Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دکتر رسول زرگرپور با اشاره به موفقيت طرح جامع کاهش آلودگي هواي اصفهان و افزايش 6 برابري هواي سالم در اصفهان نسبت به 4 سال گذشته ، اظهارداشت: در اوج گرما و فصل داغ تابستان، بهار حمل و نقل با طراوت و بهبود شرايط زيست‌محيطي اصفهان را شاهديم.
به گزارش خبرگزاري آريا، دکتر رسول زرگرپور در مراسم بهره‌برداري از 100 دستگاه اتوبوس يورو 4 و خط دوم سامانه اتوبوس تندرو حدفاصل ميدان قدس تا ميدان جمهوري اسلامي، اظهارداشت: دوره چهارم شوراي اسلامي شهر اصفهان به پايان مي‌رسد و از اول شهريور ماه شاهد آغاز به کار دوره پنجم شوراي شهر اصفهان خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: به اعضاي دوره چهارم شوراي اسلامي شهر اصفهان که در اين 4 سالي که گذشت تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسايي را انجام دادند خداقوت مي گويم و انشاالله اين اقدامات توشه اي براي آخرت آنان خواهد بود.
استاندار اصفهان با بيان اينکه در طول 4 سال گذشته تحولات و اتفاقات خوب و مبارکي در شهر بزرگ و بين المللي اصفهان اتفاق افتاده است، اظهارداشت: بخش قابل توجهي از اين تحولات به تلاش هاي مديريت شهري و شوراي شهر بازمي گردد و به عنوان استاندار اصفهان و کسي که مسائل عمران و توسعه ي شهري را بخوبي مي شناسد وظيفه خود مي‌دانم که از اعضاي دوره چهارم شوراي اسلامي شهر و شهردار اصفهان تقدير و تشکر کنم.
زرگرپور با بيان اينکه مسائل مربوط به حمل و نقل شهري يکي از بخشهايي است که توسط مديريت استان بيشتر مورد پيگيري قرار مي‌گرفت، اظهارداشت: اين بخش اهميت خاص و ويژه اي براي مديريت استان دارد و شهرداري در اين حوزه اقدامات وسيعي را انجام مي‌دهد که قابل قدرداني است.
رسول زرگرپور ادامه داد: دولت يازدهم که اين روزها آخرين روزهاي خود را سپري مي‌کند، عنوان نمود که يک دولت زيست‌محيطي است و در روز قبل نيز معاون اول رئيس‌جمهور نيز در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان محيط‌زيست اعلام نمودند که اولويت اول دولت دوازدهم مسائل زيست‌محيطي است.
وي با بيان اينکه در طول چهارسال گذشته مديريت ارشد استان نيز اعتقاد داشت که چالش اصلي استان اصفهان مسائل زيست‌محيطي است، اظهارداشت: مسائل مربوط به آب، آلودگي هوا، خاک و صدا از جمله اين مشکلات و معضلات هستند و از همان اول هم به روي اين موضوعات متمرکز شده‌ايم.
استاندار اصفهان يادآور شد: رفع چالش‌هاي زيست‌محيطي در طول 4 سال گذشته در اولويت استانداري اصفهان قرار داشت که اقدامات خوبي نيز در اين راستا صورت گرفته است و در ادامه هم تکميل خواهد شد.
کساني که در هنگام وجود چالش ها با تيترهاي جذاب انتقاد مي کنند هنگام رفع اين چالش ها نيز همانها را تيتر کنند
زرگرپور ادامه داد: عده ي معدودي هستند که تا زماني که يک چالشي در استان وجود دارد؛ هميشه اين چالش را در تيتر رسانه‌ها قرار مي دهند که اين موضوع خوب است اما زماني که اين چالش‌ها رفع مي‌شود و از چالش اصلي جاي خود را به معضلات گروه دوم و سوم مي دهند، در اين رابطه اظهار نظري نمي کنند و دست مريزادي به مسؤولان و متصديان نمي‌گويند و اين خوب نيست.
رسول زرگرپور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آلودگي هوا، اظهارداشت: از ابتداي سال 96 تا 23 مردادماه در استان اصفهان 135 روز هواي سالم داشتيم اما در سال 92 در اين زمان اين رقم فقط 24 روز بود که در حال حاضر فقط تا پنجمين ماه امسال 6 برابر 4 سال قبل هواي سالم داشته‌ايم و اين از اهميت والايي برخوردار است و آيا اين خداقوت و دست مريزاد ندارد و نبايد در رسانه ها مطرح شود؟
رسول زرگرپور خاطر نشان کرد: اين بدين مفهوم نيست که آلودگي هوا به طور کامل کنترل شده است و تا پايان سال آلودگي هوا نخواهيم داشت بلکه مفهوم آن اين است که در قالب طرح جامع کنترل آلودگي هوا توانسته ايم ميزان آلودگي هوا را کاهش دهيم.
وي تصريح کرد: توسط رئيس‌جمهور و رئيس سازمان محيط‌زيست در دولت يازدهم بهترين طرح جامع کاهش آلودگي هوا در کلان‌شهرها، طرح استان اصفهان انتخاب شد که بخش زيادي از آن به اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري اصفهان باز مي‌گردد و قول داده اند که در طول دو سال 800 اتوبوس به سيستم حمل و نقل عمومي شهر اضافه نمايند که تاکنون 300 اتوبوس اضافه شده و اميدواريم که تا پايان برنامه اين امر محقق شود.
زرگرپور با بيان اينکه در دوره ي گذشته بنزين با آلودگي بالا در اصفهان مصرف مي شد، اظهارداشت: از شهريور 93، بنزين و گازوئيل يورو4 در استان مصرف مي شود و از اواخر سال 93 نيز پالايشگاه اصفهان براي 11 کلانشهر کشور بنزين يورو 4 توليد مي کند.
استاندار اصفهان با بيان اينکه 350 کوره ي آجرپزي آلودگي شديدي را براي اصفهان ايجاد مي کردند، افزود: بيش از 80 واحدتاکنون تعطيل شده است و بقيه نيز موظف شده اند که از خاک رس استفاده نکنند و اقدامات اصلاحي را به انجام رسانند.
رسول زرگرپور افزود: يکسري از کوره هاي گچ در اطراف اصفهان فعاليت مي کردند که در هر24 ساعت يک تن گچ و خاک در هواي اصفهان پمپاژ مي کردند که عليرغم مسائل اجتماعي تعطيل شدند.
استاندار اصفهان با بيان اينکه دو نيروگاه اصفهان در هر 24 ساعت 500 تن گوگرد را در هواي اصفهان پمپاژ مي کردند، افزود: سوخت اين نيروگاه ها به گاز تبديل شد و اينها بخشي از اقدامات موثر مديريت استان در کاهش آلودگي هواي اصفهان بود.
رسول زرگرپور با بيان اينکه در اوج گرما و فصل داغ تابستان، بهار با طراوت حمل و نقل و بهبود شرايط زيست‌محيطي در اصفهان داريم،؛ گفت: کنارگذر شرق اصفهان که 8 سال غيرفعال بود از دو سال قبل راه‌اندازي و فعال شده و در آخرين جلسه ي هيئت دولت قطعه سوم اين کنارگذر مصوب شد که توسط سازمان همياري هاي شهرداري هاي استان حدود 350 ميليارد تومان سرمايه گذاري خواهد شد.
وي با بيان اينکه در حال حاضر در هر روز 85 هزار تردد خودرو وارد شهر اصفهان مي‌شود، افزود: اين عدد در صورت راه‌اندازي کامل گذرگاه شرق کاهش شديدي را به دنبال خواهد داشت در نتيجه در وقت مردم صرفه‌جويي شده، تصادفات کاهش مي‌يابند و از همه مهم‌تر به محيط‌زيست کمک جدي مي‌شود.
زرگرپور افزود: در شوراي چهارم به کمک استانداري و دولت تکليف مترو اصفهان تا آخرين خط مشخص گرديد و شوراي پنجم فقط دغدغه ي اجرا را خواهند داشت.
وي از تصويب اتصال مترو اصفهان به شاهين شهر خبر داد و افزود: اين پروژه هم حجم زيادي از ترافيک را به حرکت هاي ريلي منتقل خواهد کرد.
طرح جامع کاهش آلودگي هوا به 80 درصد پيشرفت رسيده است
استاندار اصفهان ادامه داد: طرح جامع کاهش آلودگي هوا به 80 درصد پيشرفت رسيده است که قرار است امسال به 100 درصد پيشرفت برسد اما اين تمام کار نيست چرا که تازه به هواي سالم مي‌رسيم و در طرح بعدي که مطالعات آن در حال انجام است هواي پاک هدف ما است و شايد اولين کلاشهري باشيم که هدف گذاري ما بر روي هواي پاک در حال انجام است.
رسول زرگرپور افزود: مجموعه ي دستگاه هاي اجرايي استان و مديريت شهري در تلاشند که وضعيت هواي اصفهان به نتيجه ي مطلوب برسد و به همين دليل هم گله مندم که چرا اين اقدامات اساسي که در حال انجام است و با توجه به وضعيت هواي سال 92 را که هر روز در مصاحبه ها و روزنامه ها و صدا و سيما مطرح مي کردند و بعنوان چالش اصلي مطرح مي شد الان مطرح نمي شود که بخش اعظم اين مشکلات حل شده است و از مسئولان قدرداني نمي کنند؟
زرگرپور با بيان اينکه نيروي انتظامي نيز اقدامات خوبي را در اين رابطه به انجام رسانده است، افزود: يکي از وظايف نيروي انتظامي کاهش تلفات برونشهري و درون شهري بود که به خوبي به انجام رسيد و با اقدامات خوب اين بخش تعداد تلفات موتور سواران به نصف کاهش پيدا کرد.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي با تمام قوت به ميدان آمده و نقش اساسي را بر عهده گرفته است و بعنوان استاندار اصفهان از همه ي مديراني و مسئولاني که طرح جامع کاهش آلودگي هوا را که بعنوان اصلي ترين طرح جامع پيگيري کردند و همکاري داشتند تشکر مي کنم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست