Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به موافقت کمیسیون تنظیم بازار با واردات دام زنده به استان گفت: واردات دام راه مقابله با کمبود و افزایش قیمت گوشت قرمز است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق ظهر سه شنبه در دومین کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به برگزاری نمایشگاه پاییزه طی شهریورماه در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در نمایشگاه بهاره و سال های گذشته داشته ایم استقبال مطلوبی توسط مردم از این نمایشگاه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه در سایر شهرستان ها با هماهنگی ستادهای تنظیم بازار هر شهرستان و با در نظر گرفتن شرایط حمایتی مدنظر اصناف خواهد بود.

باید سازو کارهای قانونی واردات دام پیگیری و فراهم شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به واردات دام به استان، عنوان داشت: به دلیل بالارفتن قیمت دام شاید ذخایره دامی ما در کشور پاسخگو باشد اما عرضه دام برای عرضه گوشت قرمز توسط دامداران محدود شده است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه در ماه اخیر یک مقدار قیمت گوشت قرمز افزایش داشته است، بیان داشت: از این رو همانند گذشته با واردات دام با یک سازکار نظارتی دقیق و قانونی انجام شود موافقت شد.

وی با تأکید بر اینکه باید سازو کارهای قانونی واردات دام پیگیری و فراهم شود، افزود: اگر این ساز و کارها فراهم شد واردات دام از مرز به استان اقدام خواهد شد.

استان سهیمه گوشت منجمد خود را نتوانست جذب کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: پیگیر هستیم این واردات دام با سازکارهای قانونی که در کشور صورت می گیرد از کشور گرجستان و قزاقستان برای استان خراسان جنوبی داشته باشیم.

ولی پور مطلق با بیان اینکه سردخانه های استان برای گوشت منجمد ذخایر مورد نیاز را دارند اما سلیقه مصرف کنندگان استان ما بیشتر به گوشت تازه است، بیان داشت: استان حتی سهیمه گوشت منجمد خود را نتوانست جذب کند و در سردخانه استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهیمه های که از طرح ضیافت ماه مبارک رمضان باقی مانده است هنوز امکان توزیع آن وجود دارد که مرغ منجمد توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه طبیعتا واردات دام قیمت آن پایین تر از قیمت عرضه دام داخل کشوراست، افزود: به دلیل اینکه هنوز وارداتی صورت نگرفته است قیمت گوشت قرمز نهایی نشده است و به محض اینکه واردات صورت بگیرد برای توزیع داخل استان قیمت گذاری و کنترل دقیق تری صورت می گیرد.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت گوشت قرمز ۳۸ هزار تومان است، بیان داشت: به دلیل اهمیت موضوع باید دوباره قیمت گذاری انجام شود و توسط کمیسون به کمیته های ستاد تنظیم بازار شهرستان ها ابلاغ و باتوجه به شرایط هر شهرستان قیمت گوشت قرمز نهایی شود.

نگران آینده کشاورزی استان نیستیم

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی طی یک سال گذشته پیگیری های جدی در خصوص گشت فرار سرزمینی انجام داده است، تصریح کرد: با توجه شرایط اقلیمی خاصی که در استان حاکم است جزء استان های پیش رو در این زمینه بود است که اعلام آمادگی کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نگران آینده کشاورزی استان نیستیم، عنوان داشت: چراکه با سیاست های که دولت پیش رو دارد و توفقیاتی که تاکنون در این بخش به دست آورده است پیش بینی ما این است که در عرض چهار سال آینده مشکل منابع زیر زمینی آب مان را حل خواهیم کرد.

ولی پور مطلق با بیان اینکه برای توسعه بخش کشاورزی ما معتقد هستیم که باید به مرزهای خارج استان و مرزهای خارج از کشور کشاورزان ما ورود پیدا کنند، افزود: به طور حتم کشورهایی از جمله اوکراین و قزاقستان که از نظر منابع آبی و خاک بسیار غنی هستند در دستور کار ما قرار گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران از واردات موز، انبه، آناناس، نارگیل و … از مرز رسمی باشماق خبر داد.

پیمان اسکندری بیان کرد: مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است که در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۶۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: این روند با توجه به سیاست‌های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

اسکندری عنوان کرد: تأمین نیاز بازار و مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و صرفه جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از جمله موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی را از سازمان حفظ نباتات کشور اخذ نمائیم.

وی اذعان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه‌ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان با توسعه زیر ساخت‌های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه‌های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تجار می‌توانند ضمن اخذ مجوزات لازم اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان نمایند.

کد خبر 6096056

دیگر خبرها

  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول