Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه تمرکززدایی سبب افزایش قدرت دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شود، گفت: وزارت بهداشت با مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه پشتیبانی و کمبود منابع مالی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلیل کاوه ظهر امروز در همایش برنامه‌ریزی معاونان و مدیران توسعه دانشگاه‌های کلان منطقه 3 آمایشی در همدان با اشاره به برنامه‌های شورای هماهنگی معاونان توسعه کشوری اظهار داشت: سیاست‌ها و ضوابط آمایش منطقه‌ای توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نشست شورای کلان مناطق، آیین‌نامه‌های مربوط به دانشگاه‌های کلان منطقه 3 آمایشی تصویب شد و در 10 منطقه توسعه‌ای تشکیلات مورد نظر است.

مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه تمرکززدایی سبب افزایش قدرت دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شود، گفت: هدف از تشکیل شورای کلان مناطق تمرکززدایی و افزایش قدرت دانشگاه‌ها و اجرای سامانه یکپارچه مدیریت عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت با مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه پشتیبانی و کمبود منابع مالی مواجه است، بیان کرد: برنامه‌ریزی از جمله عناصر بسیار مهم مدیریتی است که باید به دلیل محدود بودن منابع و نامحدود بودن ایده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کاوه با بیان اینکه فعالیت عظیم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و نقش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در جشن عمران سلامت به نمایش گذاشته شد، عنوان کرد: حوزه معاونت توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت نداشتن برنامه‌ریزی دچار روزمرگی می‌شود و برنامه‌ریزی مناسب بسیاری از چالش‌ها را رفع می‌کند.

وی تصریح کرد: سامان دادن سامانه‌ها، استفاده از ظرفیت سامانه‌های موجود برای جلوگیری از ازدیاد سامانه‌ها و پرهیز از موازی‌کاری‌ها از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این رابطه ستاد ارزیابی عملکرد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به قطب‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: این اقدام سبب تمرکززدایی دانشگاه‌ها و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی شد.

رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه روند توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید از وابستگی منابع خارج شود، افزود: در صورتی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی منسجمی در هزینه‌کرد منابع داشته باشند می‌توانند بدون بهره‌مندی از منابع دولتی مجموعه خود را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان متناسب با برنامه تحول سلامت 291 پروژه در حوزه بهداشت در استان همدان در حال اجرا است و لازم است دستاوردها در این حوزه در قالب جشنواره‌ای به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد