Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آمریکایی می نویسد که ایران بدون شک در حال گسترش نفوذ خود در سراسر منطقه است و این در نتیجه حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و سقوط صدام حسین است. به گزارش نامه نیوز، نیویورک تایمز در گزارشی ضمن وارد کردن ادعاهای بی پایه و اساسی در قبال ایران از برجام دفاع کرد.

در این گزارش آمده است:

مخالفان توافق هسته ای ایران در سال 2015 اغلب این شکایت را مطرح می کنند که این توافق پاسخگوی مسیرهای گسترش نفوذ ایران در منطقه و اقدامات بی ثبات کننده این کشور در خاورمیانه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرانی ها درحالی که قابل توجه هستند اما دلیلی برای خروج و یا نقض برجام نیست.

در حالی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا دولت خود را برای خروج از برجام تحت فشار قرار داده است که هیچ شواهد و قرائنی در زمینه نقض برجام از سوی ایران وجود ندارد.

منتقدان اغلب این واقعیت را انکار می کنند که هدف از توافق هسته ای بازداشتن ایران از تولید سلاح اتمی بود، هدفی که بسیار حیاتی و ضروری است.

منتقدان همچنین این حقیقت را انکار می کنند که برجام در حال اجرا است و تاکنون نیز اجرای آن موفقیت آمیز بوده است، آژانس بین المللی انرژی اتمی دقیقا فعالیت های ایران را زیر نظر گرفته است و حتی وزارت خارجه ترامپ نیز اجرای برجام را تایید کرده است.

می توان چالش هایی که آمریکا می توانست در صورت نبود برجام با آن مواجه شود را تصور کرد و واشنگتن باید با دو کشور دارای سلاح اتمی مقابله می کرد یکی ایران و دیگری کره شمالی.

اما اکنون چنین نیست، کره شمالی و آمریکا در روزهای اخیر لفاظی های خطرناک و تهدید آمیز را علیه یکدیگر داشتند، کره شمالی 20 بمب اتمی دارد و این در حالی است که ایران هیچ بمبی در اختیار ندارد.

واشنگتن به جای زیر سوال بردن توافق هسته ای ایران می تواند توجهاتش را به سمت نگرانی های ناشی از فعالیت های غیر هسته ای ایران متمرکز کند. کشورهای سنی عرب این نگرانی را دارند که ایران شیعه به دنبال راه اندازی هلال شیعی از افغانستان تا مدیترانه است.

ایران بدون شک در حال گسترش نفوذ خود در سراسر منطقه است و این در نتیجه حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و سقوط صدام حسین است.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق