Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا محمدرضا پور ابراهیمی در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی و پس از اتمام سخنان رییس‌جمهور ، در ابتدای ورود به بحث اظهار نظر موافقان و مخالفان کلیات کابینه اعلام کرد: با توجه به تذکر آقای محبی‌نیا در مورد لزوم معرفی همه هیات وزیران، به نظر می‌رسد نیاز به اصلاح آیین نامه وجود دارد چرا که اگر این مسیر ادامه یافته و هر دولتی در آینده نیز مبنای نصف معیار کار خود برای معرفی وزراء قرار دهد به مشکل بر می خوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خطاب به لاریحانی خاطرنشان کرد: تفسیر جنابعالی این بود که معرفی نصف هیات وزیران مبنای کار است که به نظر می‌رسد این رویکرد مطلوبی نیست که نه از طرف رییس جمهور که تعدادی از وزراء را معرفی نکنیم و نیز این که در آینده احتمالا این رویه در دولت های بعد تکرار شود.

نماینده اصولگرا کرمان تاکید کرد: ممکن است در آینده یک رییس جمهور مثلا ۷ نفر از هیات وزیران را معرفی نکند و با توجه به اینکه مبنای معرفی نصف هیات رعایت شده پس مشکلی هم نخواهیم داشت که این رویه مطلوب نیست و برای کشور مشکل ایجاد می کند .

علی لاریجانی در واکنش به تذکر این نماینده اصولگرا اعلام کرد: این که می فرمایید آیین نامه اصلاح شود بحث دیگری است اما فعل الحال آیین نامه می گوید اگر چند نفر از وزراء معرفی نشوند به معنای این نیست که امکان بررسی هیات وزیران وجود ندارد بنابراین اشکال قانون اساسی به این کار مجلس وارد نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تبصره ۲ ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی نیز آمده که چنانچه مجلس به یک و چند وزیر رای اعتماد نداد یا وزارتخانه ای به هر دلیل وزیری نداشته باشد مشکلی نخواهد بود و این تاکید بر به هر دلیل می تواند مصداق همین وضع باشد.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: با آیین نامه فعلی اشکال قانونی به کار مجلس وارد نیست اما اگر تاکید دارید که باید آیین نامه اصلاح شود بحث دیگری است که می توانید طرح بیاورید و مشکی ندارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد