Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:46:39 GMT

رشد اقتصادی استان مرکزی از متوسط کشوری بالاتر است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۱۵۰۹

رشد اقتصادی استان مرکزی از متوسط کشوری بالاتر است

استاندار مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان واگذار شده گفت: مسیر اقتصاد استاناز متوسط کشوری بهتر است و در مجموع ۶۶ درصد نسبت به چهار سال گذشته رشد داشته است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، محمود زمانی‌قمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه ما بحث اقتصاد استاظهار داشت: خوشبختانه همهارکان کشوری بر اصلی‌ترین مسئله یعنی اشتغال، رونق در تولیدو رونق اقتصادی و مرتفع کردن مشکلات کشوری متمرکز شده ونسبت‌به این مسئله یعنی تکیه براستعدادهای درونی، نیروی انسانی و بهره‌گیری از ابزارهای ممکن و پیش رو ظرفیت‌هاییکه به عنوان اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده‌اند در این مسیر حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از کشورهایی که مشکلات این چنینی داشته‌اند با پیمودن این راه و با این مدل به نتیجه خوبی دست یافته‌اند بنابراین ما مسئله و راه حل را پیدا کرده‌ایم و باید دنبال وجدان کاری برویم و در این راه همه توان خود را به کار می‌گیریم و لازمه تحقق این راه وحدت و دوستی است که باید در بین مسئولان و ارکان نظام ایجاد شود، خوشبختانه بعد از اتمام رقابت‌ها و انتخاب نیروهای کاردان کار را پیش ببرند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این استان مزیت‌های فراوانیدر حوزه اقتصاد و تولید دارد و به همان میزان مشکلات خاص خود را دارد و ما انتظار و ادعا نداریم که مشکلات واحدهای صنعتی برطرف شده شده ولی نگاه دولت و مجموعه دولت به این است که از واحدهایی که فعال هستند پاسداری کنیم و برخی که دچار مشکل هستند به دنبال برطرف کردن مشکل آنها باشیم و از سوی دیگر شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم .

زمانی قمی بیان کرد: تاکنون 53 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده و تاکنون به یک‌هزار و 60واحد کوچک، متوسط و بزرگ 730 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شدهو تعدادی از این واحدها مشکلاتشان برطرف و یا ممکناست حل نشده باشد.

وی ادامه داد: در استانی که بیش از 3 هزار واحد صنعتی وجود دارد نباید انتظار داشتمشکلات آنها در یک مقطعزمانی برطرف شود و با توجه به شرایط کشور نباید به فکر تعدیل نیرو باشیم بلکه باید به فکر نوسازی و تزریق تکنولوزی روز به آنها بود.

وی ادامه داد:استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم زیرا هنگامی که صادرات کشور دچار مشکل می‌شود بدون علت نیست.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد:در سال 95 صادرات استان نسبت به سال 94 افزایش 29 درصدی را به دنبال داشته و میزان صادرات استان در سال 95، 730 میلیون دلار و در سال 94 میزان واردات 291 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 480 میلیون دلار تراز مثبت داشته است.

زمانی‌قمی خاطرنشان کرد: در 4ماهه نخست امسال در استان 311 میلیون دلار صادرات و 115 میلیون دلار واردات داشته‌ایم که 196 میلیون دلار مثبت است و این نشان می‌دهد مسیر اقتصاد استان از متوسط کشوری بهتر است و در مجموعاستان مرکزی 66 درصد نسبت به چهار سال گذشته رشد داشته است.

ویاضافه کرد: در سال گذشته 230 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان واگذار شده و این مهم به سبب نزدیکی به تهران است و ساوه و زرندیه به دلیل این نزدیکی نقاط هدف نخست سرمایه گذاران و کار آفرینان هستند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: نبض اقتصاد استان که گرفته می‌شود نشان می‌دهد تلاش ما خوب است و اصلی ترین مسئله استان جوانان بیکار به ویژه تحصیل‌کردهای این قشر است، ما نمی‌گویم مشکل بیکاری نداریم نرخ بیکاری در استان مرکزی 7.3 درصد است که از متوسط کشوری پایین‌تر است.

زمانی قمی با بیان اینکهدر سال 94-95 ، 550 میلیون دلار سرمایه گذاری دراستان مرکزی ثبت شده است گفت: هنگامی کهرهبر معظم انقلاب نسبت به همه مسائل آگاهی دارند و مطرح می کنند که باید رشد 8 درصدی در کشور داشته باشیم و در کنار این 8 درصد 200 میلیون دلار نیاز است و باید این 200م یلیون دلار محقق شود و در کنار این سرمایه گذاری باید عزت و استقلال کشور نیز لحاظ شود.

وی افزود: اقدامات خوبی در بحث سرمایه گذاری در استان انجام شده از جمله سرمایه گذاری شرکترنو فرانسه، نیروگاه سیکل ترکیبیکه پروسه اداری نیروگاه سیکل ترکیبی در کمیسیون لوایح دولت مطرح است که با راه اندازی این نیروگاه علاوه بر دوهزار اشتغال میزان تولید برق در کشور ومنطقه نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟