Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@21:57:03 GMT

باید فرهنگ ناب تشیع را به دنیا معرفی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۱۲۳۵

باید فرهنگ ناب تشیع را به دنیا معرفی کنیم

امام جمعه موقت اراک گفت: اسلام ناب محمدی(ص) با سرعت دنیا را در می‌نوردد و نباید علیه قیام‌ها از خود ضعف نشان دهیم و باید فرهنگ ناب تشیع را به درستی در دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی پور ظهرامروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک با اشاره به رسیدگیمسائل و مشکلاتی که در جلسات گذشته این شورا مطرح شده اظهار داشت: موضوعی که در یک نشست مطرح می‌شود باید در جلسه بعدی بررسی شود و تا قبل برگزاری جلسه مشکلاتی که در جلسه نخست مطرح شده برطرف شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نشستی که با شورای قبل برگزار شد تاکید کردیم که زنان باید به وظایف خود در خانه و رعایت شرع بپردازند.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به مشکلات ارشاد استان مرکزی تصریح کرد: اداره و ارشاد باید نشستی با مسئولان مربوطهبرگزار کند و به طور جدی پیگیری لازم را انجام دهد تا اگر دوباره با مشکلی روبه‌روشد مسئولان رده بالاتر وارد بررسی شوند.

حسینی پور ادامه داد: از ایرادهایبحث فرهنگی باید به پوشش نامناسب بانوان اشاره داشت که عده‌ای فکر می‌کنند معنی جامعه این بی‌بند و باری‌ها است که اگر این گونه باشد جامعه با فاجعه رو‌به‌رو می‌شود.

وی بیان کرد: نباید تبلیغات غیرمجاز بر بیلبورد‌ها و تاکسی‌ها قرار گیرد و مصوباتی که در جلسه ذکر می‌شود باید اجرای آن‌ها آغاز شود و اگر اجرا با نواقصی روبه‌روشد سایر مسئولان حاضر به رسیدگی هستند.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اجرای قانون عنوان کرد: در بحث قوانین ارائه شده باید دید که ایراد از کجاست و اگر قانون نیاز به اصلاح دارد که از انتظار به دور است باید بازنگری شود و اگر قانون وظیفه مشخص کرده پس باید اجرا شروع شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: در اجرای مسائل فرهنگی نظیر برپایی کنسرت‌ها سهم‌خواهی توسط مجموعه‌های دیگر کار ناشایستی است و در شان آن مجموعه نیست.

وی اضافه کرد: ارتقاء مشارکت‌های مردمی در همه امور بدون استثنا به ویژه در فرهنگ جایگاه ویژه‌ای دارد، این در حالی است که عده‌ای قوانینی مصوب می‌کنند و این قوانین زمانی موثر می‌شود که برگرفته از پایه‌های دینی باشد و از سیره ائمه اطهار(ع) و گذشتگان الگو برداری شود.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: دنیا اگر داعش را به‌وجود آورد از قبل نمونه‌برداری انجام داده که وسیله‌ای بسازد که بتواند مقابل فرهنگ بسیجی ما ایستادگی کند اما ایران ایستاد و کنار نکشید ولی هنوز ریشه‌ اصلی از بین نرفته است مشکل این است که داعش فرهنگ خود را به نام فرهنگ اسلام مطرح می‌کند و با نام خدا سر بریدن را انجام می‌دهند که فاجعه بزرگی است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)