Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي پردازنده)


--> Core i5, Core i7 و يا Corei9، کدام يک از اين پردازنده ها براي شما مناسب است؟





رقابت شديد بين کمپاني هاي Intel و AMD بر سر ساخت قدرتمند ترين پردازنده دوباره اوج گرفته است. هم اکنون کمپاني اينتل سري پردازنده هاي جديدش را معرفي کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پردازنده هاي جديد کمپاني اينتل Core i9 نام دارند و قدرتمند ترين و سريع ترين پردازنده کامپيوتر دسکتاپ تا به امروز هستند.

سري پردازنده هاي Core i9 اينتل مدل هاي متفاوتي دارد. نسخه پايه آن که 10 هسته اي است و 999 دلار قيمت دارد، نامش Core i9-7900X است و قدرتمند ترين نسخه آن به نام Core i9-7980XE که داراي 18 هسته پردازشي است قيمت 1999 دلار دارد. تعداد هسته هاي اين پردازنده از تعداد هسته هاي پردازنده هاي دو و چهار هسته اي که تا به حال استفاده کرده ايم بسيار
بيشتر است. در حال حاظر تنها نسخه پايه پردازنده هاي Core i9، يعني Core i9-7900X در بازار موجود است.

آشنايي با CPU

در کنار سرعت بهتر و قدرت بيشتر، تفاوت هاي ديگري نيز در سري پردازنده هاي Core i9 صورت گرفته است. از بين اين تغييرات ميتوان به افزايش ميزان حافظه کش، قابليت Turbo Boost جديد و بهبود يافته، پشتيباني از رم هاي DDR4 چهار کاناله و همچنين پشتيباني از حافظه هاي نوع Oprtane اينتل اشاره کرد.

حافظه کش چيست؟

آشنايي با حافظه Cache

آشنايي با حافظه L2 cache







بررسي حافظه Optane اينتل (ارزان تر و سريع تر از SSD)

ويژگي هاي رم DDR4


در کنار پردازنده هاي Core i9، کمپاني اينتل مدل هاي جديدي از سري پردازنده هاي Core i5 و Core i7 نيز معرفي کرده است. اين پردازنده هاي جديد که معرفي شدهاند از نوع پردازنده هاي “Skylake-X” کمپاني اينتل هستند. پردازنده از اين نوع داراي چيپست x299 هستند که در سروي Core i9 نيز استفاده شده است.

آشنايي کامل با رم در کامپيوتر و طريقه ارتقاي آن



اگر بخواهيد از هر کدام از اين پردازنده هاي جديد کممپاني اينتل استفاده کنيد، چه Core i9 و چه مدل هاي جديد Core i5 و يا Core i7 بايد يک مادربرد جديد بخريد زيرا سوکت هاي آنها متفاوت با سوکت هاي مدل هاي قبلي است.

راهنماي جامع انتخاب و خريد مادر برد (Mother Board)

هم اکنون کمپاني اينتل انواع پردازنده هاي Core i3, i5 ,7 و Core i9 را ميفروشد و همه اين نوع پردازنده ها هنوز محبوب هستند. در اين جا سوالي که باقي ميماند اين استکه کدام يک از اين نوع براي شما مناسب است؟ در اين مقاله به اين سوال پاسخ خواهيم داد.


کارمند و تايپيست

يک کامپيوتر دسکتاپ و يا لپ تاپ که از پس انجام کار هاي معمولي بر بيايد

فعاليت ها: مرور اينترنت، ارسال ايميل، مرور صفحات اجتماعي، کار با آفيس، تماشاي فيلم.




مدل هاي قديمي سري پردازنده هاي Core i3 اينتل ميتوانند از پس ان کار ها به خوبي بر بيايند. اين نوع پردازنده ها ارزان قيمت هستند و همچنين مصرف انرژي بهينه اي دارند که باعث ميشود مناسب براي لپ تاپ ها باشند. براي کارمندان و در کل کاربراني که نوع استفاده آنها از کامپيوتر يکي از موارد ذکر شده در فوق است، پردازنده “Core i3 7100” را پيشنهاد ميکنيم.

بزرگترين ضعف پردازنده هاي Core i3 نوع پردازنده گرافيکي به کار رفته در آن است که باعث ميشود زماني که يک فيلم با رزولوشن 1080 تماشا کنيد و ناگهان آن را عقب و جلو بزنيد، شاهد کمي لگ باشيد.


دانش آموز

انجام تعداد زيادي کار به صورت همزمان و مطالعه درس و انجام تکليف

فعاليت ها: تماشاي فيلم، گوش دادن به موسيقي، مرور صفحات اجتماعي، مرور اينترنت، کار با آفيس، کمي بازي، کار با نرم افزار هاي مختلف.




براي داشن آموزان استفاده از يکي از پردازنده هاي Core M و يا Core i5 مناسب است. البته پردازنده Core M بيشتر براي لپ تاپ مناسب است.

اگر يک لپ تاپ داريد که با آن بازي نميکنيد و همچنين نيازي به يک پردازنده گرافيکي قدرتمند نداريد و ميخواهيد لپ تاپ شما در تمام طول روز کار کند، ميتوانيد از پردازنده هاي سري Core M اينتل استفاده کنيد که مصرف آنها از انرژي بسيار بهينه است.

البته ما به اکثر دانش آموزان پردازنده هاي سري Core i5 را پيشنهاد ميکنيم زيرا قدرت مناسبي دارند و سريع هستند و همچنين پردازنده گرافيکي خوبي در آنها به کار رفته. همچنين سري پردازنده هاي Core i5 از تکنولوژي Turbo Boost نيز پشتيباني ميکنند که همين باعث ميشود کار ها را سريع تر انجام دهند

اگر ميخواهيد يک کامپيوتر دسکتاپ راه اندازي کنيد پيشنهاد ميکنيم از يکي از پردالزنده هاي چهار هسته اي سري Core i5 استفاده کنيد. حتي نسخه پايه اين سري، يعني Core i5 7500 نيز سريع و قوي است. اين پردازنده بسيار محبوب است.


گيمر

اجراي جديدترين بازي ها بدون افت فريم

فعاليت ها: بازي کردن، فيلم برداري از صفحه کامپيوتر، چت در اينترنت و انجام چندين کار به صورت همزمان.





اگر ميخواهيد که از کامپيوتر خود براي بازي کردن استفاده کنيد دو راه داريد، يا بايد پردازنده تان را ارتقا دهيد و يا در کل يک کامپيوتر جديد تهيه کنيد.

ليست بهترين لپ تاپ ها براي گيمر ها


اگر ميخواهيد که همين کامپيوتر فعليتان را ارتقا دهيد بايد غيد پردازنده هاي داراي چيپست X299 را بزنيد زيرا در بالاي مقاله ذکر کرديم که نياز به سوکت جديد دارند. در کل اگر بخواهيد مادربرد خود را نيز ارتقا بدهيد معمولا ديگر قطعات را نيز ارتقا ميدهيد.

آموزش 10 هک بازي براي گيمر ها (فيلم آموزشي)


اگر ميخواهيد يک کامپيوتر گيمينگ راه اندازي کنيد، بهتر است مادربردي خريداري کنيد که از پردازنده هاي جديد کمپاني اينتل که از سري “Skylake-X” پشتيباني کند تا بتوانيد در اينده نيز کامپيوتر خود را ارتقا دهيد. اما اگر ميخواهيد همين کامپيوتر فعليتان را ارتقا دهيد چطور است از پردازنده هاي سري Core i3 و يا Core i5 استفاده کنيد.

يکي از گزينه هاي مناسب با قيمت پايين براي ارتقا پردازنده ي Core i5-7640X است که قيمت 250 دلار دارد. اين پردازنده چهار هسته اي است البته از قابليت “Hyperthreading’ پشتياني نميکند.

معرفي 6 کيبورد مکانيکي عالي براي تايپيست ها و گيمر ها

اگر بخواهيد کمي بيشتر هزينه کنيد ميتوانيد پدازنده ي شش هسته اي Core i7-7800X را با قيمت 400 دلار خريداري کنيد. اين پردازنده داراي 6 هسته فيزيکي و 12 هسته مجازي است و ميتواند تا 28 قطعه با اسلات PCI را به صورت همزمان ساپورت کند. اين پردازنده براي بازي، بازي هاي واقعيت مجازي (Virtual Reality) و بازي هاي آنلاين و در کل انجام اين قبيل از کار ها مناسب است و از پسشان برميايد.

معرفي بهترين بازي‌هاي قابل اجرا در واقعيت مجازي


گلچين بهترين آهنگ هاي بازي هاي کامپيوتري - Top Games Musics



کاربر حرفه اي

يک پردازنده بسيار قدرتمند که بتواند از پس سنگين ترين کار ها بربيايد

فعاليت ها: کدنويسي، ويرايش ويديو و مدل سازي سه بعدي.




کاربراني هستند که به دنبال يک پردازنده براي انجام کار هاي بسيار سنگين هستند. از طراحان گرافيکي گرفته تا برنامه نويسان و ويرايشگران و مهندسين. اگر شما هم جزو اين دسته از کاربران هستيد پردازنده ي Core i7-7820 که قيمت 600 دلار دارد را به شما معرفي ميکنيم.

دليل اين که يک پردازنده از سري Skylake-X به جاي يک پردازنده از سري Xeon و يا مدل هاي ديگر Core i7 به شما معهرفي کرديم ميزان کش به کار رفته در اين پردازنده است و همچنين اين موضوع که از ميزان رم بيشتري پشتيباني ميکند.

آشنايي با حافظه Cache



ميزان کش پردازنده يکي از مهمترين چيز ها در سرعت کامپيوتر استکه بسياري از کاربران به آن توجهي ندارند. سري پردازنده هاي Skylake-X به علت داشتن ميزان کش بيشتر نسبت به مدل هاي قديمي سرعت و قدرت بيشتري دارند. پردازنده ي Core i7-7820 که به شما معرفي کرديم داراي 11 مگابايت کش L3 است.

آشنايي با حافظه L2 cache

همچنين پردازنده هاي سري Skylake-X اينتل از رم چهار کاناله با حداکثر مقدار 64 گيگابايت پشتيباني ميکنند. اين ميزان بسيار بيشتر نسبت به ميزان رم پشتيباني شده پردازنده هاي معمولي است.


کاربران بسيار مشتاق

بهترين بهترين بهترين

فعاليت ها: خواستن بهترين ها.




اگر جزو کاربران هستيد که هميشه بهترين ها را ميخواهيد، مسلما تنها بهترين و قدرتمندترين پردازنده حال حاظر جهان مناسب شما است. اين پردازنده Core i9-7900X است که 1000 دلار قيمت دارد. اين پردازنده سريع ترين و بهترين پردازنده تا به امروز است و امکان ندارد که کاري بخواهيد با آن انجام دهيد و خم به ابرو بياورد.

البته بهتر است اين موضوع را بدانيد که طبق گزارشاتي ه اين روز ها رد و بدل ميشوند اين پردازنده با يعضي ا کارت گرافيک هاي قدرتمند سازگار نيست.


پس از انتخاب پردازنده مورد نظر، ميتوانيسد از مقاله زير جهت جمع آوري يک سيستم استفاده کنيد:

آموزش اورکلاک، آندرکلاک و کنترل کردن CPU

آموزش کامل جمع کردن کامپيوتر (اسمبل سيستم)


راهنماي انتخاب CPU


موفق باشيد.



ساير مقالات مربوط به پردازنده









-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)

-->







منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت نامناسب پسماند در این استان گفت: رفع این معضل هم‌افزایی و تلاش دستگاه‌های دولتی و مردم را می‌طلبد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام حسن بهرام‌نیا امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته کار و کارگر، گفت:کارگران با عرق جبین و بازوان پرتوان خود موجب به‌ حرکت در آمدن چرخ اقتصاد هستند و همه تلاش خود را برای توسعه و آبادانی کشور به‌کار می‌گیرند. 

بهرام نیا همچنین ضمن گرامی‌داشت روز شوراها، یادآورشد: نهم اردیبهشت روز شوراها برگرفته از مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی و مصداق بارز واگذاری امورات به دست مردم است.

استاندار ایلام در ادامه با گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، گفت: معلمان با شمع درونی خود موجب روشنایی و اعتلای مقام و جایگاه انسانیت هستند.

وی دو بال توسعه و پیشرفت و بالندگی هر کشور را تعلیم و تربیت عنوان کرد و یادآور شد: این دو بال با همکاری همه‌جانبه معلمان می‌تواند ما را به اهداف عالیه برساند، در واقع رسالت معلمان، رسالت پیامبر(ص) است.

اخطار: در حوزه پسماند شرایط خوبی نداریم

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید موضوع پسماند به عنوان یکی از مطالبات مهم در یک بازه زمانی باید کوتاه حل شود، افزود: رهاسازی پسماندها، تعدی به حقوق شهروندان است، از همین رو با قانون‌شکنان حوزه محیط زیست برخورد می‌شود.

بهرام نیا بیان داشت: یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که در این حوزه باید بیشتر کار کنیم که محل پسماند در شهر ایلام، مهران، ایوان و ملکشاهی و استان مشخص شود. 

وی یادآورشد: به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم که وضعیت خوبی در این حوزه نداریم و بی‌توجهی به حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

استاندار ایلام تاکید کرد: معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران ایلام، ملکشاهی و مهران به‌صورت مستقیم برای ایجاد محل پسماند وارد عمل شوند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه بسیار ضروری است.

 بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود شهروندانی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که برابر قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

وی با قدردانی از مشارکت مردم برای نظافت و داشتن شهری زیبا و با درخواست از آنها برای مشارکت بیشتر در این حوزه گفت: برای جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از  بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

مطالبات مردم پایین دست‌ سد سیمره باید پرداخت شود

استاندار ایلام با بیان اینکه در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین‌دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد،گفت: باید مدیر سد سیمره  نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند. 

به ساکنان روستای تلخاب زمین داده می‌شود

بهرام‌نیا ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب برای ساخت مسکن زمین داده شود.

اجرای نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات

استاندار ایلام در پایان با بیان این‌که نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان آغاز شده است، افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در این راستا اقدام کردند، قدردانی می‌کنیم و اداراتی هم که تاکنون در این راستا اقدام نکردند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سردرِ ادارات تحت مدیریت خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی که این عملیات را آغاز کردند عملیات زیباسازی سیمای بیرونی و درونی شهر را تسریع دهند. 

بهرام نیا ضمن قدردانی از سازمان های مردم‌نهاد تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم  برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به این استان اختصاص یابد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • انواع درب ساختمان
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)