Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکل تردد کامیونهای ایرانی حامل مشتقات نفتی در مرز افغانستان به طور کامل حل شد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گمرک ایران ؛ محمد ظاهر قادری رئیس گمرک ولایت فراه افغانستان امروز در دیدار با مسئولان گمرک ماهیرود با اعلام این مطلب افزود: همکاری های مرزی و گمرکی میان ولایت فراه افغانستان و مرز ماهیرود در خراسان جنوبی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در چارچوب همین همکاری ها و دیدارهای دوجانبه در گمرک ماهیرود و گمرک ابونصرفراهی افغانستان مشکلات توقف کامیونهای ایرانی درگمرک افغانستان و استان خراسان جنوبی برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دلیل اصلی معطلی کامیون های ایرانی در این مرز را استقبال کامیون داران ایرانی از این مرز بیان کرد و گفت : مبادلات تجاری ایران و افغانستان از طریق مرز ماهیرود نسبت به گذشته چندین برابر شده و روز به روز در حال افزایش است .

همراهی آنلاین با گمرک ایران در سامانه های نوین

خدمات گمرک ایران اینترنتی شده و ضروری است تا شهروندان با برخی از این خدمات آشنا شوند که پیش از الکترونیکی شدن گمرک امکان ارائه این خدمات وجود نداشته است.
خدمات صادرات ، واردات و ترانزیت در گمرک الکترونیکی شده است و شما می توانید فقط با یکبار مراجعه حضوری به نزدیکترین گمرک محل و دریافت کد کاربری از طریق سایت گمرک ایران www.irica.ir و پیوند پنجره واحد تجارت فرامرزی تمامی تشریفات گمرکی را اینترنتی انجام دهید.
- می توانید از قیمت واقعی و مارک و کشور سازنده همه کالاهای وارداتی با خبر شوید و کالای مشابه اصلی (یا تقلبی) و گران نخریدepl.irica.ir/TscViewPage
- از اصالت موبایل خود مطلع شویم ؛ با پیامک کردن کد imei به شماره 30008887
http://epl.irica.ir/ImeiInfoView
- با تجار بزرگ کشور راحت ارتباط برقرار کنیم و کالای خود را به راحتی صادر کنیم
( برای سامانه بازار و بهبود فضای کسب و کار)bazaar.irica.co
-استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی رسمی وارد شده است epl.irica.ir/ecl
- سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و همچنین تغییرات ارزش در جهت امنیت تجارت و شفافیت epl.irica.ir/TscViewPage
- بدانیم چه کالاهایی هر روز در حال وارد شدن به کشور هستند و برای فعالیت تجاری چگونه برنامه ریزی کنیم merchant.irica.ir/daily
- می توان هر گونه انتقاد جهت روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری کرد ؛ سامانه پاسخگویی به شکایاتClub.irica.ci
- می توان تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سرتاسر کشور از طریق پورتال رسمی گمرک بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید ؛ Www.irica.ir

مرکز ارتباط با مشتریان گمرک راه اندازی شد

مرکز ارتباط با مشتریان گمرک با سامانه تلفنی 43891 راه اندازی شد.
در ادامه ارائه خدمات الکترونیک و رفاه حال خدمت گیرندگان و حذف مراجعه حضوری، گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی مرکز ارتباط با مشتریان کرده است.
امکان پاسخگویی به همه سؤالات درباره سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ، تمامی زیر سامانه ها و همچنین موضوعات مرتبط با قوانین و مقررات گمرکی و بخش های تخصصی مربوطه توسط کارشناسان میز خدمت فراهم شده است.
پیش از این خدمات گمرک ایران با هدف حذف مراجعات حضوری ، احترام به حقوق شهروندی، تسهیل تجارت و حذف کاغذ از فرآیند تشریفات گمرکی اینترنتی شده بود.
هم اکنون خدمات صادرات ، واردات و ترانزیت در گمرک ایران الکترونیکی شده و خدمت گیرندگان می توانند فقط با یکبار مراجعه حضوری به نزدیکترین گمرک محل و دریافت کد کاربری ؛ تمامی تشریفات گمرکی را اینترنتی از طریق سایت گمرک ایران www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی انجام دهند.
با کمک زیرسامانه های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ، امکان استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی گمرکی وارد شده و یا قاچاق است فراهم شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.
همچنین سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و تغییرات ارزش کالاها در جهت امنیت تجارت و شفافیت ایجاد شده است و دسترسی به ارزش کالاها به صورت اینترنتی فراهم شده است.
با کمک سامانه پاسخگویی به شکایات می توان هر گونه انتقاد به روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری نمود.
هم اکنون با گمرک الکترونیک می توان تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سرتاسر کشور از طریق پورتال رسمی گمرک بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام داد و مهم تر اینکه از طریق سایت گمرک ایران می توان مکاتبات را پیگیری و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفت.
دسترسی روزانه به آمار تجارت خارجی ، دریافت قیمت واقعی و مارک و کشور سازنده کلیه کالاهای وارداتی و اطلاع از اصالت گوشی های تلفن همراه و ارتباط راحت با تجار بزرگ کشور جهت صدور کالا از دیگر قابلیت های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و زیرسامانه های آن در گمرک است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)