Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@15:36:03 GMT

تولید 414 میلیونی گل و گیاه در گلخانه ‎های مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۸۵۳۱

تولید 414 میلیونی گل و گیاه در گلخانه ‎های مازندران

به گزارش ایلنا از ساری ،محمدتقی شکوهی سطح گلخانه‌های فضای بسته استان را 272 هکتار اعلام کرد و افزود: سطح گلخانه‌های مازندران در مجموع یک‎هزار و 3 هکتار است که 731 هکتار آن گلخانه‎های فضای باز است.

وی با بیان اینکه در مازندران 102 هزار مترمربع گلخانه هیدروپونیک وجود دارد، گفت: 414 میلیون و 122 هزار و 187 گلدان، شاخه و اصله گل و گیاه زینتی در استان تولید می‌شود که یک‌هزار و 574 بهره‌بردار در فضای گلخانه‌ای و 2 هزار و 757 بهره‌بردار در فضای باز فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوهی با اشاره به اینکه امسال 132 هکتار از فضای گلخانه ای استان به پرورش گل‌های آپارتمانی اختصاص یافت، گفت: در 291 هکتار از گلخانه‌های استان، گل شاخه بریده پرورش داده شد که 151 هکتار آن در فضای باز بوده است.

وی از پرورش درخت و درختچه زینتی در 542 هکتار از فضای باز گلخانه ای استان خبر داد و گفت: گل های فصلی و نشایی در 27 هکتار از فضای باز گلخانه ای مازندران پرورش داده شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: 11.5 هکتار از گلخانه های فضای باز استان به تولید پیاز و پیازچه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه 18 میلیون و 640 هزار و 602 گلدان گل و گیاه آپارتمانی در استان تولید شده است، خاطرنشان کرد: 114 میلیون و 484 هزار و 330 شاخه گل بریده در فضای گلخانه ای و 141 میلیون و 737 هزار و 610 شاخه گل بریده در فضای باز گلخانه‌ای استان تولید شد.

شکوهی با اشاره به تولید 83 میلیون و 344 هزار و 187 اصله درخت و درختچه در فضای باز گلخانه های استان، گفت: 51 میلیون و 910 هزار و 800 گل فصلی و نشایی در فضای باز گلخانه های مازندران تولید شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: 4 میلیون و 580 هزار پیاز و پیازچه در استان تولید شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای جهش تولید در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از دیم زار‌های استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما قزوین؛ راه انجام افزود: سهمیه استان در این طرح ۱۲۰ هزار هکتار است که ۱۰ هزار هکتار باقی مانده هم تا چند روز آینده به زیر کشت عدس و نخود دیم و گیاهان دارویی می‌رود.
چهرمین سال است که طرح جهش تولید در دیم زار‌های استان اجرایی می‌شود و به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی از ابتدای سال زراعی بذر اصلاح شده، سموم ضد عفونی بذر و کود‌های مایع به کشاورزان داده شده است.
راه انجام افزود: برای کنترل آفات هم در صورت بروز خسارت به کشاورزان دولت از آنان حمایت خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمار مسافران نوروزی مازندران در مرز ۱۰ میلیونی شدن
  • اقامت ۱۰ میلیونی مسافران نوروزی در مازندران
  • شناسنامه دار شدن بیش از ۱۴ هزار هکتار از باغ‌های مازندران
  • اجرای جهش تولید در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از دیم زار‌های استان
  • روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی