داشت.

اما مازیار میری، کارگردان دو سریال یادشده نیز در ویدیویی کوتاه گفته است: روز گذشته جناب آقای شانه‌ساز از مدیران ارشد پلتفرم نماوا فرمایشاتی فرمودند که واقعا باعث تاسف است. البته از نظر من تاسف بزرگتر جایی است که مدیران فرهنگی کشور شرایطی را به وجود می‌آورند که افراد کاسبکاری چون ایشان عهده‌دار تصمیم‌گیری در امور فرهنگی می‌شوند که واقعا باعث تاسف است. از آن جایی که به خلاف نظر ایشان معتقدم اخلاق و شرافت بیشتر از هر حرفه‌ای نزد اهالی سینماست، تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند، از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پلتفرم داشتم، رسما انصراف می‌دهم.

هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما دیگر فردی است که واکنش نشان داده و این‌طور نوشته است: در جبهه «قدرت و سرمایه»، اغلب بی‌اخلاقی و بی‌تعهدی، با ستم و فساد مالی و رانت‌خواری و حق‌کشی نیز همراه است. ای کاش کسانی هم از بی‌اخلاقی جبهه «قدرت و سرمایه» بگویند؛ کسانی که خود درگیر آن بوده‌اند. ولی ما به عنوان اهل رسانه، فقط یک قلم از بی‌اخلاقی را در کسب درآمد بی‌قرارداد از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی می‌توانیم یادآوری کنیم. استفاده غیرمجاز از تولیدات صاحبان آثار و پول گرفتن از کاربران برای تماشای آن‌ها.

در واکنش به سخنان محمدحسن شانه‌ساززاده، محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده سینما با اشاره به پخش بدون مجوز فیلم او در پلتفرم نماوا، مدیران این پلتفرم را بی‌اخلاق خواند و نوشت: اگر یک فرد لمپن و باج‌خور تحت عنوان تهیه‌کننده کاری کرده، ربطی به جامعه تهیه‌کنندگان ندارد. به این مدیر پلتفرم توصیه می‌کنم به سراغ فروش سرامیک برود و عرصه هنر را برای اهالی هنر بگذارد. شأن خود را باید خودتان حفظ می‌کردید و با افراد معتبر هنرمندان کار می‌کردید چون بخش عمده اهالی سینما افراد باشخصیت هستند، حتی آن آبدارچی صحنه. پس بهتر است هرچه زودتر از اهالی هنر بابت این ادعاها عذرخواهی کنید.

از میان هنرمندانی که محصولی در حال انتشار در پلتفرم نماوا دارند، اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سریال «جنگل آسفالت» نیز به سخنان مدیر این پلتفرم واکنش نشان داد. او در بخشی از یادداشت خود نوشت: ما به اندازه جناب شانه‌ساززاده درگیر پول نیستیم که به خاطرش هر کاری بکنیم. ما مانند ایشان ابوالمشاغل نیستیم و شغل و میزان درآمد و سابقه و سطح زندگی ما چیز پنهانی ندارد.

او افزود: تهمت های ایشان قابل پیگرد قانونی است اما در حال حاضر تیم ما و مجموعه نماوا فصل مشترکی به نام «جنگل آسفالت» دارد، پس ما مانند ایشان مصداق این بیت سعدی نمی‌شویم که یکی بر سر ِشاخ بُن می‌برید ... .

همچنین مهدی امینی، دوبلور و مدیر استودیو کوالیما که همکار پلتفرم نماوا در دوبله و صداگذاری محصولات سینمایی است، با انتشار ویدیویی خطاب به شانه‌ساززاده گفت: عدم آگاهی شما نسبت به سینما و هنر باعث شد مجموعه‌هایی که با شما تعامل و همکاری دارند، آسیب‌های جدی ببینند. در طی ۲۰ سال فعالیتم در حوزه سینما، مدیری به ناآگاهی شما ندیدم و تا زمانی که افرادی از نوع و تفکر شما در مجموعه نماوا باشند، اعلام می‌کنم که همکاری مجموعه کوالیما و بنده با آن مجموعه قطع خواهد شد.

در کنار این سینماگران، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران هم در بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای بررسی موارد نمایش بی‌مجوز محصولات خارجی و گاه ایرانی در نماوا، نوشت: انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران مراتب تاسف و انزجار خود را از اظهارات توهین‌آمیز نایب‌رییس پلتفرم نمایش خانگی نماوا اعلام می‌دارد. اظهارات توهین‌آمیز این مدیر پلتفرم نشان از عدم شناخت، عدم توانایی در این عرصه، مدیریت غلط و عدم شناخت روش‌های تولید حرفه‌ای دارد.

در واکنش به سخنان این مدیر پلتفرم نماوا، روابط عمومی خانه سینما (جامعه اصناف سینمای ایران) هم اعلام کرد هیئت‌رییسه این نهاد، بررسی موضوع سخنان محمدحسن شانه‌ساززاده را به شورای صیانت خانه سینمای ایران ارجاع داده و در این شورا، درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران سینما نیز با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن محفوظ دانستن حق اقدام حقوقی علیه این اظهارات نوشت: این نگاه ناعادلانه قیم‌مآبانه از بالا به پایین نسبت به کسانی که موجودیت همان پلتفرم از وجود آن‌ها شکل گرفته، نشانگر چیست؟ توجیه سوءمدیریت‌های غیرمتخصصانه با تهمت‌زدن‌های بی‌ادبانه بیش از هر چیز زیر سوال بردن هویت تشکیلاتی است که متاسفانه با عنوان فرهنگی و هنری، اخلاق و ادب را قربانی اهداف اقتصادی خود می‌کند.

اما با گذشت حدود ۲۴ ساعت از انتشار سخنان محمدحسن شانه‌ساززاده و در حالی که این مدیر نمایش خانگی، شخصا از اهالی هنر عذرخواهی نکرده است، روابط عمومی پلتفرم نماوا در اطلاعیه‌ای رسمی، نسبت به این سخنان توضیح داد و بابت آن عذرخواهی کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه، این توضیح آمده است: هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعه‌ای علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه‌ اخیر نایب رئیس هیئت‌مدیره نماوا را می‌باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.

دیگر خبرها

  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • واکنش سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • ماجرای جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • تاخت و تاز سینمای ژاپن در چین
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • خرید بزرگ PSG انریکه را ناامید کرد
  • گزارشی از گیشه سینماها؛ کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند