Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@03:30:30 GMT

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۲۵۰۷

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

در ادامه جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم به ترتیب حروف الفبا و از وزیر آموزش و پرورش آغاز شد که نمایندگان موافق و مخالف نظر خود را اعلام کردند.نماینده مخالف: جاسمی: کنکور مشکل اصلی وزارت آموزش و پرورش نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش وجود کنکور را مشکل اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست که موجب جولان موسسات آموزشی خصوصی در کشور و کمرنگ شدن رسالت این وزارتخانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاسمی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه بررسی کلیات برنامه پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: کنکور یکی از مشکلات آموزش و پرورش است زیرا وجود موسسات خصوصی فعال در این حوزه موجب شده تا نتواند به رسالت اصلی خود که همانا آموزش و پرورش است جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: امروز بزرگترین نگرانی رهبر و ملت ایران شرایط جوانان و نوجوانان بیکار است زیرا این امر موجب توسعه ناهنجاری های اجتماعی و به دنبال آن افزایش هزینه های عمومی جامعه می شود.

جاسمی نماینده مخالف وزیر پیشنهلادی آموزش و پرورش گفت: توجه به توانمندی فرد مورد نظر در این جایگاه آنهم در دوران اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است که امیدواریم وزیر مورد نظر از عهده آن برآید لذا نیازمند است و خواستار اصلاح سیستم اداری در سطح استان ها خواهد بود و در خود وزارتخانه نیز این تحول باید انجام گیرد.

وی افزود: در عصر دانش و دانش محوری ریشه این نابسامانی نگرانی چیزی جز سطح کیفیت آموزش و پرورش نبوده است بنابراین هرچه نگاه داشته باشیم باز کم است.

قاسمی تاکید کرد: پیگیری وضعیت مربیان حق و التدریس باید مورد توجه وزیر آموزش و پرورش آینده باشد. ما توقع داریم آقای بطحایی از پتانسیل هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد استفاده کنند و اجازه به افراد سودجو داده نشود که در مسائل آموزش و پرورش دخالت کنند. امیدواریم شرایط و بستری فراهم شود که هم معلمین هم دانش آموزان به جایگاهی که همگان انتظار دارند برسیم.

نماینده موافق:

تجری: ساماندهی نظام رتبه بندی معلمان از ویژگی های وزیر پیشنهادی است نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دفاع از عملکرد آقای بطحایی گفت: یکی از نکات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش علوم پایه گذاری نظام رتبه بندی است که آقای بطحایی این کار را انجام داده است.

تجری گفت: وزارت آموزش پرورش باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد زیرا در حوزه فرهنگی قدم برمی دارد لذا با توجه به اهمیت آن باید بودجه ویژه ای برای آن در نظر گرفته شود.

تجری افزود: اجرای دقیق سند بنیادین آموزش و پرورش دغدغه اصلی مجلس و مسئولین است که باید بطور ویژه به آن توجه کرد، لذا کسی می تواند این امر را محقق کند که با اصول آن آشنا باشد.

تجری گفت: ویژگی وزیر پیشنهادی این است که کارنامه موفقی در سامان دهی حقوق حق التدریسی آموزش و پرورش دارد.

تجری افزود: ایشان در سازمان برنامه و بودجه مشغول به کار بوده اند و از حمایت های مسئولین برخوردارند. نظام رتبه بندی معلمان را ایشان پایه گذاری کرده و هیچ کس بهتر از ایشان نمی تواند این امر را ساماندهی کنند.

تجری نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: باید فردی در راس این وزارتخانه قرار گیرد که به کلیه امور اشراف داشته باشد. وی گفت: با آمدن آقای بطحایی با توجه به اینکه در حوزه مالی آموزش و پرورش اشراف دارند و هم در سازمان برنامه و بودجه نیز مشغول به کار بوده اند آمدن ایشان فرصتی برای تقویت این حوزه خواهد بود. نظام رتبه بندی معلمان را ایشان سریع اجرا کرد و برای مرحله دوم نیز هیچ کس جز ایشان نمی تواند این کار را انجام دهد. نماینده موافق:بیرانوند:معلمان وزيري از جنس خود مي خواستند
بیرواندوند نیز در ادامه موافقت با وزیر آموزش و پرورش گفت: ما همه ميدانيم كه مردم از همه كاستي ها و كم كاري برخي از وزرا در دولت يازدهم آگاهي داشتند و از برخي فرصت سوزي ها كاملا مطلع بودند اما دكتر روحاني را براي اسلام و ايران اسلامي انتخاب كردند.

وی گفت: اگر قرار باشد تحولي در آموزش و پرورش اتفاق بيفتد نياز به عظم همگان دارد. آقاي بطحايي مردي با اخلاق، با ادب و اهل تعامل هستند و سوابق ايشان را نيز خوانديد.

بیرانوند گفت: معلمان وزيري از جنس خود مي خواستند و كسي كه آشنا به اين مسائل باشد آقاي بطحايي است. وی گفت: چه كسي بهتر و بيشتر از آقاي بطحايي مي داند كه فرهنگيان ما در حوزه معيشت چه دغدغه اي دارند.نماینده مخالف:
بیگلری: آموزش و پرورش و وزرات علوم ابرمرد و ژنرال می خواهدمحسن بیگلری نماینده مخالف وزیر پیشنهادی گفت: بنده مخالف شخص آقای بطحایی نیستم اما نگران هستم که ایشان بتواند این کشتی شکسته را سلامت به منطل برساند. وی گفت: در مقایسه با ادارات دیگر آینده فرزندان ما در دست آنهاست. آموزش و پرورش و وزرات علوم به عنوان وزارتخانه مهم ابرمرد و ژنرال می خواهد. آیا وزیر محترم برنامه ای برای وضعیت بحرانی آموزش و پرورش دارد؟ آموزش و پرورش وزیری می خواهد که به باند بازی ها کلمه نه بگوید. صندوق ذخیره آموزش و پرورش باید شفاف سازی شود. آیا برنامه ای برای حل مشکل فرهنگیان دارید. آیا برای پرداخت به موقع پاداش بازنشستگان و فرهنگیان، تبدیل وضعیت پیمانی و پیش دبستانی و ... دارید؟
وی افزود: انتظار دارم در سفر به مناطق محروم سرزده به مدارس بروید و وضعیت دانش آموزان روستایی مناطق محروم را ببینید. درباره سند تحول آموزش و پرورش چه می دانید و برای اصلاح آن چه می دانید؟ نماینده موافق:داداشی: آقای بطحایی با برنامه ای جامع قدم در این راه گذاشته اندداداشی موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه بررسی کلیات برنامه پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: وزرات و صدرات یک امانت اللهی است و نیازمند تعهد و تخصص است که همه مسئولین در آموزش و پرورش به تعهد و تخصص آقای بطحایی وزیر پیشنهادی وزارت علوم به آن اعتراف دارند.
دادشی گفت: امروز آموزش و پرورش نیازمند تحولات محیطی است که ایشان هم به این امر تاکید دارند و در برنامه شان هم به آن اشاره کرده اند.
داداشی افزود: امروز معلمان در شرایط بد اقتصادی زندگی می کند که این امر نیازمند حضور وزیری با برنامه است که آقای بطحایی با برنامه ای جامع قدم در این راه گذاشته اند.
نماینده موافق: کوچکی نژاد: وزیر پیشنهادی برنامه جامع و کاملی به مجلس ارائه کرده استکوچکی نژاد نماینده موافق وزیر پیشنهادی گفت: کوچکترین خطا در این وزارتخانه جبران ناپذیر خواهد بود چون سیزده میلیون دانش آموز مثل رود روان در این وزارتخانه حرکت می کنند و زمان اجازه توقف را نمی دهد.وی افزود: تنها وزیری که همه عمر خود را در این وزارتخانه صرف کرده و تجارب خوبی کسب کرده است و با حضور ایشان در این وزارتخانه اشتباهی نخواهیم داشت آقای بطحایی است. ایشان در این وزارتخانه عمر خود را گذاشته و حضور داشته است. کوچکی گفت: برنامه ای که ایشان پیشنهاد کرده به علت اطلاع کامل از سیاست های کلی کشور و برنامه و بودجه کشور برنامه جامع و خوبی است که به مجلس ارائه شده است. با توجه به گامی که دولت برداشته است و به آموزش و پرورش کمک خواهد شد.وی گفت: امروز همه ما می دانیم که آموزش و پرورش مشکلات اساسی دارد مشکلات فرهنگیان و وضعیت معیشتی و رفاهی فرهنگیان زیاد است و حقوق ها پایین است. نماینده موافق وزیر پیشنهادی در ادامه افزود: وزیر پیشنهادی چون در این وزارتخانه بوده است اشراف دارد و مسائل و مشکلات را می داند. ایشان دغدغه و مشکلات آموزش و پرورش را می داند و بسیاری از مشکلاتی که در مدارس وجود دارد می داند و راهکار بسیار جالبی درباره تحول اقتصادی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش داده است بنابراین در حل مشکلات این وزارتخانه یقینا قدم های خوبی برخواهد داشت. تکمیل می شود...

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برنامه های هفته معلم را تشریح کرد.

نشست با مدیران مقاطع مختلف تحصیلی، حضور در مدارس و کودکستان ها و اهدا لوح تقدیر و تقدیم گل معلمان، برگزاری همایش همکاران جهادی و معاونان آموزشی سه مقطع به همت بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش در یازدهم اردیبهشت از برنامه های این هفته است.

علاوه بر موارد گفته شده آیین زنگ سپاس معلم در روز ۱۱ اردیبهشت، پیاده روی بزرگ فرهنگیان در صبح پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، مراسم نمادین شهرستان شاهرود در ۱۸ اردیبهشت و برگزاری مسابقه پای درس استاد از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام از آثار ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری از دیگر برنامه های این هفته است. گزارش علی شهسوار را برای مهر مشاهده می کنید.

کد خبر 6092446

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد