Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:


میامی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از استقرار کاروان کلینیک سیار دندانپزشکی در روستاهای محروم میامی خبر داد و گفت: چهار نفر در این کاروان عهده‌دار خدمت‌رسانی به مردم هستند.

سید عباس موسوی در گفتگو با خبرنگار مهردر راستای اجرای طرح تحول سلامت و باهدف ارتقای سلامت دهان و دندان و ارائه خدمات به مناطق محروم و دور افتاده، از راه‌اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در روستای تلوبینمیامی خبر داد و ابراز داشت: در کل کشور ۸۰دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی توزیع و یکی از آن‌ها به حوزه شاهرود و میامیاختصاص یافت که برنامه‌های سلامت دهان و دندان ویژه دانش آموزان زیر ۱۴ سال و مادران باردار ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هزینه هر دستگاه بالغ‌بر ۳۰۰میلیون تومان است، افزود: در این کلینیک‌های سیار یک دندان‌پزشک و یک دستیار دندانپزشکی خدماتی نظیر معاینه، آموزش بهداشت، وارنیش فلوراید، ترمیم، پر کردن، کشیدن و جرم‌گیری را برای مردم مناطق حاشیه‌نشین و محرومبه‌صورت رایگان ارائه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه ارائه خدمات کلینیک دندانپزشکی سیار می‌تواند شاخص پوسیدگی دندان را کاهش دهد، ابراز داشت: با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به‌ویژه در حوزه دهان و دندان طی چهار سال گذشته شاخص پوسیدگی دندان کاهش یافت و از ۲.۹دندان پوسیده به ۱.۸ در کشور رسید لذا این مهم می‌طلبد تا با آموزش‌های پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی به سمت پیشگیری و ارتقای بهداشت دهان و دندان در کشور گام برداریم.

موسوی در ادامه تصریح کرد: کاروان‌های سیّار دندانپزشکی تحت عنوان موبایل کلینیک به همت وزارت بهداشت می‌تواند به ارتقا کاهش بیماری‌های دندان کمک کند لذا برای پیشبرد ارتقا سطح کیفی خدمات بهداشتی درمانی در مناطق محروم مشارکت و حمایت خیران سلامت می‌تواند در این بخش اثرگذار باشد.

وی افزود: با استقرار این دستگاه سیار به مدت یک ماه در شهرستان میامی – روستای تلوبین خدمات دندانپزشکی به مناطق اطراف این روستا به‌صورت رایگان ارائه می‌شود لذا مردم ساکن در روستاهای میامی از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد

همتیان گفت: این تعداد واکسیناسیون دام به طور رایگان برای دامداران سطح شهرستان به ویژه مناطق محروم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سم‌پاشی آغل دام‌ها یک‌بار به طور گسترده در شهرستان اجرا شد، ابراز کرد: در برخی مناطق محروم از جمله منطقه فرومد و همچنین روستاهای حق‌الخواجه، کرنگ و کمردار در بخش کالپوش تا سه مرحله عملیات سم‌پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ بازدید نظارتی طی سال گذشته توسط کارشناسان این اداره انجام شد، اظهار کرد: ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان میامی طی این بازه زمانی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی ادامه داد: هزار و ۶۰ مجوز حمل دام و طیور برای دامداران این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای