Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم ترسناک «آنابل: خلقت» محصول تازه کمپانی برادران وارنر از دنیای عروسکی که وحشت را به پرده سینما آورد، از سه اثر پیش از خود قدرتمندتر بر پرده ظاهر شد و با ۳۵ میلیون دلار فروش در صدر جدول پرفروش‌های سینماهای آمریکا قرار گرفت.

بر خلاف «آنابل:‌ خلقت»‌، عملکرد کلی گیشه سینمای آمریکا در هفته گذشته چندان رضایت‌بخش نبود و فروش کلی سینما نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد که نتیجه ادامه عملکرد ضعیف «برج تاریک»‌، «دیترویت» و فروش پایین انیمیشن «عملیات آجیلی ۲» در افتتاحیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنابل: خلقت» به کارگردانی دیوید اف سندبرگ داستان مردی عروسک‌ساز و همسرش را روایت می‌کند که پس از مرگ دختر کوچک‌شان چندین دختر یتیم و پرستار آن‌ها را در خانه‌شان می‌پذیرند. مهمانان خانه خیلی زود هدف حمله عروسکی به نام آنابل قرار می‌گیرند که ساخته دست مرد عروسک‌ساز است. بیش از نصف تماشاگران «آنابل: خلقت» (۵۲ درصد) زنان بودند و ۴۶ درصد آن‌ها بالای ۲۵ سال سن داشتند.

تابستان سال گذشته فیلم ترسناک «احضار روح ۲» در افتتاحیه بیش از ۴۰ میلیون دلار فروش داشت و در نهایت با فروش ۳۲۰ میلیون دلاری در سراسر جهان به کار خود پایان داد. جف گلداستاین از کمپانی برادران وارنر با اعلام رضایت از فروش افتتاحیه فیلم گفت:‌ «با در نظر گرفتن گیشه کم رمق تابستان فروش ۳۰ میلیون دلاری «آنابل»‌ مایه خوشحالی است.»

کمپانی برادران وارنر بی شک تا اینجای تابستان با ارائه فیلم‌هایی چون «زن شگفت‌انگیز»، «دانکرک» و اکنون «آنابل» موفق‌ترین کمپانی هالیوود بوده است. «دانکرک» پس از گذشته چهار هفته همچنان با قدرت در میان پرفروش‌های سینمای آمریکا حضور دارد و هفته گذشته نیز با فروش ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری در رده دوم پرفروش‌های قرار گرفت. فروش جهانی فیلم تازه کریستوفر نولان تا اینجای کار در سراسر جهان به بیش از ۳۶۳ میلیون دلار رسیده است که برای فیلمی درام درباره جنگ جهانی دوم عملکرد بسیار خوبی به شمار می‌رود.

هفته گذشته گیشه بین‌الملل در اختیار اثری از سینمای چین با عنوان «جنگجوی گرگ ۲» بود که به فروشی برابر با ۸۳ میلیون دلار دست پیدا کرد. البته همانگونه که انتظار می‌رود بخش اعظم این فروش در گیشه چین؛ دومین بازار بزرگ سینمای جهان، به دست آمد. پس از «جنگجوی گرگ ۲»‌ دومین فیلم پرفروش گیشه بین‌الملل «آنابل: خلقت» بود که در ۳۹ کشور اکران شد و ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروخت.

اثر تازه‌ دیگری که هفته گذشته در آمریکا اکران شد، انیمیشن «عملیات آجیلی ۲» بود که در افتتاحیه تنها ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش داشت که تقریبا از نصف فروش افتتاحیه قسمت اولین فیلم نیز کمتر است که سال ۲۰۱۴ در افتتاحیه بیش از ۱۹ میلیون دلار فروش داشت.

«عملیات آجیلی ۲» به کارگردانی کال برانکر داستان ماجراجویی گروهی از حیوانات است که در پی متوقف کردن ساخت پارکی تفریحی هستند که قرار است جای محل زندگی آن‌ها ساخته شود. جکی چان، کاترین هیگل، مایا رودولف و ویل آرنت صداپیشگان «عملیات آجیلی ۲» هستند.

در این میان فیلم «برج تاریک» با بازی متیو مک‌کانهی تنها یک هفته در صدر جدول پرفروش‌های آمریکا بود و در دومین هفته اکران با افت فروش چشمگیر تنها ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش داشت تا در جایگاه چهارم قرار گیرد. فروش ۱۰ روز نخست «برج تاریک» ناامیدکننده و تنها ۳۴ میلیون دلار است.

فیلم «سفر دختران» یکی از کمدی‌های پرفروش چند وقت اخیر سینمای آمریکا است. این فیلم نیز هفته گذشته با ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش در ردیف پرفروش‌های سینمای آمریکا قرار داشت.

یکی دیگر از فیلم‌های پرفروش هفته گذشته اقتباسی سینمایی از کتاب خاطرات پرفروش جانت والز با عنوان «قلعه شیشه‌ای» بود که در رده نهم پرفروش‌ها قرار گرفت. تعداد سینماهای محل نمایش این اثر درام از رقبای حاضر بر پرده بسیار کمتر بود و در هزار و ۴۰۰ سالن سینما ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. بری لارسن بازیگر برنده جایزه اسکار در «قلعه شیشه‌ای» نقش جانت والز را بازی می‌کند. در این فیلم وودی هارلسون نقش پدر الکلی والز را بازی می‌کند و نایومی واتس در نقش مادرش ظاهر شده است.

در این میان فیلم تازه کاترین بیگلو با نام «دیترویت» در هفته دوم نمایش با افت فروش ۵۸ درصدی روبه‌رو شد و با فروش ۳ میلیون دلاری جایی میان ده اثر پرفروش سینمای آمریکا نیافت.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

بودجه

(میلیون دلار)

1

آنابل: خلقت

۳۵

۳۵

۱۵

2

دانکرک

۱۱.۴

۱۵۳.۷

۱۰۰

3

عملیات آجیلی

۸.۹

۸.۹

-

4

برج تاریک

۷.۹

۳۴.۳

۶۰

5

فیلم ایموجی‌

۶.۶

۶۳.۶

۵۰

6

سفر دختران

۶.۵

۹۷.۲

۱۹

7

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

۶.۱

۳۰۶.۵

۱۷۵

8

آدم ربایی

۵.۲

۱۹.۴

-

9

قلعه شیشه‌ای

۴.۹

۴.۹

-

10

بلوند اتمی

۴.۶

۴۲.۸

۳۰

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش سینمای ایران در هفته سوم فروردین

فروش سینمای ایران از ۱۸ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۳۶ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان رسید، همچنین در این هفته ۶۰۶ هزار و ۱۷۱ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه سینماشهر، فیلم‌های «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۹ میلیارد و ۶۵۹ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان و «بی‌بدن» با فروش بیش از ۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان به ترتیب اول تا سوم و فروش میلیاردی جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند.

فیلم‌های «آسمان غرب» با فروش بیش از ۶۴۲ میلیون تومان، «آپاراتچی» با فروش بیش از ۶۳۰ میلیون تومان، «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از ۴۵۱ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۴۴۷ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۲۴۰ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۲۲ میلیون تومان در هفته گذشته در رتبه‌های چهارم تا نهم جدول فروش هفتگی جای گرفتند.

همچنین فروش کلی سینمای ایران از ابتدای فروردین تا ۲۳ این ماه به بیش از ۱۱۵ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان رسیده است که سه‌شنبه ۲۱ فروردین با ۱۵۲ هزار و ۴۳۸ نفر تاکنون پرمخاطب‌ترین روز در فروردین ۱۴۰۳ بوده است

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا دشمنی صداوسیما با سینما تمامی ندارد؟ تختی زنده می‌ماند اگر فردین تلفن را جواب داده بود! بازیگران اصلی بازار سینمای ایران چه اشخاص و سازمان‌هایی هستند؟

دیگر خبرها

  • دانه‌های آجیلی خوی به نام کشاورز و‌به کام واسطه
  • بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی
  • ماجرای تخصیص ارز نیمایی به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • «جنگ داخلی» صدرنشین تازه گیشه هالیوود شد
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما
  • فروش سینمای ایران در هفته سوم فروردین
  • فروش سینمای ایران در هفته سوم فروردین اعلام شد
  • فروش حیوانات ذبحی در بازار پرندگان زینتی اصفهان ممنوع می‌شود