Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،سعید بابایی با اعلام این که دومین دوره اردوهای دوستی (ویژه دبیران کانون‌های دانش‌آموزی) با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر از 22 مرداد آغاز شده است، افزود: این دوره از اردوها با محوریت «نشاط اجتماعی» از 22 تا 24 مرداد برای دختران و از26 تا 28 مرداد برای پسران و به میزبانی هلال‌احمر گلستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور 3 تن از دبیران برتر کانون‌های دانش‌آموزی از هر 23 استان در اردوهای دوستی، اظهار کرد: به علاوه از 8 استان کشور نیز 6 دانش‌آموز به همراه یک مربی در این اردوها شرکت خواهند کرد.

معاون پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مشترک با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبیرخانه طرح «نماد» در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: بر این اساس در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگاه‌های مختلفی چون مهارت‌های خودمراقبتی، کارگاه «اعتیاد، از زاویه ای دیگر»، تشکیل حلقه «نه به اعتیاد» در محوطه تاریخی گنبد قابوس، مسابقات متنوع ورزشی و فکری برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در اردوهای دوستی چون برگزاری نمازهای جماعت و ادعیه دست جمعی، زیارت مزار یکی از امامزاده‌های استان، برگزاری شب‌های فرهنگی و ... اشاره و اظهار کرد: آشنایی با فرهنگ استان گلستان و تدارک بازدید و برنامه های تفریحی در استان چون موسیقی سنتی، زندگی قومیت‌های مختلف استان، صنایع دستی و سوغات استان و ... از دیگر برنامه‌های این اردوها است.

بابایی آشنایی با مبانی فعالیت گروهی در قالب تشکیل گروه‌های متشکل از 3 استان و انتخاب 13 تیم برای فعالیت در زمان برگزاری اردو، کارگاه آشنایی با مبانی فعالیت گروهی، آشنایی با اصول، اهداف و فعالیت‌های جمعیت، اردوهای کوهپیمایی و جنگل‌نوردی از جمله برنامه های فرهنگی و آشنایی با مکان‌یاب، جهت یابی و نقشه‌خوانی نیز از برنامه‌های آموزشی در اردوهای دوستی است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه «اتاق معما(فرار)» برای نخستین بار در اردوهای دوستی دانش‌آموزی، توضیح داد: این مسابقات که یکی از نوین‌ترین ابزارهای آموزشی در جهان است با عنوان «گنج‌یابی» و با طراحی 13 سناریو برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان با بهره‌گیری از تمام اطلاعات دوره آموزشی خود در اردو به گروه‌های 13گانه تقسیم شده و به دنبال گنج پنهان شده در اردوگاه می گردند.

معاون پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های دوستدار محیط‌زیست در این اردوها، خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه‌های مرتبطی چون پرهیز از استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، کارگاه آموزشی آشنایی با انرژی‌های نو، آموزش نحوه افروختن و خاموش کردن آتش در طبیعت و آشنایی دادرسان با ستاره‌ها با همکاری انجمن نجوم در اردوها برگزار خواهد شد.

خبرنگار: امیرمحمد زندی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در آخرین روز از هفته زمین پاک در راستای ترویج فرهنگ زباله کمتر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با همکاری واحد آموزش شهروندی شهرداری، برنامه جمع آوری زباله و مسابقه نقاشی برای دانش آموزان برگزار کرد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در این مراسم گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه یاد می‌گیرند که زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند تا محیط اطراف و خودشان سالم بمانند.

دیگر خبرها

  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است