Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته گذشته اولین نمونه از خودروی جک جی 4وارد کارخانه کرمان موتور شد.

به گزارش عصر ایران این خودرو به تازگی وارد کشور شده است و گویا کرمان موتور بنا دارد تااین خودرو را در آینده نزدیک وارد بازار کند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۲۰۰ میلیون چه خودرویی بخریم؟

طی چند سال اخیر با پرواز قیمت خودرو‌ها در بازار کشورمان، خرید خودروی نو برای خیلی از مردم غیرممکن شده است.

درحال‌حاضر، کوییک به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی سواری کشورمان در بازار حدود ۴۴۰ میلیون تومان نرخ دارد که از دسترس بسیاری خارج است؛ بنابراین، کسانی که خواهان خودرو هستند به‌ناچار باید سراغ نمونه‌های کارکرده بروند. به همین دلیل، در ادامه می‌خواهیم ببینیم هم‌اکنون با کمتر از نصف نرخ یک کوییک صفرکیلومتر یعنی زیر ۲۰۰ میلیون تومان چه خودرو‌هایی می‌توان خرید.

مطمئناً با این بودجه نمی‌توان سراغ خودرو‌های مدل بالا و کم‌کارکرد رفت و باید بین خودرو‌های کارکردهٔ زیر مدل ۱۳۹۰ گزینه‌های مناسب‌تر را پیدا کنیم. ازآنجایی‌که چنین خودرو‌هایی معمولاً کارکرد بالایی دارند، بهتر است مدل‌های کم‌استهلاک‌تر را انتخاب کنید که بعداً گرفتار هزینه‌های سنگین تعمیرات نشوید.

به همین دلیل، با این بودجه هرگز خودرو‌های مدل پایینی مثل پژو ۲۰۶ توصیه نمی‌شود. با این توضیح، سراغ مناسب‌ترین خودرو‌هایی می‌رویم که می‌توان با زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید. این خودرو‌ها را به ترتیب اولویت از بهترین تا بدترین معرفی خواهیم کرد.

۱-پراید مدل ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹

حدود قیمت: ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان

قطعاً مناسب‌ترین خودرویی که می‌توان هم‌اکنون با زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید پراید است. این خودرو علیرغم تمام ضعف‌ها و مشکلاتی که دارد، از مزیت‌هایی مثل فراوانی قطعات، استهلاک پایین و هزینه‌های تعمیر کمتر نسبت دیگر خودرو‌ها بهره می‌برد که آن را به انتخاب اصلی با بودجه‌های پایین تبدیل می‌کند.

 البته با چنین رقمی باید سراغ پراید‌های زیر مدل ۹۰ بروید که عمدتاً بالای ۲۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند. همچنین بسیاری از این پراید‌ها با مشکلاتی مثل رنگ‌شدگی بدنه و ایرادات فنی مواجه هستند، اما با کمی جست‌وجو در بین مدل‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ می‌توان نمونه‌های نسبتاً تمیز و قابل‌قبولی را پیدا کرد.

۲-ام‌وی‌ام ۱۱۰ مدل ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲

حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

اگر علاقه‌ای به پراید ندارید و با زیر ۲۰۰ میلیون تومان به دنبال خودروی متفاوتی برای تردد‌های شهری هستید، ام‌وی‌ام ۱۱۰ گزینهٔ مناسبی خواهد بود. این خودرو با اندازهٔ کوچک، پیشرانهٔ کم‌مصرف و استهلاک نسبتاً پایین، با چنین بودجه‌ای می‌تواند یکی از انتخاب‌های معقول باشد.

همچنین ازآنجایی‌که ام‌وی‌ام حدود یک دهه در تیراژ بالایی در کشورمان تولید شد، از لحاظ قطعات یدکی شرایط بهتری نسبت به دیگر خودرو‌های چینی دارد. البته با این بودجه بیشتر نسخه‌های سه سیلندر ۱۱۰ قابل خریداری است که تنها ۵۰ اسب بخار قدرت دارد، اما اگر بتوانید روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنید، نمونه‌های چهار سیلندر تمیز با کارکرد زیر ۱۵۰ هزار کیلومتر هم پیدا خواهد شد.

۳-کیا ریو مدل ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶

حدود قیمت: ۲۰۰ میلیون تومان

یکی دیگر از خودرو‌های کم‌استهلاکی که با این رقم می‌توان خرید کیا ریو است. سدان جمع‌وجور کره‌ای که در سال ۱۳۸۴ روی خط تولید سایپا رفت و تا سال ۱۳۹۱ تولید شد. هرچند ریو هیچ‌گاه نتوانست به رقیبی جدی برای پژو‌ها و سمند ایران‌خودرو تبدیل شود، اما خودروی بی‌دردسر و کم‌استهلاکی بود که طرفداران خاص خود را پیدا کرد.

درحال‌حاضر نمی‌توان با کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان نمونه‌های کارکردهٔ این خودرو را خرید، اما روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان از نمونه‌های اولیهٔ ریو یعنی مدل ۸۴ تا ۸۶ پیدا می‌شود. البته این نمونه‌ها که زیاد هم نیستند کارکرد بالایی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کیلومتر دارند. همچنین لوازم یدکی ریو هم گران‌تر و کمیاب‌تر از پراید و پژو است.

۴-پژو روآ مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹

حدود قیمت: ۱۳۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان

اگر به دنبال خودرویی با کابین جادار و ایمنی کمی بهتر از پراید و ام‌وی‌ام هستید، می‌توانید سراغ پژو روآ بروید که به لطف بهره‌مندی از اتاق پژو ۴۰۵ فضای مناسبی را برای استفاده‌های خانوادگی فراهم می‌کند. همچنین ازآنجایی‌که روآ از پیشرانهٔ پیکان استفاده می‌کند، هزینه‌های قطعات و تعمیرات فنی آن از پژو ۴۰۵ کمتر خواهد بود. بااین‌حال، اگر سراغ روآ رفتید باید با مشکلات همیشگی آن مثل کیفیت پایین قوای محرکه و سروصدای دیفرانسیل کنار بیایید.

البته، ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۹ نسخهٔ بهبودیافتهٔ این خودرو را با نام روآ سال به بازار فرستاد که از پیشرانهٔ قوی‌تر و ظاهر مشابه ۴۰۵ بهره می‌برد و برخی مشکلات آن برطرف شده بود، اما ارزان‌ترین نمونه‌های روآ سال روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان دارند.

۵-پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵

حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان

اگر نمی‌خواهید زیر کاپوت ۴۰۵ موتور پیکان را ببینید، با زیر ۲۰۰ میلیون تومان پژو ۴۰۵ هم می‌توانید پیدا کنید، اما باید سراغ مدل‌های پایین‌تر بروید. با حدود ۱۸۰ میلیون تومان هم‌اکنون ۴۰۵ مدل ۸۴ با کارکرد حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر پیدا کرد، اما باید توجه داشته باشید که خودرو‌های پژو استهلاک بالایی دارند و چنین نمونه‌های قدیمی و با کارکرد بالا می‌تواند هزینه‌های سنگینی را برای تعمیر و نگهداری به شما تحویل کند.

درهرحال، اگر با همهٔ این اوصاف بازهم خواهان ۴۰۵ هستید می‌توانید نسخهٔ GLI را هم در نظر داشته باشید که در سال ۱۳۸۳ با حذف آپشن‌هایی مثل آینه‌ها و شیشه‌های برقی با قیمتی ارزان‌تر از GLX عرضه شد و هم‌اکنون نمونه‌های کم‌کار آن را با قیمتی در حدود ۱۶۰ میلیون تومان می‌توان پیدا کرد.

۶-سمند مدل ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶

حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان

سمند در سال ۱۳۸۰ روی خط تولید رفت و هم‌اکنون می‌توان نخستین نمونه‌های آن را با نرخ زیر ۲۰۰ میلیون تومان خرید. ازآنجایی‌که سمند‌های نخستین با همان پیشرانه XU ۷ پژو تولید شدند، در نمونه‌های کارکردهٔ این خودرو هم همان مشکلات ۴۰۵ یعنی استهلاک و هزینه‌های تعمیر بالا وجود خواهد داشت. علاوه بر این، با توجه به اینکه سمند بدنهٔ سنگین‌تری نسبت به ۴۰۵ دارد، در این نمونه‌های مدل پایین که کارکردی در حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر دارند، فشار بیشتری به قطعات فنی وارد شده و می‌تواند شرایط بدتری نسبت به ۴۰۵ داشته باشد.

۷-دوو سیلو مدل ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲

حدود قیمت: ۱۴۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان

سیلو یکی از خودرو‌های محبوب بازار کشورمان بود که بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۴ تولید می‌شد و اگر خودرویی متفاوت از پراید‌ها و پژو‌های تکراری می‌خواهید می‌توانید سراغ نمونه‌های کارکردهٔ آن بروید. هرچند سیلو خودروی کم‌استهلاکی بود، اما نمونه‌های کارکردهٔ آن که حتی از مدل زیر ۱۳۸۰ هستند، کارکرد‌های بسیار بالایی دارند (بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر) و کاملاً فرسوده شده‌اند.

همچنین قطعات سیلو هم نسبت به خودرویی مثل پژو ۴۰۵ سخت‌تر پیدا می‌شود؛ بنابراین، اگر به سیلو علاقه‌مند هستید بهتر است روی مرز ۲۰۰ میلیون تومان به دنبال نمونه‌های مدل بالای ۱۳۸۰ با کارکرد نسبتاً پایین باشید.

۸-پیکان مدل‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳

حدود قیمت: ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان

تا اینجا به خودرو‌های کارکردهٔ زیر ۲۰۰ میلیون تومان پرداختیم، اما اگر حدود نصف این بودجه دارید، بهتر است سراغ پیکان بروید، زیرا با این مبلغ اگر خواهان ماشین‌های بالا باشید خودرویی فرسوده با کارکرد بسیار بالا و پر از مشکلات و ایرادات مختلف نصیبتان خواهد شد. با حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان، اما می‌توانید آخرین نمونه‌های تولیدی پیکان یعنی مدل ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ در شرایط مناسب و کارکرد زیر ۳۰۰ هزار کیلومتر پیدا کنید. هرچند پیکان از ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی بی‌بهره است و سواری خشک و خشنی دارد، اما به لطف سادگی و استهلاک پایین، حداقل کمتر شما را راهی تعمیرگاه خواهد کرد و با چنین بودجه‌ای گزینهٔ مطمئن‌تری خواهد بود.

منبع: پدال

tags # خودرو سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش سوزی یکی از کارخانه های شهرک شکوهیه
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • با ۲۰۰ میلیون چه خودرویی بخریم؟