Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@14:49:53 GMT

زندگینامه وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۵۴۷۲

زندگینامه وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم

رئیس جمهور امروز برای دفاع از کابینه پیشنهادی در مجلس حاضر شد. زندگینامه مختصر وزیران پیشنهادی به این شرح است:

محمد جواد ظریف - وزرات امور خارجه
ظریف در سال 1338 در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی دانش آموخته دبستان و دبیرستان علوی تهران است.

ظریف در سال 1355 با ویزای دانشجویی به آمریکا رفت و 1367 دکترای مطالعات بین المللی خود را از دانشگاه دنور ایالت کلرادو گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش از این نیز کارشناسی ارشد خود را در حوزه روابط بین الملل و در دانشگاه ایالتی سانفراسیسکو به پایان برده بود.

او سال های 57 تا 59 مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو بود. پس از آن تا سال61 مشاور سیاسی، رایزنی و کارداری نمایندگی ایران در سازمان ملل را تجربه کرده است. ظریف هم چنین سال های 67 و 68 مشاور علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه وقت بوده است.

وی سال 68 تا 71 سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل شد و با پایان ماموریتش در سازمان ملل، 10 سال معاونت حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت.

از 81 تا 86 برای بار دوم به عنوان سفیر ایران مسوولیت نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل را پذیرفت و به نیویورک اعزام شد.

ظریف پس از بازگشت تا سال 89 دستیار ارشد وزیر امور خارجه بود. پس از آن به دانشگاه آزاد رفت و معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی را مدیریت کرد.

ظریف در مجامع بین المللی مسوولیت هایی را نیز برعهده داشته است.

محمد جواد ظریف مرداد سال 1392 به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارت امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب اکثریت آرا به عنوان وزیر امور خارجه مشغول به فعالیت شد.

امیر حاتمی - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

امیر سرتیپ امیر حاتمی از فرماندهان ارتش ایران است و 51 سال سن دارد.

وی در دولت یازدهم جانشین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.

امیر حاتمی پیش از انتصاب به عنوان جانشین وزیر دفاع در آبان 1392، جانشین معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح بود.

علی ربیعی - وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

علی ربیعی (زاده 1334) زاده جنوب تهران است پیش از انقلاب تکنسین کارخانه هایی چون ارج بود و پس از انقلاب اسلامی تا 1360 مسئول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی شد. ربیعی عضو سپاه پاسداران شد و از فرماندهان آن بود. از آغاز انقلاب وی عضو مؤسس و عضو شورای مرکزی خانه کارگر بوده است.

وی از 1366 تا 1372 در دوره وزارت محمد ری شهری و علی فلاحیان، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اطلاعات و از 1372 تا 1384 مسئول اجرایی و مسئول کمیته تبلیغات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

در 4 آذر 1393، ربیعی برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در مجلس حضور یافت اما نتوانست آنان را قانع کند.

محمد شریعتمداری- وزرات صنعت معدن و تجارت

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ، جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است.

او در آغاز کار دولت یازدهم ، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم اصلاحات وزیر بازرگانی بوده است.
به مدت 8 سال مسئولیت کمیسیون مشترک روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی نظیر عربستان سعودی، عراق، عمان، قطر، کویت، پرتقال، اسپانیا، زیمبابوه، اوگاندا، کنیا، فیلیپین، تایلند و… علاوه بر مسئولیت وزارت بازرگانی ایران، به عنوان نماینده تام الاختیار دولت در الحاق به سازمان جهانی تجارت منصوب و در همین دوره، جمهوری اسلامی ایران را پس از سال ها بعنوان عضو ناظر به سازمان جهانی تجارت وارد کرد.

در طی دوره وزارت 8 ساله اش، ریاست شورای عالی نظارت بر اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز بر عهده داشت.

عباس آخوندی- وزارت راه و شهرسازی

عباس احمد آخوندی (زاده 1336، نجف) سیاستمدار، استاد دانشگاه و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران است. وی پیش از این از 1361 تا 1365 در زمان وزارت علی اکبر ناطق نوری، معاون سیاسی وزارت کشور، و بین 1372 تا 1376 در کابینه دوم دولت اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.

وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و پس از آن به انگلستان رفت و در کالج رویال هالووی لندن، در رشته اقتصاد سیاسی به ادامه تحصیل پرداخت و موفق شد مدرک دکترای خود را دریافت کند.

وی و هم اکنون در دانشگاه تهران عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان و استاد گروه بریتانیاست.


آخوندی توسط حسن روحانی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد. عباس احمد آخوندی در نهایت توانست با کسب 159 رای از 284 رای ماخوذه تصدی وزارت مزبور را بدست بیاورد.


سه شنبه 14 مهر 1394، جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نهایتاً استیضاح وزیر راه و شهرسازی با 72 رأی موافق، 175 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 252 رأی مأخوذه، رأی نیاوردو عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و شهرسازی ابقاء گردید.
در 1 اسفند 1395 و یک سال بعد از روی کار آمدن مجلس دهم آخوندی مجدداً استیضاح و به مجلس فراخوانده شد، اما مجدداً استیضاح با 74 رأی موافق، 176 رأی مخالف و 5 ممتنع استیضاح از مجموع 257 نماینده حاضر در مجلس رای نیاورد و آخوندی در وزارت راه و شهرسازی ماندنی شد.


محمود حجتی نجف آبادی - وزارت جهاد کشاورزی
وی در دولت یازدهم و از سال 92 به سمت وزیر جهاد کشاورزی رسید و از سال 79 تا 84 نیز در همین سمت مشغول به کار بوده است.

حجتی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد.

با شروع عملیات اجرایی عظیم سد کرخه به عنوان مدیر اجرایی این پروژه تا زمان بهره برداری ارائه خدمت نمود و در دولت هفتم به عنوان به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت در این سمت باقی ماند.
با آغاز کار دولت یازدهم، حجتی بار دیگر برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

بیژن نامدار زنگنه - وزارت نفت

زنگنه کارشناس انرژی، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی است، که هم اکنون به عنوان وزیر نفت ایران و استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می نماید.

وی فعالیت سیاسی خود را از سال 1359 در کابینه محمدعلی رجایی، در جایگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز نمود.

در دولت های سوم و چهارم، 5 سال وزیر جهاد سازندگی و یک سال نیز وزیر نیرو بود. در دولت هاشمی رفسنجانی؛ 8 سال بعنوان وزیر نیرو فعالیت کرد و در دولت های هفتم و هشتم، نیز 8 سال عهده دار وزارت نفت بود. وی هم اکنون در دولت یازدهم عهده دار وزارت نفت است.

حبیب الله بیطرف - وزارت نیرو

حبیب الله بیطرف مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی است، که هم اکنون بعنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ایران و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران فعالیت می کند.

وی دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران می باشد. بیطرف از اعضای کمیته مرکزی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود، که در آبان 1358 سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند.

بی طرف فعالیت اجرایی را از سال 1358 با مشارکت در راه اندازی جهاد سازندگی آغاز نمود. در طول جنگ ایران و عراق به عنوان عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فعالیت ادامه داد.

وی در فاصله سالهای 1365 تا 1368 استاندار یزد بود. از ابتدای سال 1369 تا پایان سال 1373 به مدت پنج سال، در سمت معاون آموزشی وزارت نیرو فعالیت داشت. بیطرف در دولت های هفتم و هشتم، بعنوان وزیر نیرو فعالیت می کرد.

از سوابق اجرایی بیطرف می توان به اجرای پروژه های بزرگ ملی مانند طرح احداث سد و نیروگاه آبی کارون 3، اجرای ضوابط و مقررات نظام فنی و اجرایی کشور در حوزه مدیریت پروژه های دولتی، همچنین حضور 2 دوره در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و عضویت کنونی در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و ساختمان اشاره کرد.

مسعود کرباسیان- وزارت امور اقتصاد و دارایی

کرباسیان دکتری مدیریت و برنامه ریزی دارد. بیش از 12 کتاب از وی چاپ شده که مشهورترین آنها دو مجموعه کتاب در خصوص جهانی شدن است.

او معاون وزیر صنعت، معاون وزیر نفت، معاون وزیر بازرگانی و معاون وزیر اقتصاد بوده است.

آخرین سمت کرباسیان، معاونت علی طیب نیا و ریاست گمرک کل کشور بود.


محمدجواد آذری جهرمی - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

متولد 1360 در شهرستان جهرم است. وی دانش آموخته مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعت آب و برق است.

مدیرکل امنیت سیستم های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات در سال های 1388تا 1393 عضو هیات مدیره غیرموظف هیات مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل 1393تا 1395 عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت 1393 تا 1395 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از 1395 تاکنون بوده است.

سید محمود علوی - وزارت اطلاعات

سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت یازدهم بار دیگر از سوی حسن روحانی بعنوان وزیر اطلاعات دولت دوازدهم به مجلس معرفی شد.

سید محمود علوی(زاده 4 اردیبهشت 1333 در لامرد فارس) روحانی و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم و نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری است.

وی پیش از این نماینده دوره های اول، دوم، چهارم و پنجم شهرستان لامرد در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از سال 1379 تا سال 1388 بوده است و دارای دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه فردوسی مشهد است.

عبدالرضا رحمانی فضلی- وزارت کشور

رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم بار دیگر از سوی حسن روحانی بعنوان وزیر پیشنهادی کشور برای کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

وی متولد 1338 در شیروان خراسان شمالی و دارای دکترای جغرافیا گرایش برنامه ریزی و کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است.

رحمانی فضلی معاون سیاسی صدا و سیما، رئیس دیوان محاسبات کشور، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی و قائم مقام شورای عالی امنیت ملی و معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه ای در دوره علی لاریجانی بوده است.

از پست های دیگر رحمانی فضلی می توان به ریاست دوره ای اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای (اکو) ECO و رئیس حوزه خبر اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه ABU اشاره کرد.

همچنین وی از سال 1382 تاکنون استاد دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته تحصیلی و تدریسی جغرافیا بوده است.

سیدمحمد بطحایی- وزارت آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی متولد 1342 در شهر تهران است و رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور را بر عهده دارد. او همچنین سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

او سالها معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهم ترین نهاد قانون گذاری در وزارتخانه بود و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت در دفتر ستادی، مسئول آموزش در سرپرستی مدارس خارج از کشور، مدیریت واحدهای آموزشی، معلمی دبیری و امور تربیتی را نیز در کارنامه خود دارد.

عضویت در کمیته های تخصصی در حوزه های برنامه ریزی درسی برنامه های توسعه پژوهش های آموزشی و مشارکت در ده ها طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه ی آموزش و پرورش از دیگر سوابق او است.

بطحایی دارای مدرک کارشناسی برنامه ریزی آموزشی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی است.

سیدعباس صالحی- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سید عباس صالح شریعتی معروف به سید عباس صالحی فعال فرهنگی و حوزوی زاده 1342 در مشهد بوده و هم اکنون دارای تحصیلات دکترای فلسفه است.

وی از سال 1351 وارد حوزه علمیه مشهد شد و دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال 60 به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال 68 در آن حوزه گذرانید و مجددا به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد، در سال 76 مجددا به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

صالحی در ادامه فعالیت های خود سال 78 مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت که تاکنون 176 شماره از آن منتشر شده است.

وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،دارای سوابقی از جمله معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست وزارت ارشاد است.

حسن قاضی زاده هاشمی-

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ماهیت سیاست و سیاستمداران انگلیسی، درتازه‌ترین نشست مجلس عوام این کشور آشکارتر شد. وقتی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، در بیانیه‌ای که در نشست ویژه دولت و مجلس به مناسبت حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی خواند و واکنش‌ها به آن شکل گرفت.
ریشی سوناک، رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر بریتانیا در این نشست می‌گوید:" با این حمله، ایران ماهیت واقعی خود را نشان داد. نیت ایران، گسترش بحران در حیاط خلوتش است تا فاجعه در خاورمیانه را بیش‌تر کند. هدف ما، حفاظت از ثبات و امنیت است. زمانی که کشور‌هایی همچون ایران و روسیه، صلح را تهدید می‌کنند، ما در برابر آن‌ها می‌ایستیم و همدوش متحدان و دوستانمان، از ارزش‌ها و منافع خودمان حفاظت می‌کنیم. "

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


رهبر حزب کارگر که رقیب حزب حاکم محافظه کار انگلیس محسوب می‌شود نیز همچون ۷ ماه اخیر، به شدت از جنایات اسرائیل حمایت کرد.
کایر استارمر می‌گوید: " ما از اقدام بریتانیا، در کنار متحدانمان، در برابر حمله ایران به اسرائیل، حمایت می‌کنیم و همچنین از درخواست نخست وزیر برای تنش زدایی، پشتیبانی می‌کنیم. تردید نیست که حمله نیرو‌های ایرانی در این هفته، جهان را خطرناک‌تر کرد. "
شماری از نمایندگان مستقل و حق طلب در مجلس انگلیس، بی توجه به نظام سیاسی و رسانه‌های هوادار صهیونیسم، نظر خود را با شجاعت بیان کردند.
جورج گالووی، نماینده حزب کارگران بریتانیا می‌گوید:" در سخنان نخست وزیر حتی یک کلمه درباره حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق وجود نداشت. کاری که موجب شروع تنش اخیر شده است. همه در این مجلس، همچون یک کنسرت منظم ایران را محکوم می‌کنند. حتی رهبر حزب رقیب دولت نیز در این باره سخن نمی‌گوید... از زمانی که بریتانیا ایران را اشغال و منابع ایرانیان را غارت کرد و دولت دموکراتیک ایران را سرنگون کرد، ایرانیان دیگر به سخنان نخست وزیر بریتانیا گوش نمی‌کنند.
جرمی کوربین، سیاستمدار کهنه کار و چهره محبوب حامیان فلسطین و مخالفان جنگ به عنوان نماینده مستقل رویکرد دولت را به چالش کشید و افزود:" ۳۳ هزار نفر در غزه کشته شده اند و بمب‌هایی که در این مدت بر سر مردم غزه ریخته شد، بیش از مجموع بمب‌هایی بود که در جنگ عراق ریخته شد. حوادث اخیر نشان داد که شرایط تا چه اندازه خطرناک است و تنش می‌تواند به سراسر خاورمیانه گسترش یابد. آیا نخست وزیر می‌پذیرد که محور اصلی همه مشکلات این منطقه، ادامه اشغالگری اسرائیل در فلسطین است؟ او برای پایان اشغال فلسطین و آتش بس درازمدت در غزه، چه می‌کند؟ "
حزب ملی اسکاتلند سومین حزب بزرگ انگلیس تنها حزب عمده این کشور است که طرح درخواست آتش بس در غزه را ارائه کرد که البته مجلس با آن به مخالفت برخاست.
مهایری بلک (Mhairi Black)، نماینده حزب ملی اسکاتلند در این نشست می‌گوید:" اگر شلیک ۱۰۰ موشک ایرانی به خاطر حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران، نامتناسب نامیده می‌شود، بمباران اسرائیل در ۱۹۲ روز گذشته علیه غزه نیز باید نامتناسب ارزیابی شود. "

جان مک دانل، نماینده حزب کارگر در مجلس نیز با تمجید از مواضع نمایندگان صلح طلب می‌گوید:" این مجلس به درستی خواهان خویشتنداری دولت اسراییل است، ما قبلا هم خواهان خویشتنداری اسرائیل شده ایم: ما خواهان توقف حملات به غزه شده ایم، ما خواهان کشتار جمعی در آن شده ایم، ما خواهان توقف گسترش شهرک‌های یهودی در کرانه باختری شده ایم، اما این شهرک‌ها بیش‌تر شده اند، ما خواهان راه‌هایی برای رساندن غذا به کودکان گرسنه در فلسطین شده ایم و اکنون سوء تغذیه، آن کودکان را می‌کشد. اگر اسرائیل کماکان به این اقدامات ادامه دهد، دولت بریتانیا چه اقدامی خواهد کرد، زیرا دولت راست افراطی اسرائیل، با کارهایش خاورمیانه را شعله ور کرده است؟ "
کارولین لوکاس، نماینده حزب سبز سیاست دولت را برای انگلیس نگران کننده می‌داند و می‌گوید:" من واقعا از این که نخست وزیر اکنون ما را به یک طرف جنگ مبدل کرده است نگرانم. نخست وزیر بریتانیا در حمایت از نخست وزیر اسرائیل، چنین کرد. نتانیاهو به علت وابستگی به افراد راست افراطی در دولت اسرائیل، به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه حمله کرد و بدین ترتیب، تنش را به صورت خطرناکی افزایش داد. بمباران کنسولگری ایران، قطعا نقض قوانین بین المللی بود. "
محمد یاسین، نماینده حزب کارگر بی توجهی دولت به هشدار قضات و حقوقدانان را به باد انتقادگرفت و گفت:" چهار قاضی پیشین دادگاه عالی بریتانیا همراه با بیش از ششصد حقوقدان در این کشور، از جمله بیش از شصت دادستان یه نخست وزیر هشدار داده اند با ادامه ارسال بمب و جنگ اافزار برای ارتش اسرائیل، این کشور در معرض نقض قوانین بین الملل و مشارکت در نسل کشی اسرائیل در غزه است. چرا نخست وزیر این هشدار‌ها را جدی نمی‌گیرد؟ چرا حتی نظر مشاوران حقوقی اش را نادیده می‌گیرد؟ "
استفن فری (Stephen Farry)، نماینده ایرلند شمالی هم اسراییل را عامل تهدید صلح و ثبات منطقه خواند و افزود:" نخست وزیر می‌گوید خواهان ثبات در منطقه است، اما باید شفاف و صادقانه گفت که اسرائیل خودش تهدید برای ثبات در خاورمیانه است و قوانین بین المللی را نقض کرده است. "
کلودیا وب (Claudia Webbe)، نماینده مستقل، با به چالش کشیدن سیاست دوگانه دولت می‌گوید:" نیروی هوایی بریتانیا که می‌تواند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را که به سمت اسرائیل در حرکت بودند رهگیری و منهدم کند، چرا علیه پهپاد‌ها و موشک‌های اسراییلی که به گفته دیوان کیفری بین المللی و گزارشگر ویژه سازمان ملل، در حال نسل کشی در غزه اند، اقدام نکرده است؟ چرا دولت بریتانیا به وظیفه خود در حفاظت از جان زنان و کودکان فلسطینی اقدام نمی‌کند؟ چرا این دولت مانع کشتار جمعی فلسطینیان نمی‌شود؟ "
تانمانجیت سینگ دسی (Tanmanjeet Singh Dhesi نماینده حزب کارگر مسئولیت نخست وزیررا برای ثبات در منطقه یاداور می‌شود و می‌افزاید:" آیا نخست وزیر با نتانیاهو، درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه گفتگو کرده است یا می‌خواهد با او در این باره صحبت کند؟ "
ریشی سوناک در پاسخ می‌گوید:" ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم آرامش و ثبات را حفظ کنند و وزیر خارجه ما گفت که به ویژه از اسرائیل می‌خواهیم تنش را افزایش ندهد و به موفقیت در خنثی کردن حمله ایران تمرکز کند. "
بر کسی پوشیده نیست که نظام انگلیس در ۷۶ سال اخیر، با اقدامات نظامی، دیپلماتیک، اقتصادی و رسانه‌ای از اصلی‌ترین حامیان رژیم اسراییل بوده است.
اما در ماه‌های اخیر و پس از عملیات توفان الاقصی رویکر نظام انگلیس، بیش از هر زمان دیگربه چالش کشیده شده است که مخالفت شماری از نمایندگان مجلس و اکثریت ۷۶ درصدی جامعه انگلیس با این سیاست‌ها مبین آن است....
با صدا‌ها
۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس
۲ – کایر استارمر- رهبر حزب کارگر انگلیس
۳ – جورج گالووی – نماینده حزب کارگران بریتانیا در مجلس
۴ – جرمی کوربین – رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس
۵ – مهایری بلک – نماینده حزب ملی اسکاتلند
۶ – جان مک دانل – نماینده مجلس از حزب کارگر
۷ – کارولین لوکاس – نماینده حزب سبز انگلیس
۸ – محمد یاسین – نماینده مجلس از حزب کارگر
۹ – استفن فری – نماینده ایرلند شمالی در مجلس انگلیس
۱۰ – کلودیا وب – نماینده مستقل مجلس انگلیس
۱۱ – تانمانجیت سنگ دسی – نماینده مجلس از حزب کارگر
۱۲ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی