Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار ابوالفضل گزنی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس امروز، 24 مردادماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با یادآوری اینكه رسالت همه پیامبران به ویژه پیامبر مكرم اسلام(ص) برای تمام عالمیان تبلیغ رسالت است، به آیاتی از قرآن كریم اشاره كرد و گفت: رسالت پیامبر، ابلاغ كلام توحید، هدایت بشریت، رساندن انسان‌ها به سرمنزل مقصود است و تربیت آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسالت پیامبر برای همه عالمیان تبلیغ رسالت است

وی افزود: خداوند به پیامبرش اینگونه ابلاغ می‌فرماید كه از كسی ترس نداشته باش لذا باید این مسیر پرتلاطم و بسیار سخت و مشكل را با توكل بر خداوند باید طی كنیم؛ قطعاً این مسیر نیز مسیر بسیار دشوار و سختی است.

گزنی با بیان اینكه آیاتی از قرآن كریم در راستای موضوع مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است، گفت: خداوند این وظیفه بزرگ و رسالت عظیم را بر دوش پیامبر گذاشته به جهت اینكه هدایت و تربیت انسان‌ها را در مسیر الهی تضمین كند.

اشاره به آیات مقاومت در قرآن كریم

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با اشاره به آیه 30 سوره فصلت گفت: در این آیه خداوند به نوع استقامت اشاره كرد كه برای ما در همه دوران‌ها مصداق دارد؛ كسی كه در مسیر الهی قدم می‌گذارد باید ثبات قدم داشته باشد و بر اساس این آیه شریفه قرآن كه خطابش به همه مسلمانان است، هركس كه گفت خدای من الله است پس باید استقامت ورزد.

وی با یادآوری فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی گفت: در سال 2006، پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه مقابل رژیم غاصب اسرائیل رخ داد اما مسئله اینجاست كه در آن زمان چه اتفاقی رخ داد كه به پاس آن زحمات و تلاش‌های مجاهدان حزب‌الله به عنوان روز مقاومت اسلامی نامگذاری شد؛ مسیر پر پیچ و خم و پر تلاطمی كه حزب‌الله در مقابل با رژیم صهیونیستی طی كرد بسیار سخت بود.

مقاومت از اصول اولیه مسلم و پذیرفته شده در اسلام است

گزنی با بیان اینكه اصل مقاومت از اصول اولیه مسلم و پذیرفته شده در اسلام است كه در اندیشه و فكر و عمل ملت ایران نیز طی 40 سال گذشته وجود دارد، گفت: صحنه‌های مقاومت در جمهوری اسلامی فراوان است اما آنچه كه حزب‌الله در سال 2006 در مقابل آن سخنرانی و فشار بسیار زیاد استكبار توانست مقاومت كند آن چیزی بود كه متصل به نظام ولایی و الهی بود لذا مقاومت اسلامی در لبنان و حزب‌الله شگفتی آفرید كه در دنیا بی‌نظیر بود و انگشت تعجب همه جهانیان را برانگیخت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ادامه داد: بزرگ‌ترین استراتژیست‌های دنیا، كار حزب‌الله را تمام شده می‌دانستند اما مقاومتی كه حزب‌الله در طی 33 روز انجام داد و ارتش رژیم اسرائیل را منهدم كرد، یك پیروزی بزرگ بود.

عامل پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه، پیروی از تفكر انقلاب اسلامی بود

وی با یادآوری عوامل پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه گفت: نخستین عامل نیروهای مؤمن انقلابی بود كه اندیشه آن‌ها برگرفته از اندیشه انقلاب اسلامی و متأثر از اندیشه امام(ره) بود چرا كه امام(ره) جبهه مقاومت را گشود و جبهه استكبار را به چالش كشاند.

گزنی با بیان اینكه باور عمیق دینی و اسلامی حزب‌الله در لبنان این پیروزی را رقم زد، گفت:‌ استفاده از فرصت‌ها، نقش برتری اطلاعاتی حزب‌الله و پایداری و استقامت بی نظیر آن‌ها صحنه ای را در جهان ایجاد كرد كه هیچ قدرت استكباری در مقابل خواست آن‌ها نتوانست داوم بیاورد چراكه اعتقاد و باور درونی آن‌ها همین بود ضمن اینكه فرماندهی پایان‌ناپذیر حزب الله هم عامل موثر در پیروزی بود.

تشكیل جبهه مقاومت، بر اساس آیات قرآن است

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس یادآور شد: اگر امروز جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، یمن، عراق و بسیاری از كشورهای دیگر شكل پیدا كرده بر اساس آیات قرآن كریم است و اگر امروز ما جبهه مقاومت را یك جبهه برتر در دنیا می‌بینیم به واسطه نوع نگرش و فكری است كه به دنبال این باور درونی است.

انقلاب اسلامی ندای مظلومیت مسلمانان دنیاست

وی ادامه داد: همچنین امروز اگر ما تشكلی به نام حزب‌الله در لبنان و جبهه مقاومت در سوریه می‌بینیم و شاهد پیروزی‌های آنان هستیم، همگی مرهون انقلاب اسلامی است لذا انقلاب اسلامی ندای مظلومیت مسلمانان دنیاست و این را باید قدر بدانیم.

گزنی در ادامه به تحولات اخیر منطقه اشاره كرد و گفت: اخیراً وزیر امور خارجه عربستان دیداری با هیئت عالی مذاكره‌كنندگان مقیم سوریه كه جبهه‌های مخالفان دولت سوریه را در دست دارند، داشت كه وی در آن علی‌رغم شرط‌های قبلیشان مبنی بر اینكه مقاومت سوریه در هم شكسته شود و اسد باید از قدرت كناره‌گیری كند و ارتش سوریه مضمحلل شود، این شروط برداشتند و به سمتی آمدند تا بتوانند جبهه مقاومت را به زبان بی زبانی تأیید كنند.

این مقام ارشد نظامی با یادآوری تمام حمایت‌های معنوی و مادی آل سعود از گروه‌های تروریستی و تكفیری گفت: آنان نتوانستند در یمن، سوریه، عراق و افغانستان به پیروزی برسند لذا به این نتیجه رسیدند كه بتوانند رژیم حاكم بر جبهه مقاومت را حفظ كنند.

وی با تصریح اینكه رژیم آل سعود با چالش‌های درونی و منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه است آن هم به دلیل اتخاذ سیاست‌های غلطی است كه در مقابل انقلاب اسلامی داشتند، گفت: آنان می‌دانستند كه آن چیزی كه می‌تواند محور مقاومت باشد، انقلاب اسلامی است لذا از این قضیه عبور كردند اما امروز آل سعود به این نتیجه رسیده است كه رژیم حاكم بر سوریه را حفظ كند چون نتوانستند در مقابل جبهه مقاومت ایستادگی كنند.

امروز آل سعود به بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی رسیده است

گزنی همچنین یادآور شد كه امروز اگر بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در آل سعود می‌بینیم و یك چهره جوان بر حاكمیت آل سعود تكیه زده است، دلیلش بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در رژیم آل سعود است آن هم علی رغم تمام تلاش‌ها برای شكست جبهه مقاومت كه ناموفق بودند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با یادآوری جنایت‌های آل سعود در یمن و عدم موفقیت آن در این كشور گفت: علی‌رغم تحمیل هزینه‌های بسیار زیادی كه بر رژیم آل سعود تحمیل شده است، نتیجه همه این‌ها، بی ثباتی سیاسی و اقتصادی است آن هم به دلیل حمایت‌های بی دریغی است كه از گروهك‌های تروریستی و تكفیری در این چندسال اخیر داشتند.

وی، از دیگر چالش‌های درونی آل سعود كه امروز به طوری جدی با آن مواجه است را منطقه شرق عربستان دانست و افزود: این روزها شاهد كشتار شیعیان در منطقه عوامیه در شرق عربستان هستیم كه همه این‌ها نتیجه بی‌ثباتی سیاسی در عربستان است اما به فضل خدا با هیچكدام از این كارها به هیچ جا نخواهند رسید و تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان علیه مسلمانان نقش بر آب خواهد شد.

حججی، عاشقانه و مشتاقانه در راه مقاومت به شهادت رسید

گزنی در ادامه شهید محسن حججی را یك نمونه از شهدای مدافع حرمی دانست كه عاشقانه و مشتاقانه در راه مقاومت به شهادت می‌رسند و ادامه داد: تمام شهدای ما اعم از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ترور و مدافع حرم همگی تضمین‌كننده حیات انقلاب اسلامی هستند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس یادآور شد: آنچه كه امروز در دنیا مشاهده می‌كنیم و در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی شاهد هستیم نشانه عظمتی است كه ولی فقیه در این كشور دارد و حاكمیت نظام اسلامی مبتنی بر نظریه ولایت فقیه برای ما در همه دوران‌ها راهگشاست.

مثلث نظام اسلامی، ولایت‌ فقیه، شهدا و مردم هستند

وی، ولایت فقیه، شهدا و مردم را مثلث تشكیل‌دهنده نظام اسلامی برشمرد و گفت: رأس این مثلث شهدا،‌ هرم آن ولی‌فقیه و قاعده این مثلت نیز مردم هستند.

گزنی اعتقاد دارد كه امروز انواع تابش انوار نورانی انقلاب اسلامی در تمامی كشورهای عالم به خصوص منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و حتی كشورهای آمریكای لاتین این نوید را می‌دهد كه اگر ایستادگی مقابل استكبار به عنوان یك اصل مسلم و تغییرناپذیر بپذیریم، می‌توان امیدوار به پیروزی‌های باشكوه بود.

وی با بیان اینكه دشمنان به دنبال ایجاد خاورمیانه عاری از مخالفین آمریكا و اسرائیل هستند، گفت: اما آنچه كه در جنگ 33 روزه حزب‌الله رخ داد،‌ تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب كرد و بزرگ‌ترین استراتژیك‌های آن‌ها بی اثر ماند.

ایستادگی و مقامت بزرگ‌ترین دستاورد ملت ایران در مقابل استكبار است

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه ایستادگی و مقامت بزرگ‌ترین دستاوردی است كه ملت ما در مقابل استكبار از خود نشان داده است، گفت: اما این مقاومت و استقامت هزینه دارد و هزینه آن را هم نظام جمهوری اسلامی پرداخت كرده است و شاهد بزرگ‌ترین هزینه آن شهدای گرانقدری است كه تقدیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی شده تا توانسته این نظام بر اساس اصول و مبانی دینی تابش انوار نورانی خود را در سراسر عالم حفظ كند و این را باید قدر بدانیم.

وی تأكید كرد كه اگر امروز شاهد پیروزی حزب‌الله لبنان، انصارلله یمن و مبارزان عراق و افغانستان هستیم، همگی مرهون این مقاومت و ایستادگی است كه ناشی از قدرت ولایت فقیه است و باید آن را قدر بدانیم.

گزنی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم تكریم و معارفه فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز اشاره كرد و گفت: اسماعیل محبی‌پور طی 40 ماه گذشته بهترین خدمات را در این ناحیه انجام داده است و اخیراً نیز به دلیل شایستگی‌هایی كه دارد، به سمت معاونت اطلاعات سپاه فجر فارس معرفی شده است.

وی، عملكرد بسیار خوب و مثبت در عرصه‌های مختلف جنگ نرم و تمرینات نظامی و آمادگی رزم گردان‌ها بسیج را گواهی بر این ادعا دانست و گفت: ثارالله یك سپاه موفق در سپاه فجر مطرح بوده است كه به دلیل همكاری سبیجیان همه جانبه بوده است.

نخستین اولویت فرماندهان، تعمیق معنویت در سپاه و بسیج است

گزنی با معرفی موسی زارعی، فرمانده سابق سپاه اقلید به عنوان فرمانده جدید سپاه ثارالله(ع) شیراز گفت: نخستین اولویت فرمانده جدید باید تعمیق معنویت در سپاه و بسیج است چرا اقتدار و عزت امروز سپاه و بسیج به دلیل اتصال به ولایت فقیه است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس، تربیت نسل انقلابی و مؤمن در مجموعه بسیج و سپاه را اولویت و مأموریت دوم فرماندهی جدید برشمرد و گفت: یكی از زیرساخت‌های ما در دوره‌های تربیت و تعالی همین مسئله تربیت نیروهای جدید است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت

 به گزارش  تابناک به نقل از جماران، امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) و مسئول حوزه علمیه شرق تهران دارفانی را وداع گفت.

 آیت‌الله ضیاء الدین نجفی تهرانی چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.

وی نویسنده، محقق حوزوی است که شاگردان بسیاری را در حوزه و دانشگاه تربیت کرده است. وی از درس فلسفه آیات، علامه طباطبایی (ره)، محمد شاه آبادی، آقا یحیی انصاری شیرازی، حاج آقا رضا صدر (اخوی امام موسی صدر) و شهید مطهری بهره برده است.

آیت الله نجفی تهرانی در علم هیات نجوم از شاگردان علامه حسن زاده آملی و در عرفان و اخلاق (به مدت ۱۰ سال) شاگردِ آیت‌الله بهجت و آیت‌الله بهاءالدینی بوده است. ایشان همچنین در فقه و اصول، از محضر آیات عظام گلپایگانی، حائری یزدی و آمیرزاهاشم آملی بهره‌مند شده است.

بالغ بر ۲۰ جلد اثر توسط ایشان در رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، تاریخ و معارف نوشته شده و ایشان، نماینده مراجع معظم تقلید در امور پاسخ‌گویی به مسائل شرعی نیز است. حوزه علمیه و مسجد جامع نبی اکرم (ص) در شرق تهران، پایگاه مبارزات انقلابی ایشان و مرکز پشتیانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده و اکنون، محل پرورش و آموزش سربازان امام زمان (عج) و مراجعه متدینین و مومنین است.

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند