Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@16:25:53 GMT

دوست دارم هم چون مریم میرزاخانی افتخار ایران باشم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۰۸۱۱

دوست دارم هم چون مریم میرزاخانی افتخار ایران باشم

زهرا یزدانی، دانش اموز موفق بجنوردی است که توانست جواز حضور در المپیاد جهانی ریاضی را از آن خود کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه ساجده، با یکی از دانش آموزان بجنوردی که موفق به کسب جواز حضور در المپیاد جهانی ریاضی در کشور هندوستان را گرفته است، گفتگویی داشتیم که در ادامه تقدیم تان می شود:

زهرا یزدانی متولد 79 ، پایه ی یازدهم رشته تجربی است که در مدرسه ی شاهد نجابت بجنورد درس می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: ریاضی به نظر خودم خیلی شیرین است و در مدرسه مشکلی ندارم، اصولا با درس هایی که مسئله ای و مفهومی باشد ارتباط بهتری دارم، سال هشتم در المیپاد ریاضی مقام آوردم ولی جدی پیگر نشدم و ادامه ندادم.

از چگونگی راه یابی به المپیاد جهانی ریاضی گفت: اسفند ماه 95 مسابقات استانی ریاضی آسان نفر دوم شدم و برای مرحله ی کشوری که در 16 تیر ماه برگزار شد از بین 700 نفر برگزیدگان استان ها فقط 20 نفر اول انتخاب شدند که از این 20 نفر تنها 10 نفر اول مجوز حضور در مسابقات هندوستان که در ماه دسامبر - آذر ماه برگزار می شود را کسب کردند که من جزو 10 نفر اول بودم، در بین 10 نفر اعلام شده پایه های مختلفی حضور داشتند که در پایه ی دهم تنها دو نفر مقام آورده بودیم، 114 سوال بود که 70 دقیقه زمان داشتیم .

چقدر زمان برای آمادگی آزمون کشوری داشتید؟

بعد از اتمام کلاس های مدرسه آغاز امتحانات پایان ترم بود به همین دلیل بیشتر حواسم به سمت درس های مدرسه بود و بعد از امتحانات نوبت دوم، کمتر از دو هفته مهلت داشتم برای آماده شدن برای حضور در مسابقات کشوری و شرکت در کلاس های آموزشگاه خیلی مفید بود.

سخت ترین مسئله ای که حل کردی مربوط به چه چیزی بود؟

زمانی بود که در کلاس های آزمون های المپیاد حضور پیدا کردم و در میان نمونه سوالاتی که دبیر داده بود، سوالی که داد تنها کسی که توانست حل کند من بودم که در کوتاه ترین زمان ممکن موفق به حل مسئله شدم و حس شیرینی داشتم.

مادر زهرا می گوید: زهرا همیشه در مدرسه عموما جزو اولین کسانی است که مسئله ها را حل می کند، دوره ریاضی آسان(Easy maths) و کلاس هایش را به منظور بالابردن تمرکز وسرعت عمل انتخاب کردیم، زهرا از همان سال اول ابتدایی نقش همیار معلم را داشته و به دوستانش در یادگیری دروس مختلف، خصوصاریاضی کمک می کرده است.

پدرش ادامه می دهد: وقتی دوستان زهرا برای حل مسائل ریاضی وفیزیک به خانه ما زنگ می زنند، دخترم تلفنی مسائل را به طور کامل توضیح می دهد.

به کدوم مباحث یاضی بیشتر علاقه داری؟

از بین مباحث ریاضی حل مسائل هندسی، دنباله ها و معادله ها بیشتر از سایر مباحث دوست دارم.

برای آینده ات چه برنامه ای داری؟

علاقه ی زیادی به رشته ی داروسازی دارم علاوه بر داروسازی تدریس در دانشگاه را دوست دارم.

دوست دارید آینده ی علمی هم چون مریم میرزاخانی داشته باشی ؟

مریم میرزاخانی نخبه ای بود که نظیر ندارد، قطعا همه دوست دارند به جایگاه مریم برسند من هم تلاش می کنم که بتوانم هم چون او نام یک ایرانی را بر فراز جهان به اهتزاز در آورم.

روال زندگی را چگونه پشت سر می گذاری؟

در زندگی روزانه من هر چیزی سرجای خودش قرار دارد ،ورزش ، صله رحم و سفر و...

ریاضی چگونه توانسته بر ورزش تاثیر داشته باشد؟

همه ی ورزش ها را دوست دارم، در والیبال، بسکتبال، بدمینتون، شنا فعالیت داشتم، از ریاضی بارها در مسابقات ورزشی استفاده کرده ام، در بازی والیبال وبسکتبال بارها پیش آمده که بر اساس حدس موقعیت توپ و محاسبه مکان توانسته ام با سرعت عمل تصمیم درست را بگیرم.

مادر زهرا می گوید: دخترم متکی به خود است، از اول ابتدایی از دومین هفته ی تحصیل ، خودش با توجه به اینکه سواد نداشت کیفش را مرتب می کرد، براساس برنامه ای که با رنگ های مختلف برای او آماده کرده بودم که هر رنگ مربوط به کدام کتاب است برنامه اش را خودش آماده می کرد، من معتقد هستم که فرزندانمان را باید از سنین کودکی باید متکی به خود و با عزت نفس بالا بار بیاوریم و نظارت غیر مستقیم داشته باشیم کفایت می کند.

زهرا در پاسخ ریاضی از نظر شما در یک کلمه چیست ؟! گفت: شیرین

او با نظر کسانی که ریاضی را خشک می داند مخالف است، ریاضی مفهومی و شیرین است.

سخن آخر زهرا: از خانم روحانی مربی آموزشگاه که قبل از مسابقات خیلی وقت گذاشتند کمال تشکر را دارم و از پدر و مادر و خواهر و برادرم هم قدردانی می کنم که همیشه کنارم بودند و بابت حمایت هایشان احساس خوشحالی می کنم.

در انتها گفت: انشااله بتوانم در آزمون جهانی موفق باشم و بتوانم نام ایران را سربلند کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: امنیت، عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امروز _ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_آئین ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مناسبت گرامیداشت مقام معلم با حضور مشاور زنان وزیر آموزش و پرورش در شهر یاسوج و با حضور مدیران استان و شهرستانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

عاطفه‌السادات مدبرنژاد در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و معلم شهید استاد مطهری و تبریک هفته مقام معلم، اظهار کرد: عزت، افتخار، سربلندی و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون جان‌فشانی شهدا است.

وی افزود: شهدا بر گردن ما حق دارند و باید با خدمت به مردم و اعتلای نظام و انقلاب بتوانیم گامی در راستای اهداف والای آنها برداریم.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، گفت: ایران قوی در گرو مدرسه قوی و مدرسه قوی در گرو معلم قوی است که همه این‌ها نشان می‌دهد آموزش و پرورش کانون خلق آینده کشور است.

وی افزود: امروز به نمایندگی از جامعه معلمان با شهدا عهد می‌بندیم که پیام آنان و انقلاب را درک و به نسل آینده و دیگران منتقل می‌کنیم و از آرمان‌های شهدا محافظت و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

جمالی‌آرند با بیان اینکه معلمان معماران و سازندگان آینده کشور و مشعل داران هدایت جامعه هستند، تصریح کرد: معلمان فراتر از وظیفه شغلی خود، ایثار و فداکاری را پیشه کرده و در جهت ترویج آگاهی در جامعه حرکت می‌کنند، آنان در کلاس‌های درس آموزش می‌دهند تا فرزندان ما بتوانند با توانایی‌ها بهترین آینده را برای خود و کشورشان ترسیم کنند.

کد خبر 751502

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • محققان حوزه ریاضی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند
  • اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم
  • نکونام: حضور یک نفر در استقلال باعث افتخار است | نمی‌توانند به من بگویند همیشه بیا
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضی‌دانان
  • زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم