Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@15:21:27 GMT

تکواندو بانوان ایران در سایه موفقیت مردان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۸۶۳۵

تکواندو بانوان ایران در سایه موفقیت مردان

تکواندو بانوان ایران همیشه در سایه موفقیت‌ها، نتایج و حواشی تیم ملی مردان قرار داشته و هیچ وقت حتی موفق به نزدیک شدن به دستاوردهای تیم ملی مردان نیز نشده است.

به گزارش "ورزش سه"، المپیک ریو برای تکواندو بانوان ایران سرفصل تازه‌ای را در تاریخ این رشته رقم و در حالی که مردان با سه ورزشکار و بانوان با یک ورزشکار در این رویداد معتبر حاضر شده بودند، کیمیا علیزاده موفق به تاریخ سازی‌ شد و نام خود را نه تنها در ورزش ایران بلکه در تاریخ تکواندو بانوان ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالیان گذشته نبود نیروی انسانی در تکواندو بانوان یکی از اصلی‌ترین معضلات این رشته بوده است اما توجه فدراسیون تکواندو در سالیان اخیر به تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان باعث تزریق خون تازه‌ای به این رشته شده است.

قهرمانی‌های تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان ما و همچنین حضور پدیده‌ای به نام کیمیا علیزاده باعث شده در آینده داشتن یک تیم قدرتمند بانوان آرزوی محالی نباشد.

زمانی تیم ملی بانوان نه تنها در یک وزن دو ورزشکار همسطح نداشت بلکه برای انتخاب یک ترکیب کامل با مشکل مواجه بود اما در سالیان اخیر توجه فدراسیون به بانوان و اعزام این تیم به مسابقات مختلف باعث شده رفته رفته نفرات تیم‌های ملی پایه به تیم ملی بزرگسالان دعوت و حداقل برای انتخاب یک تیم دچار مشکل نشویم.

مسابقات جهانی موجو کره‌جنوبی به خوبی پیشرفت بانوان ما در سالیان اخیر را اثبات و علاوه بر کسب مدال نقره کیمیا علیزاده، دو عضو تیم ملی نیز تا آستانه کسب مدال پیش رفتند.

البته نباید فراموش کرد همچنان بانوان ما نیازمند حمایت و پشتوانه‌سازی و حضور در رویدادهای بین‌المللی است تا روند صعودی خود را ادامه دهند. اینکه اعضای تیم‌های نونهالان و نوجوانان ما به خوبی حفظ و مسیر صعودی پیشرفت تداونم داشته باشد یکی از وظایف سخت فدراسیون و بخش بانوان است.

اینکه در ترکیب تیم‌های ملی بانوان نفرات 16، 17 سال دیده می‌شوند نوید ظهور کیمیاهای دیگر را در آینده این رشته می‌دهد. فدراسیون در سالیان اخیر علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی به تربیت مربیان جوان نیز توجه داشته است و در حال حاضر نیز گزینه‌های بیشتری در کنار تیم‌های ملی دیده می‌شوند.

در اینکه مربیان بانوان ما همچنان نیازمند دانش هستد هیچ شکی نیست اما نباید این نکته را نیز فراموش کرد که مربیان تیم‌های پایه ما در مسابقات اخیر جهانی و آسیایی موفق به کسب عنوان بهترین مربیان رده‌ فعالیت خود نیز شده‌اند.

قطعا درخشش کیمیا علیزاده باعث توجه بیشتر خانواده‌ها به سمت تکواندو نیز شده است و فدراسیون نیز باید از این ظرفیت بهترین بهره‌برداری را داشته و به ماموریت اصلی خود برای داشتن یک تیم قدرتمند بانوان پس از سالیان سال نیز توجه داشته باشد.

تکواندو

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی تکواندو در کرج
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل
  • (عکس) قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاحیه کارخانه هادی چوپان
  • قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاحیه کارخانه هادی چوپان (عکس)
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • قوی‌ترین مردان ایران در مراسم افتتاح کارخانه هادی چوپان + عکس
  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • رنکینگ المپیکی تکواندو اعلام شد