Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عامل تیر اندازی در کرمانشاه خبر داد و گفت: موضوع مربوط به اختلافات مالی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" عنوان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی در یکی از شهرک های کرمانشاه، ماموران کلانتری ۲۰ حافظیه برای رسیدگی به موضوع به سرعت وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد که فردی به دلیل اختلاف مالی در مقابل منزل یکی از شهروندان اقدام به تیراندازی با اسلحه غیر مجاز کرده و پیش از حضور ماموران از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: ماموران کلانتری ۲۰ حافظیه با توجه به حساسیت موضوع دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ شیرزادی افزود: ماموران این کلانتری با انجام اقدامات اطلاعاتی توانستند متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه از متهم یک قبضه اسلحه و تعدادی فشنگ کشف شده است، گفت: متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است.

"ممنوع الخروجی" در انتظار حمل کنندگان موادمخدر در سفر حج

رئیس پلیس فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با بیان اینکه حجاج باید از گرفتن امانت و به امانت سپردن چمدان و وسایل خود به دیگران خودداری کنند، گفت: امسال با استفاده از ایکس ری، سگ‌های مواد یاب و... امنیت زوار را بیش از پیش تأمین می‌کنیم.

سرهنگ "حسین نجفی" اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۹۶ نفر از حجاج از طریق فرودگاه کرمانشاه در قالب پنج پرواز طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر زائران استان کرمانشاه، کاروان‌هایی نیز از حجاج استان‌های ایلام و کردستان از طریق فرودگاه کرمانشاه اعزام می‌شوند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: زائران ۷۲ساعت قبل از پرواز بارهای غیر همراه خود را تحویل می‌دهند تا در زمان پرواز معطلی زیادی نداشته باشند، همچنین از قرار دادن مدارک هویتی در این بارها خودداری کنند و آن را در روز پرواز همراه خود داشته باشند.

سرهنگ نجفی متذکر شد: حجاج سعی کنند تنقلاتی مانند پسته و گردو را به صورت پوست کنده و مغز تهیه کنند تا در فرودگاه هنگام بازرسی، معطلی کمتری داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله حمل مواد مخدر توسط حجاج، گفت: در کشور ایران با توجه به ماده ۴۰ و ۴۱ مبارزه با مواد مخدر، همراه داشتن مخدرهایی مانند متادون، ترامادول، گراس و انواع مشتقات مخدرها جرم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه افزود: افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند باید تلاش کنند در فرصت باقی مانده مصرف مواد را ترک کنند تا در سفر مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: اگر مواد مخدر از فردی کشف شود در مرحله اول یک تا پنج سال و در بار دوم پنج تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

وی با بیان اینکه به همراه داشتن برخی اقلام و دارو ها نیز از سوی عربستان ممنوع است، اظهار کرد: ۵۷ قلم دارو جزو فهرست داروهای ممنوع است که اکثرا داروهای کدئین دار، خواب آور و خانواده‌های "پام" هستند.

این مقام انتظامی افزود: لیست ترجمه شده این داروها در اختیار سازمان حج و زیارت قرارداده شده که تنها در صورت داشتن بیماری خاص و به همراه داشتن نسخه پزشک و تایید پزشک همراه کاروان‌ها، حجاج می‌توانند این دارو ها را به همراه داشته باشند.

سرهنگ نجفی در ادامه به تشدید بازرسی‌های فرودگاه اشاره و یاداوری کرد: امسال با استفاده از ایکس ری، سگ‌های مواد یاب و... امنیت حجاج را بیش از پیش تامین می‌کنیم.

وی افزود: به همراه داشتن زعفران تا ۱۵۰ گرم و ارز خارجی تا ۱۰ هزار یورو و پول ایران تا ۵۰۰ هزار تومان مجاز است و وجود زیورآلات برای زنان نیز محدودیتی ندارد.

رئیس پلیس فرودگاه کرمانشاه به زائران توصیه کرد از گرفتن امانت و به امانت سپردن چمدان و وسایل خود به دیگران خودداری کنند.

سرهنگ نجفی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص حفظ عزت نفس و کرامت ایرانیان در سفر حج، خاطرنشان کرد: بهتر است حجاج در این سفر خرید نکنند.

وی در پایان با اعلام تلفن۳۴۳۲۷۲۷۲ از زائرین خواست هر مسئله، مورد مشکوک یا سوال خود را با این شماره در میان بگذارند.

برای نقل و انتقال خودرو الزامی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: پس از پی گیری های حقوقی توسط اداره حقوقی پلیس راهور ناجا، سند مالکیت وسایل نقلیه صادره توسط پلیس راهور سند رسمی محسوب می شود.

سرهنگ" فضل الله شیری " اظهار کرد: هیچ گونه الزامی برای مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی جهت ثبت سند خودرو نیست و به استناد بند ۲ ماده ۳ قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب ۱۳۸۹ و پاسخ قانونی و حقوقی در خصوص ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، سند مالکیت صادره توسط پلیس می تواند در طرح و دعاوی محاکم قضائی به عنوان سند رسمی تلقی شود.

وی به شهروندان توصیه می کرد که به محض خرید خودرو جهت نقل و انتقال پلاک و مالکیت خودرو به مراکز تعویض پلاک در مرکز استان و مراکز خدمات خودرویی در شهرستان ها مراجعه کنند و نسبت به نقل و انتقال خودرو اقدام نمایند.

حفظ و ارتقای امنیت با حمایت های همه جانبه دستگاه قضائی حاصل می شود

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب گفت: حفظ و ارتقای امنیت با حمایت های بی دریغ و همه جانبه دستگاه قضائی حاصل خواهد شد و در نهایت فضایی برای تحرکات سوء مجرمان باقی نخواهد ماند.

سرهنگ "سلیم سلیمی" در جلسه تعامل قضائی با دادستان و رئیس دادگستری شهرستان ضمن تاکید بر همکاری و تعامل تنگاتنگ نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی با دادگستری، تامین امنیت برای شهروندان را بسیار مهم توصیف کرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضائی همچون قطعات یک پازل هستند، افزود: همراهی پلیس و دستگاه قضایی موجب ارتقای امنیت در جامعه و رضایت مردم می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: حفظ و ارتقای امنیت با حمایت های بی دریغ و همه جانبه دستگاه قضائی حاصل خواهد شد و در نهایت فضایی برای تحرکات سوء مجرمان باقی نخواهد ماند.

سرهنگ سلیمی از دادستان شهرستان خواست تا با همکاری همه جانبه در تامین و ارتقای سطح امنیت شهرستان تلاش مضاعفی صورت گیرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نیز در این جلسه ضمن اعلام حمایت از طرح های نیروی انتظامی به ویژه طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مسئولیت های پلیس به ویژه در حوزه سرقت و مواد مخدر را بسیار سخت و حساس دانست.

"کیوان عبدی" گفت: نیروی انتظامی ضابط دستگاه قضائی است و هر چه ارتباط بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی نزدیکتر باشد، نتایج بهتری در راستای برقراری امنیت و برخورد با مجرمان و اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم به دست خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در کنار هم می توانند منشاء امنیت پایدار در زمینه های اجتماعی، روحی و روانی برای مردم و جامعه باشند و با ایجاد چنین تعامل سازنده ای، مردم می توانند شاهد ارتقای احساس امنیت باشند.

کشف کالای قاچاق در شهرستان جوانرود

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود از کشف ۱۷ دستگاه تبلت و تلفن همراه قاچاق به ارزش ۳۰

سرهنگ "داریوش محمدی" گفت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر اینکه عده‌ای از قاچاقچیان سودجو اقدام به وارد کردن محموله تبلت و تلفن همراه هوشمند از کشور عراق نموده و قصد انتقال آن به استان‌های مرکزی کشور را دارند، پس از بررسی و صحت و سقم خبر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: عوامل پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی خودروی حامل کالای قاچاق را شناسایی و پس از مشاهده خودرو، آنرا متوقف و راننده نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی توقیفی ۱۷ دستگاه تبلت و تلفن همراه قاچاق فاقد مجوز قانونی و مدارک مثبته گمرکی به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال کشف و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دیدار فرماندار و بخشدار مرکزی با فرمانده انتظامی سنقر

فرماندار و بخشدار مرکزی سنقر با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان سنقر در راستای ارتقای تعاملات و همکاری مطلوب با فرمانده انتظامی شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار سرهنگ "غضبان احمدی فرد" بر حل و فصل مشکلات بخصوص رفع دغدغه های امنیتی شهروندان و برخورد با هنجارشکنان بخصوص موتورسیکلت سواران متخلف و تعامل بیش از پیش با فرمانداری و دیگر دستگاه های دولتی، امنیتی و نظامی تأکید کرد و گفت: هدف پلیس تامین امنیت و آسایش مردم است.

وی افزود: میان مسئولین شهرستان تعامل و روحیه همکاری خوبی برقرار است و پلیس خدمت رسانی به مردم را عبادت و توفیق الهی می داند.

در پایان فرماندار و دیگر حاضران در جلسه انتصاب سرهنگ "غضبان احمدی فرد" را به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان تبریک عرض نموده و از زحمات وی و مجموعه پلیس شهرستان تقدیر کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان باغات در نهاوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ذبیح الله درویشی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی شهرستان نهاوند موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: عوامل پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات گسترده فنی و تخصصی و بکارگیری امکانات قانونی ۲ نفر سارق را شناسایی که پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات پلیسی آنها را دستگیر و به همراه اقلامی از جمله گاز؛ پیک نیک؛ فرقون؛ کپسول گاز، و بیل و کلنگ و … به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ درویشی خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی به ۶ فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی شهرستان اعتراف کرده و در خصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود اظهار داشتند که در ساعات اولیه بامداد تا قبل از اذان با توجه به خلوتی مسیر و با تخریب تجهیزات ایمنی باغات از جمله درب ورودی و قفل‌ها؛ در نهایت تجهیزات و اقلام مختلف موجود در زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی از جمله سیم روکش دار و وسایل دیگر شامل آهن آلات؛ پتو؛ بخاری؛ فنس؛ پیک نیک و بیل و کلنگ و فرقون را سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان این خبر با اشاره به اینکه پرونده قضائی در این راستا تشکیل و سایر اقدامات قانونی و قضائی لازم در این خصوص در حال پیگیری و انجام است تصریح کرد: شهروندان همواره نسبت به افزایش سطح ایمنی اماکن خصوصی خود از جمله نصب دوربین‌های مداربسته یا اقلام و تجهیزات کارآمد برای پیشگیری از سرقت اقدام کنند چرا که سارقان اغلب اوقات اماکنی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که کمترین میزان ایمنی را داشته باشند.

کد خبر 6100920

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان باغات در نهاوند
  • دستگیری قاتل کرمانشاهی در شهر قدس تهران
  • قتل در کرمانشاه دستگیری در شهر قدس
  • اختلافات شخصی عامل ربایش کودک ۱۸ ماهه در تالش
  • اختلافات شخصی عامل ربایش کودک ۱۸ ماهه تالشی
  • دستگیری عامل خرید و فروش اشیای تاریخی در دهلران
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان