Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سيگار الکترونيکي قلب را پير مي‌کند، چقدر از خواص دارويي انبه مي‌دانيد، درد و گزگز انگشتان پا را جدي بگيريد و ... از جمله اخباري است که بسته سلامت ميزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، سيگار الکترونيکي قلب را پير مي کند، چقدر از خواص دارويي انبه مي دانيد، درد و گزگز انگشتان پا را جدي بگيريد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباري است که بسته سلامت ميزان امروز به آن ها پرداخته است.
ايستادن و نشستن‌هاي طولاني چه بلايي سرمان مي‌آورد
باشگاه خبرنگاران: تغيير سبک زندگي به سمت ماشيني شدن و پشت ميزنشيني باعث مي شود تا کاهش تحرک و فعاليت فيزيکي افراد مسي شود و به سلامت بدن آسيب هاي جدي و حتي مرگباري وارد مي کند. نشستن طولاني مدت خطر مرگباري به دنبال دارد و عامل خستگي گردن، کمر درد، بيماري قلبي، سرطان کلون، درد مفاصل، شانه درد، پاهاي متورم و رگ هاي واريسي مي شود. ايستادن طولاني مدت نيز مانند نشستن آسيب هاي جدي به سلامت بدن وارد مي کند، از خستگي گردن، شانه درد، کمر درد تا اختلال در سيستم گردش خون، درد مفاصل، پاهاي متورم و رگ هاي واريسي همه از مضرات ايستادن طولاني مدت است. براي جلوگيري از آسيب هاي ايستادن يا ننسستن طولاني مدت بايد هر 20 تا 30 دقيقه وضعيت بدن خود را تغيير دهيد، استراحت کنيد و خودتان را بکشيد.


ترک پاشنه را در خانه درمان کنيد
عصر ايران: خوشبختانه درمان اين ترک هاي زشت و دردناک مي تواند آسان‌تر از آن چيزي باشد که تصور مي کنيد و حتي بدون مراجعه به پزشک نيز قادر به درمان آنها خواهيد بود. پاهاي خود را در ترکيب آب گرم و نصف فنجان نمک فرنگي اصل به مدت 10 دقيقه قرار دهيد. سپس پاها را از آب خارج کرده و لايه برداري با استفاده از يک سنگ پا را انجام دهيد. بار ديگر به مدت 10 دقيقه پاهاي خود را در آب گرم قرار دهيد. پس از انجام اين کار از يک مرطوب کننده قوي روي پاهاي خود استفاده کنيد و با پوشيدن جوراب آن ها را پوشش دهيد. پاهاي خود را صبح و شب با روغن هاي شفابخش چرب کنيد تا رطوبت مورد نياز آن ها تامين شود. از جمله اين روغن ها مي توان به روغن زيتون، بادام و نارگيل اشاره کرد، که همگي دير زماني است براي نرم کردن پوست مورد استفاده قرار مي گيرند. شما مي توانيد پاهاي خود را در ترکيب آب گرم و نصف فنجان عسل قرار دهيد. عسل به واسطه خواص ضد باکتري خود شناخته شده است و مي تواند از عفوني شدن ترک ها پيشگيري کند. در طول روز مقدار زيادي آب بنوشيد تا پوست هيدراته باقي بماند و از شکل گيري ترک هاي بيشتر پيشگيري شود. از کفش هايي که قسمت پاشنه پا را پوشش مي دهند، استفاده کنيد تا از گسترش بالشتک پاشنه پا و ترک خوردگي آن جلوگيري شود.


سيگار الکترونيکي قلب را پير مي کند
سيناپرس: تيمي از پژوهشگران دانشگاه ويرجينيا در مطالعات جديد خود دريافتند که مصرف سيگارهاي الکترونيکي مي تواند منجر به آسيب ديدگي بافت هاي قلب و عروق و پيري زودرس قلب شود. در اين مطالعات پژوهشگران اقدام به بررسي و مطالعه ابعاد سرخرگ اصلي قلب و قابليت هاي مختلف عروق خوني در عريض شدن و سخت شدن کرده و به مطالعه سرخرگ هاي موش هاي آزمايشگاهي ماده پرداخته و تاثير استفاده بلند مدت و کوتاه مدت از سيگارهاي الکترونيکي را در آن ها مورد مطالعه و تحقيق قرار دادند. لازم به ذکر است که سخت شدن بدنه سرخرگ ها و به ويژه سرخرگ آئورت عارضه اي است که عموما از آن با عنوان يکي از عوارض پير شدن و افزايش سن ياد مي شود. اين عارضه مي تواند منجر به ظهور بيماري هاي مختلف قلب و عروقي شود. در اين بررسي ها مشخص شد که تنها مصرف 5 دقيقه از سيگارهاي الکترونيکي سبب کاهش 30 درصدي عرض سرخرگ ها شده و علاوه بر آن ميزان گشادي عروق (Vasodilation) نيز کاهش مي يابد. از سوي ديگر استفاده طولاني مدت از سيگارهاي الکترونيکي به ميزان بيست ساعت يا بيشتر در طول هفته به مدت 8 ماه نيز تاثيراتي مخرب بر سلامت عمومي قلب و عروق دارد. از جمله اين تاثيرات مي توان به تصلب شريان اشاره کرد که در اين گروه از افراد به ميزان دو برابر بيشتر از سايرين مشاهده مي شود. در اين گزارش به صراحت ذکر شده است: يافته هاي جديد نشان مي دهد که سيگارهاي الکترونيکي و مصرف آن ها براي سلامت انسان مضر بوده و تاثيرات مخرب فراواني در پي دارد.


چقدر از خواص دارويي و شگفت انگيز انبه مي دانيد؟
همشهري جوان: اگر مشکل کم خوني، فشار خون بالا، التهابات پوستي، کج خلقي و زودرنجي و افسردگي در خودتان حس مي کنيد، انبه مصرف کنيد. انبه سال 2012 عنوان محبوب ترين ميوه سال دنيا را بالاتر از موز، سيب و پرتقال به دست آورد. سودمندترين محصولي که هندي ها در تاريخ کشورشان توليد و به بقيه دنيا صادر کرده اند، همين انبه است. اگر مي پرسيد چرا انبه پرخاصيت است؟! انبه با وجود طعم شيرين اش براي بيماران ديابتي مفيد است و به کاهش قند خون کمک مي کند. هر وقت دچار يبوست شديد، مصرف انبه توصيه مي شود، چون حرکت روده ها را تنظيم مي کند به بهبود حافظه تان کمک مي کند، براي چشم خاصيت دارد، به آنزيم هاي دستگاه گوارش نظم مي دهد و در درمان سينوزيت هم کاربرد دارد.


تغيير رژيم غذايي راهي براي مقابله با خستگي
آواي سلامت: دانه هاي کامل مانند جو، کوينولا، برنج قهوه اي و ... از بهترين منابع کربوهيدرات هاي پيچيده اي هستند که به آرامي مي سوزند و به حفظ سطح قند خون کمک مي کنند. دانه هاي کامل منبع غني از فيبر هستند و به افزايش انرژي روزانه و احساس سيري طولاني مدت نيز کمک مي کنند. آجيل نه تنها يک ميان وعده سالم و ساده براي حفظ سلامت پوست است بلکه مي تواند به مبارزه با احساس خستگي نيز کمک کند. آجيل منبع غني از چربي هاي غير اشباع است که منجر به افزايش انرژي و تمرکز در طول روز مي شود. بادام، بادام زميني، قندق و گردو سرشار از پروتئين هستند و به تنظيم انرژي آزاد شده توسط چربي ها و کربوهيدرات ها کمک مي کنند. اسيد آمينه هاي موجود در آجيل به افزايش سطح انتقال دهنده هاي عصبي کمک کرده و خود باعث افزايش خلق مي شود. کمبود آهن خود از علل شايع خستگي مداوم است. همانطور که آهن براي حمل اکسيژن به سراسر بدن از طريق گلبول هاي قرمز ضروري است، سطح پايين آن مي تواند منجر به خستگي و اختلال در عملکرد ذهني و فيزيکي شود. لوبيا و عدس هر دو منبع غني از آهن هستند. فقط يک فنجان از زغال اخته 14 درصد از ميزان نياز شما به فيبر را در طول روز تامين مي کند و تامين کننده 25 درصد از نياز شما به ويتامين ث است. زغال اخته سرشار از آنتي اکسيدان ها براي حفظ عملکرد مغز و افزايش سطح انرژي است. شما مي توانيد ميوه هاي خانواده توت را همراه با بشقابي از غلات و ماست براي مبارزه با خستگي در طول روز استفاده کنيد. دلايل کافي براي خوردن روزانه اسفناج وجود دارد که يکي از آنها مبارزه با خستگي است. اسفناج غني از منيزيم است؛ ماده معدني که براي توليد مولکولي به نام آدنوزين تري فسفات که در نهايت به انرژي تبديل مي شود، ضروري است. اسفناج همچنين منبع غني از پتاسيم است و از آنجايي که اين ماده معدني به انتقال مواد مغذي به سلول ها کمک مي کند، کمبود آن مي تواند منجر به ضعف و خستگي عضلاني گردد.

ضد آفتاب‌هاي مناسب چه ويژگي‌هايي دارند؟
ايسنا: براي نخستين‌بار بررسي‌هاي پژوهشي تأييد کرد که استفاده‌ روزانه از کرم ضدآفتاب به طور قابل توجه باعث کند شدن سير پيري پوست مي‌شود. پژوهشگران ميزان پيرشدن پوست را در افراد شرکت‌کننده‌ در اين پژوهش اندازه‌گيري کرده‌اند تا مشخص شود آيا مصرف منظم ضد آفتاب درمقايسه با عدم کاربرد آن لزوما سبب کند شدن پيري پوست مي‌شود؟ ميزان پيري پوست در شرکت‌کنندگان درگروه ضد آفتاب روزانه نسبت به گروه کنترل، 31 درصد کمتر بود. ضد آفتاب‌هاي انعکاسي(فيزيکي)، ضد آفتاب‌هاي جاذب (شيميايي) و ضدآفتاب‌هاي ترکيبي که ترکيب هردو ضدآفتاب است، از انواع ضدآفتاب‌ها هستند. ضد آفتاب‌هاي انعکاسي يا فيزيکي با انعکاس نور از رسيدن آن به پوست جلوگيري مي‌کنند که براي تمام افراد از جمله زنان باردار و کودکان توصيه مي‌شود. براي کودکان در سنين بالاتر از شش ماه با نظر پزشک متخصص پوست مي‌توان از ضد آفتاب مناسب استفاده کرد. ضد آفتاب‌هاي جاذب يا شيميايي از طريق جذب اشعه آفتاب از رسيدن آن به لايه‌هاي عمقي پوست جلوگيري مي‌کند. براي کودکان بايد از ضد آفتاب‌هاي مخصوص کودکان و براي مبتلايان به آکنه هم بايد از ضدآفتاب‌هاي بدون چربي استفاده کرد. بايد براي سنين 30 تا 50 سال از ضدآفتاب مخصوص پوست‌هاي معمولي و سنين 50 سال به بالا، افراد مبتلا به اگزما و خشکي پوست از ضدآفتاب مخصوص پوست‌هاي خشک استفاده کرد. براي اينکه ضدآفتاب بتواند اثر محافظتي خود را به طور کامل اعمال کند، بايد به ميزاني استفاده شود که يک لايه نازک و مناسب روي پوست تشکيل دهد. در برابر آفتاب‌هاي شديد و مناطق کويري، استفاده از ضدآفتاب‌هايي با حداقل spf 30 تا 50 توصيه مي‌شود.


مهم‌ترين علل کم خوني در نوزادان
انجمن خون و سرطان کودکان ايران: گاهي ناسازگاري هاي خوني بين نوزاد و مادر منجر به بروز زردي هاي شديد و کم خوني هاي شديد در روزهاي اول زندگي مي شود که شناسايي آنها و تهيه خون مناسب براي تعويض يا تزريق خون نياز به درک دقيق و دانش به روز از يک طرف واطلاع از امکانات خون هاي نادر کشور را دارد. يکي از علل مهم کم خوني بين نوزادان نگه داري نوزادان کم وزن براي مدت طولاني در مراکز مراقبت ويژه است که سر انجام منجر به بروز کم خوني در آنان شده و بايد بر رسي کرد که چه درمان هايي براي ان مفيد است. گاهي نيز نوزادان به صورت مادرزادي دچار کم خوني مي شوند و در زمان نوزادي نياز به مداخله دارند و بايد اين موارد را از کم خوني هاي نوزاد به علت خونريزي جنين به مادر ويا کم خوني هاي اکتسابي مانند کم خوني گذراي نوزادي افتراق داد. بيماري هاي خونريزي دهنده ارثي مثل اختلالات پلاکتي يا کمبود فاکتورهاي انعقادي مثل کمبود فاکتورهاي 10، 13، 5 ،7 و فاکتور يک يا فيبرينوژن بسياري از اوقات مي تواند موجب بروز خونريزي در زمان نوزادي شود که لازم است در مورد شيوع اين بيماري ها در ايران به علت ازدواج هاي فاميلي و افتراق انها از اختلالات اکتسابي دانش و اطلاعات کافي داشته باشيم.


تداخلات دارو با غذاها را بشناسيد
جام جم: ضددردهايي چون استامينوفن نيز براي جلوگيري از کاهش جذب دارو بهتر است با معده خالي مصرف شوند. مصرف همزمان استامينوفن با ترکيبات حاوي الکل ريسک، ‌آسيب کبدي يا خونريزي گوارشي را افزايش مي‌دهد. همچنين استامينوفن با کربوهيدرات‌ها (بيسکويت، خرما، مربا و...) ايجاد کمپلکس مي‌کند که ممکن است ميزان جذب دارو به تاخير افتد. اثر اين دارو در مصرف همزمان با کافئين بيشتر مي‌شود. داروهاي ضدالتهاب غيراستروئيدي مانند ايبوپروفن، ديکلوفناک، ايندومتاسين، ناپروکسن و سلکوکسيب و داروهاي موسوم به کورتون براي پيشگيري از التهاب گوارشي بايد همراه غذا، شير يا بعد از غذا مصرف شوند. مصرف همزمان اين داروها نيز با ترکيبات حاوي الکل ريسک آسيب کبدي و خونريزي گوارشي را افزايش مي‌دهد. جالب است بدانيد که مصرف سه يا چهار فنجان چاي يا قهوه ممکن است اثر دگزامتازون را افزايش دهد. از گروه داروهاي قلبي ـ عروقي، ادرارآورها سبب کاهش پتاسيم، کلسيم و منيزيم مي‌شوند. از سوي ديگر تريامترن اچ و اسپرينولاکتون به عنوان ديورتيک‌هاي حبس‌کننده پتاسيم هستند که ترشح پتاسيم از کليه‌ها را مهار مي‌کنند و سبب هايپرکالمي (ازدياد پتاسيم خون) و افزايش ضربان قلب مي‌شوند. لذا هنگام مصرف اين داروها بايد از مصرف غذاهاي حاوي پتاسيم (موز، پرتقال، سبزيجات برگ سبز، نمک‌هاي حاوي پتاسيم و...) خودداري شود. داروهاي گروه فورزمايد و هيدروکلرتيازيد بايد همراه غذا بخصوص غذاهاي حاوي پتاسيم و منيزيم مثل ميوه (پرتقال، آلوخشک، کشمش و خرما) مصرف شوند. مصرف داروهاي ضدفشار خون همراه ترکيبات شيرين بيان، نوشابه‌هاي الکلي، موز، شکلات، پنير، انجير، جگر، ماهي، ترشي، آناناس، مخمر و مالت ممکن است سبب کاهش اثر داروي کاهنده فشار خون و متناوب با آن افزايش فشار خون شود. مصرف داروهاي رقيق‌کننده خون با غذاهاي حاوي ويتامين K سبب کاهش اثر اين داروها مي‌شود. در مصرف وارفارين با سبزيجات برگ دار سبز مانند کاهو، اسفناج، کلم، شلغم، سويا، گل کلم، کلم پيچ، غذاهاي حاوي ويتامين k و گوشت اثر دارو کاهش مي‌يابد. بستني جذب وارفارين را کم مي‌کند و پياز سرخ شده فعاليت آن را افزايش مي‌دهد. دوزهاي بالاتر از 400 واحد ‏ ويتامين E ممکن است زمان لخته شدن و ريسک خونريزي را افزايش دهد. در گروه داروهاي ضدچربي خون نيز لواستاتين براي افزايش جذب بايد همراه غذا مصرف شود. بد نيست بدانيد مصرف همزمان داروهاي تيروئيد (لووتيروکسين و لووتيرونين) همراه با سبزيجات خانواده کلم، اسفناج، شلغم، گلابي، هلو، همچنين بادام زميني، سويا، هويج، کرفس، فلفل سبز، ‏جعفري، زردآلو، سيب، زغال اخته، گريپ فروت و آناناس باعث کاهش اثر داروها مي‌شوند. دريافت توام اين ترکيبات با داروهاي ضد تيروئيد باعث افزايش عوارض جانبي داروها مي‌شوند.


درد و گزگز انگشتان پا را جدي بگيريد
منظور از تنگي کانال نخاع چيست؟ آيا از نظر فيزيکي اين کانال تنگ مي‌شود؟ بله. در انسان بالغ براي اندازه نخاع گردني، معياري داريم. همچنين براي ناحيه توراسيک و کمري نيز معيار وجود دارد. البته تنگي کانال تا حدي در هر قسمت داريم. اگر قطر کانال از آن حد کمتر شود، باعث ايجاد علائم مي‌شود. مثلا در ناحيه کمري تقريبا قطر بالاي 22 ميلي‌متر را تنگي کانال حساب نمي‌کنيم اگر تنگي از 22 ميلي‌متر کمتر شود به عناصر عصبي کانال نخاع فشار وارد مي‌شود. افرادي که تنگي کانال نخاع به طور مادرزادي دارند، چه موقع علامت‌دار مي‌شوند؟ در اين افراد قطر کانال کمتر از 12 ميلي‌متر و تقريبا کمتر از 5/1 سانت است. اين افراد به تنگي عادت کرده‌اند و اگر اتفاقي بيفتد مثلا ديسک‌شان کمي برجسته شود، موجب ايجاد فشار به ساختارهاي عصبي شده و در نتيجه علائم ايجاد مي‌شود. تنگي کانال نخاع بر اثر سرخوردگي مهره‌ها ممکن است ايجاد شود. همچنين ممکن است در نتيجه يک تومور باشد يا التهاباتي در ناحيه باعث تنگي شود. گاهي تنگي مي‌تواند به علت آبسه باشد يا به علت پوکي استخواني که باعث شکستگي مهره شده باشد، در اين موارد ما آن را با نام اوليه بيماري اسم‌گذاري مي‌کنيم و به آن تنگي نخاع نمي‌گوييم. ما اصطلاح تنگي کانال نخاع را فقط براي تغيير شکل و ساختار اجزاي ستون فقرات به کار مي‌بريم. مثلا به ضخيم شدن فيلامان‌هايي که قطر خلفي مهره‌ها را درست مي‌کنند، تنگي کانال مي‌گوييم. البته تنگي کانال نخاع روندي است که با افزايش سن بخصوص بعد از 40 سالگي شروع به رخ دادن مي‌کند.




انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد چرب و دردسرهایش

آفتاب‌‌نیوز :

«امروزه در جهان کبد چرب به یک بیماری اپیدمی و همه‌گیر تبدیل شده به طوری که از هر ۱۰ نفر در جهان یک نفربه آن بیماری مبتلاست. در ادامه به بررسی این بیماری خواهیم پرداخت.

کبد چرب چیست؟

بیماری کبد چرب به دلیل تجمع چربی مازاد در کبد ایجاد و اغلب در افرادی دیده می‌شود که اضافه وزن دارند یا چاق هستند. کبد چرب معمولاً در مراحل اولیه آسیبی ایجاد نمی‌کند و علایمی ندارد، اما در صورت بدتر شدن می‌تواند منجر به آسیب جدی به کبد شود.

علت بیماری کبد چرب

کبد چرب می‌تواند ناشی از مصرف زیاد الکل باشد، اما بیشتر افراد مبتلا به این بیماری دچار بیماری نوع غیرالکلی هستند که ناشی از مصرف الکل نیست. عواملی که در ایجاد این بیماری نقش دارد، عبارت‌اند از:

فشار خون بالا

افزایش کلسترول و تری گلیسیرید خون

ابتلا به دیابت نوع ۲

اضافه وزن و چاقی به‌خصوص در اطراف شکم

برخی افراد به دلایل دیگری مثل سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، هپاتیت B مزمن، هپاتیت C مزمن، بیماری هموکروماتوز و عوارض جانبی برخی دارو‌ها به کبد چرب مبتلا می‌شوند.

انواع کبد چرب غیر الکلی

کبد چرب ساده یا استئاتوز (کبد چرب گرید یک): در این مرحله سلول‌های چربی شروع به رسوب در کبد می‌کنند. در کبد چرب گرید یک هیچ التهاب یا زخمی وجود ندارد.

استئاتوهپاتیت غیر الکلی (کبد چرب گرید۲): این مرحله زمانی رخ می‌دهد که تجمع چربی در سلول‌های کبد با التهاب همراه باشد.

فیبروز (کبد چرب گرید۳): این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که بافت اسکار پایدار در کبد و در رگ‌های خونی اطراف کبد وجود داشته باشد. در کبد چرب گرید ۳ کبد می‌تواند به درستی عمل کند.

سیروز کبدی (کبد چرب گرید۴): در این مرحله کبد به درستی کار نمی‌کند و علایمی مانند زرد شدن پوست و سفیدی چشم‌ها و درد مبهم در سمت راست پایین دنده‌ها شروع می‌شود.

علایم کبد چرب

کبد چرب دارای این علایم است:

درد شکم

از دست دادن اشتها

کاهش وزن

ضعف یا خستگی

حالت تهوع

خارش پوست

زردی پوست و چشم

کبودی پوست و خون ریزی آسان

ادرار تیره‌رنگ

تغییر رنگ مدفوع

تجمع مایع در شکم (آسیت)

تورم پا‌ها

خوشه‌های قابل مشاهده از رگ‌های خونی زیر پوست

بزرگ شدن سینه در مردان

سرگیجه

درمان و پیشگیری

درمان کبد چرب بستگی به علت آن دارد، بعضی از انواع آن ممکن است نیازی به درمان نداشته باشد. اصلاح سبک زندگی علاوه بر درمان می‌تواند باعث پیشگیری از این بیماری شود.

اجتناب از مصرف الکل و دیگر مواد سمی: پرهیز از مصرف الکل، ضروری‌ترین بخش کنترل کبد چرب الکلی است. همچنین بیماران باید از مصرف دارو‌هایی مثل کورتیکواستروئید‌ها که باعث آسیب به کبد می‌شود، اجتناب کنند.

رژیم غذایی: رژیمی با چربی تعدیل شده برای پیشگیری از کبد چرب توصیه می‌شود.

کاهش وزن: کاهش وزن می‌تواند باعث کاهش مقدار چربی جمع شده در کبد شود.

ورزش: ورزش منظم برای بهبود این بیماری، مفید و روشی مناسب برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون است.

دارودرمانی تحت نظر پزشک: دارو‌هایی که برای درمان مقاومت انسولین استفاده می‌شود، می‌تواند مفید باشد.

گیاه خار مریم (Milk Thistle): خار مریم گیاهی است که برای درمان بیماری‌های کبدی استفاده و باعث افزایش تولید آنزیم‌های آنتی اکسیدانت می‌شود که به کبد برای شکستن و دفع مواد سمی کمک می‌کند. همچنین این گیاه ممکن است باعث افزایش تولید سلول‌های کبدی جدید شود. البته مصرف آن باید تحت نظر پزشک باشد.

برای بیمارانی به بیماری کبد چرب گرید ۲ مبتلا هستند، بهترین راه درمان، تغییر سبک زندگی است. با خوردن غذا‌های کم چرب و افزایش فعالیت بدنی می‌توانید بیماری خود را درمان و هر چند وقت یک بار با پزشک متخصص مشورت کنید.»

منبع: روزنامه خراسان

دیگر خبرها

  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید