Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهادکشاورزی درمیان از افتتاح 10 طرح بخش کشاورزی طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

وحید ضیائیان احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در هفته دولت 10 طرح بخش کشاورزی شهرستان درمیان با اعتباری بیش از 10 هزار و190 میلیون ریال افتتاح می‌شود که 5 طرح از طرح‌های هفته جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح‌ها شامل؛ خط انتقال آب به مزارع، احیا و مرمت قنات، احداث استخر ذخیره آب و آبیاری کم فشار است.

مدیر جهادکشاورزی درمیان ادامه داد: با توجه به ریزش بالای زرشک در شهرستان عملیات محلول پاشی باغات در هفته جاری آغاز شد تا استفاده از کودهای ریزمغزی و محلول پاشی در بین کشاورزان شهرستان فرهنگ سازی شود.

ضیائیان احمدی تصریح کرد: طی سال گذشته تا کنوناجرای خط انتقال آب با لوله به طول 49 هزار و 428 متر در 28 روستای شهرستان انجام شده که موجب افزایش راندمان انتقال آب به مزارع و همچنین بهبود و افزیش تولید را در بر داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین از سال گذشته تاکنون تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به مبلغ 4019.8 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده که شاملتسهیلات خرید تراکتور، تیلر، ادوات و دنباله بندهای کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات مرغداری است.

مدیر جهادکشاورزی درمیان با اشاره به رونق اقتصادی با پرورش بز سانناین بیان کرد: این بز دارای موهایی کوتاه و جثه‌ای درشت معمولا به رنگ سفید یکدست است که این گونه بز با هدف افزایش تولید شیر و گوشت نگهداری می‌شود.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه چند قلویی در این بزها 70 تا 80 درصد است، ادامه داد: با پرورش بزهای سانن نه تنها می‌توان به آینده دام در شهرستان امیدوار بود، بلکه این امر در اقتصاد استان نیز تأثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: اشتغالزایی و حمایت از مشاغل کوچک خانگی در گرو تأسیس صندوقهای خرد زنان روستایی صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان درمیان از دیماه سال 90 شروع به فعالیت کرده‌اند.

مدیرجهادکشاورزی درمیان اظهارکرد:این صندوق تاکنون 9523 میلیون ریال به بانوان روستایی برای ایجاد اشتغال اعطا کرده است.

ضیائیان احمدی با اشاره برداشت عناب در این شهرستان گفت: برداشت عنابشهرستان درمیان با دارا بودن117 هکتار عناب 200 تن از این محصول را تولید می‌کند، زمان برداشت عناب در شهرستان از اواسط مرداد آغاز شده و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر 523 تن گندم در این شهرستان بصورت تضمینی خریداری شده که تا تاریخ 11 تیرماه، 50 درصد به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور

 سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴  با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قم افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. 

استاندار قم با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

استاندار قم بیان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم