Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو شوراي فرهنگي اجتماعي زنان از ابتکار خواست تا شأن معاونت رئيس جمهور را براي معاونت زنان و امور خانواده رئيس جمهور محقق و تمام دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي کشور را موظف به ايجاد «دفتر امور زنان» با محوريت اين معاونت کند.

منيره نوبخت در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص معرفي معصومه ابتکار به عنوان معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور گفت: دکتر ابتکار به لحاظ تجربيات خوب، اطلاعات و اشرافي که در حوزه زنان و خانواده دارد در اين زمينه مثمر ثمر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: دکتر ابتکار پيش از هر چيزي بايد تحقق ساختاري و اجرايي معاونت زنان و خانواده رئيس جمهور را در دستور کار خود قرار دهد زيرا اين معاونت هنوز هم به لحاظ ساختاري و اجرايي به شکل کامل در قامت معاونت رئيس جمهور در نيامده در حاليکه بايد همه شئونات معاونت رياست جمهوري را به دست آورد.
اين فعال حقوق زنان با بيان اينکه در حال حاضر فعاليت‌ها در حوزه زنان به صورت پراکنده انجام مي‌شود، تاکيد کرد : در دوره جديد اين معاونت بايد حداقل تمامي سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي کشور مکلف به داشتن «دفتر امور زنان» شوند و اين دفاتر با محوريت معاونت زنان و خانواده رئيس جمهوري به صورت يکپارچه و هماهنگ عمل کنند تا از اين طريق بتوانيم به صورت منسجم‌تر مسائل زنان را در کشور پيگيري کنيم.
به اعتقاد نوبخت، علت اصلي عدم موفقيت معاونت امور زنان در گذشته، عدم تحقق ساختار اجرايي اين معاونت و همچنين عدم يکپارچگي فعاليت‌ها حداقل در دستگاه‌هاي دولتي بوده است.
وي در ادامه با اشاره به دو سند «تامين امنيت زنان در برابر خشونت» و « پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي» گفت: در زمان رياست جمهوري آقاي خاتمي سندي در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي زنان تدوين شد در حاليکه به مرحله اجرا نرسيد و متوقف شد. اين در حاليست که پيگيري اين اسناد توسط معاونت زنان موضوع مهمي است.
اين فعال حقوق زنان ادامه داد: به طور کلي در زمينه زنان و خانواده مصوبات و اسناد بالادستي بسيار خوبي داريم که هنوز اجرايي نشده و يا ضمانت اجرا ندارند پس نياز است که معاونت زنان اين مصوبات و اسناد را به جريان اجرا بيندازد تا حتي اگر اشکالاتي هم دارد در مرحله اجرا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
نوبخت در ادامه با اشاره به تجربيات معصومه ابتکار در حوزه محيط زيست و «حفاظت» از محيط زيست، گفت: ابتکار با همين نوع نگاه و رويکرد مي‌تواند نسبت به ترميم نهاد خانواده در کشور موثر عمل کند.
وي تصريح کرد: نياز است مراقبت از خانواده در دستور کار اين معاونت رياست‌جمهوري قرار گيرد و در صورت نياز با تصويب مصوبات و اسناد ، اين مسئله در کشور پيگيري شود تا از اين پس شاهد آن نباشيم که سياست‌هايمان باعث تضعيف و تخريب خانواده مي‌شود.
اين فعال حقوق زنان تصريح کرد: در حال حاضر تمامي اقدامات اجرايي فاقد ملاحظاتي در خصوص تحکيم نهاد خانواده است که اين مسئله مي‌تواند به شدت آسيب‌زا باشد. به همين دليل معتقدم ابتکار با تجربه خوبي که دارد بايد جلوي اين روند را در کشور بگيرد.
نوبخت ادامه داد: امروزه حتي کشورهايي که به خانواده بي اعتنايي مي‌کردند از مسير خود بازگشتند، اين در حاليست که جامعه ايراني کاملا خانواده محور است و معاونت امور زنان و خانواده رئيس جمهور به خوبي مي‌تواند از نهاد خانواده پاسداري کند.
وي تصريح کرد: براي مثال طرح توسعه فضاي مجازي، طرح بسيار خوبي است اما آيا نبايد در اين طرح‌هاي توسعه فکري کرد تا به نهاد خانواده آسيب نرسد؟ يا آنکه همه ما مي‌دانيم که تحصيلات عاليه براي دختران و پسران بسيار عالي و مهم است اما مي‌بينيم که در مسير آموزش عالي کشور گاهي اوقات موانعي براي تشکيل خانواده وجود دارد که اين مسائل به نهاد خانواده آسيب مي‌زند و بايد نسبت به برطرف کردن آنها اقدام شود.
اين فعال حقوق زنان در پايان گفت: قرار نيست زنان ما هم بار خانواده و هم بار اجتماع را به دوش بکشند و در معرض آسيب هم باشند. اين در حاليست که متاسفانه اين مسئله در کشور وجود دارد و بايد نسبت به رفع آن با تمام قوا تلاش کنيم.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد

« علی باقری» معاون وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونین و  نمایندگان ویژه در امور خاورمیانه کشورهای بریکس به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، باقری در این دیدار  گفت، بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.


طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت، از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم. این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.


در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد