Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:38:07 GMT

افزایش طلاق های عاطفی هشدار به خانواده ها است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۹۹۰۴۳

مدیر کل امور بانوان و خانواده در استانداری مازندران اظهار کرد: افزایش طلاق های عاطفی هشدار به خانواده ها است.

مریم جمشیدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طلاق یک معلول است و به علت های عمده ای مربوط می شود که اگر به آنها پرداخته نشود آسیب های خانواده براندازی در پی خواهد داشت، گفت: اعتیاد، بیکاری زوج، دخالت خانواده ها، عدم آشنایی با مهارت های ارتباطی، خیانت و بیکاری عوامل اصلی طلاق است که جهت کاهش طلاق راهکارهای مناسبی از جمله پیشگیری و در نظر گرفتن همه متغیرهایی خواهد بود که عامل ایجاد طلاق های عاطفی و رسمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طلاق های عاطفی در جامعه امروزی زیاد است و تاثیر و نقش منفی آن طلاق های رسمی بیشتر است که سبب پرورش آسیب های زیادی از درون خانواده های نابسامان می شود.

جمشیدی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد طلاق استان مازندران در زوجینی که کمتر از ۵ سال زندگی مشترک دارند صورت می گیرد و با در نظر گرفتن علت های طلاق و آموزش زوجین باید در کاهش آن موفق عمل کنیم.

وی گفت: آموزش های لازم از دوران کودکی داده شود تا حقوق مشترک و مسائلی که لازم است که بدانند را در خلل آموزش های رسمی و غیر رسمی یاد بگیرند، در دوره مقطع آخر متوسطه و دانشگاه مهارت های اولیه و نقش هایی که بعد از زندگی مشترک فرزندان می پذیرند را به آنها بیاموزند تا با کمترین اختلاف به مراجع قضایی مراجعه نکنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده در استانداری مازندران افزود: بانوان به عنوان بخشی از نیروهای انسانی کارآمد مثبت و دارای کارکردهای ویژه و موثر نقش مهمی در اقتصاد خانواده دارند.

این مسئول گفت: علاوه بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال خانگی می توانند فضا را برای استفاده بهینه از درآمدهای خانواده و به هدر ندادن درآمدها، جلوگیری از چشم و هم چشمی و زندگی مصرفی و تربیت فرزندانی با نگاه کارآمد و توجه به اصل کار در خانواده ها می توان زمینه افزایش مشارکت را میسر کرد.

وی افزود: کار کردن در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک ارزش مهم تلقی می شود و اگر در کشور به عنوان یک فرهنگ که فارغ از نوع جنسیت مردان و زنانی تربیت کنیم که بدون توجه به پشتوانه مالی و دلگرمی مالی خانوادگی در اقتصاد خانواده و جامعه خود را سهیم بدانند دچار مشکلات کمتری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شرایط و تسهیلات لازم جهت ورود زنان به عرصه اشتغال به صورت خرد و کلان مهیا شود و با حمایت همه جانبه در عرصه تولید و کار آفرینی موفق شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است

باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای را درمورد آکادمی این باشگاه منتشر کرد.

باشگاه استقلال، با انتشار اطلاعیه‌ای به خانواده‌ها هشدار داد فریب افراد سودجو که اقدام به سواستفاده از نام آکادمی باشگاه استقلال می‌کنند را نخورند.

در این اطلاعیه آمده است:

"برخی افراد سودجو طی روزهای گذشته اقدام به انتشار تبلیغات در زمینه تست گیری آکادمی باشگاه استقلال کرده و مدعی شده‌اند برای تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید آکادمی باشگاه استقلال تست گرفته و یارگیری می‌کنند.

در همین راستا، باشگاه استقلال به اطلاع تمامی علاقه‌مندان و همچنین والدین محترم و عزیزی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در آکادمی باشگاه استقلال دارند، می‌رساند هنوز فعالیت تست‌گیری آکادمی استقلال برای فصل جدید آغاز نشده و باشگاه استقلال زمان تست‌گیری در تیم های پایه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) را از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

همچنین کسانی که در هر جایگاهی بدون اخذ مجوز از باشگاه استقلال اقدام به تست‌گیری به اسم آکادمی استقلال و ثبت نام با نام و لوگوی باشگاه استقلال به عنوان آکادمی زیرمجموعه باشگاه کنند، به صورت جدی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت."

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات