Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی از حیرت همه جهانیان درباره سیاست‌های غیر قابل پیش بینی دولت جدید آمریکا سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با "فرانکفورتر روند شای" آلمان تاکید کرد که با توجه به اوضاع فعلی جهانی ما باید اروپا را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به عنوان دولت های ملی در دنیای فردا هیچ صدایی نداریم. پویایی و دینامیک آسیا نفس گیر است، آفریقا جمعیت خود را دو برابر می کند و آمریکای لاتین هم در حال رشد است؛ اما در مقابل ما در اروپا کم تر می شویم. به همین دلیل ما باید با هم متحد باشیم. فرزندان ما در آینده نه یک رای اروپایی مشترک دارند و نه صدایی در دنیا خواهند داشت.

گابریل در ادامه به مسئله بحران بین آمریکا و کره شمالی پرداخته و گفت: من مطمئن نیستم که به عنوان وزیر امور خارجه بینش بیشتری نسبت به این مسئله دارم چرا که البته امروز خوشبختانه همه چیز بسیار شفاف است. هم زمان این مسئله دشوار است که توضیح دهیم در ایالات متحده چه اتفاقی می افتد. وزیر امور خارجه و وزیر دفاع این کشور در مسئله کره شمالی ارزیابی بسیار واقع بینانه ای دارند. وزیر دفاع آمریکاگفته است که جنگ در شبه جزیره کره قربانیانی به بار خواهد آورد که دنیا از زمان جنگ جهانی دوم به خود ندیده است، بنابراین وی دخالت نظامی آمریکا را نادرست ارزیابی می کند.

وی در ادامه درباره واکنش دونالد ترامپ به مسئله کره شمالی ابراز تاسف کرده و گفت: رئیس جمهور آمریکا از یک لفاظی فوق العاده جنگ طلبانه استفاده می کند. درک این مسئله که چه کسی در آمریکا افسار را در دست دارد دشوار است. مسئله بد در این اوضاع این خطر است که چنین تنش هایی با زبان شروع می شود و با یک عملیات نظامی خاتمه می یابد. ما در اروپا این را می دانیم. ما از جنگ جهانی اول یادگرفته ایم که حالا ساعت های دیپلماسی و نه فریاد جنگ است.

وی در ادامه گفتگو با این روزنامه آلمانی تاکید کرد که تمام دنیا درباره غیر قابل پیش بینی بودن سیاست رئیس جمهور آمریکا حیرت زده است. یکی از اطرافیان ترامپ در یک مقاله اخیرا نوشته است که تا به حال تصور می شد که جهان باید بر اساس وعده های قانونی سازمان دهی شود. اما این مزخرف بود. جهان یک عرصه است و هر کسی علیه کس دیگری قرار دارد و قوی تر ها کار را پیش می برند. چنین افرادی می خواهند قدرت قانون را با قدرت جنگل عوض کنند. این عکس آن چیزی است که غرب تا به حال دنبال می کرده و بر خلاف ارزش های جهانی مانند آزادی، دموکراسی و قانون است. اینکه آمریکایی ها از این ارزش ها خداحافظی کرده اند غرب را تضعیف می کند. از این رو ما باید برای آمریکایی ها مبارزه کنیم و نباید آن ها را از دست بدهیم.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه گفت: ما همه آنچه که در توان داریم همراه با دیگر اروپاییان و همان هایی در آمریکا که در کنگره نفوذ دارند انجام می دهیم. این طور نیست که همه آمریکا فهم خود را از دست داده باشد. خطر واقعی در این شرایط این است که ما از طریق یک تشدید اوضاع ناخواسته ناگهان وارد یک جنگ شویم.

گابریل در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه اروپا بزرگ شده است در عین حال گفت: بحران پناهندگان هنوز حل نشده است و بزرگترها هم همیشه نمی توانند همه مسائل را به سرعت حل کنند.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از این گفتگو به اقدامات آلمان علیه ترکیه از جمله بالا بردن سطح هشدار برای شهروندان آلمانی درباره سفر به ترکیه پرداخته و گفت: ما باید از شهروندان خود حمایت کنیم و نمی توانیم اجازه بدهیم که رئیس جمهور ترکیه اتباع آلمانی را به راحتی به زندان بیاندازد.

وی همچنین گفت که فشارهای اقتصادی بر ترکیه تاثیر داشته است. وی در این راستا به عقب نشینی اردوغان از قراردادن شرکت های آلمانی در لیست ترور بعد از هشدار آلمان برای سرمایه گذاری در ترکیه اشاره کرد و گفت: برای اردوغان هر کسی که با وی هم نظر نیست تروریست محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز (شنبه) در انجمن سدونا موسسه مک‌کین در آریزونا مدعی شد که حماس «مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است».

به گزارش فارس، در شرایطی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز هیأتی را برای مذاکره درباره آتش‌بس غزه به قاهره اعزام می‌کند و تأکید کرده که با «روحیه مثبت» به سوی مذاکرات پیش می‌رود، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل می‌توانند پاسخ مثبتی به آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها بدهند یا خیر».

اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر بر سر اتمام جنگ به عنوان بخشی از توافق تبادل اسرا/ آتش‌بس است.

حماس پیش از این تصریح کرده با هیچ توافقی که به آتش‌بس دائمی و خروج نیروهای اسرائیل از غزه منجر نشود موافقت نخواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم روز چهارشنبه گفت با هیچ توافقی که بر اتمام جنگ اصرار داشته باشد موافقت نخواهد کرد.

آمریکا در ۷ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد همسو با اسرائیل اصلی‌ترین مانع در برابر برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بوده است.

دولت جو بایدن تا کنون سه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس دائمی در غزه بوده را وتو کرده است. واشنگتن تنها از آتش‌بس موقت حمایت می‌کند.

بلینکن همچنین در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح گفت «موضع ما ثابت است و قبل از آن‌که اسرائیل تصمیمی برای ورود به رفح بگیرد، باید طرح شفافی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود و به دوستان خود برای حفاظت از غیرنظامیان و ارائه کمک به آن‌ها فشار می‌آوریم».

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی گفت «با حفظ امنیت اسرائیل، تشکیل کشور فلسطین امکانپذیر است».

اسرائیل، آزادی اسرا از غزه و نابودی حماس را به عنوان اهداف جنگی خود در غزه تعیین کرده است. با وجود این، تحقق هر دوی این هدف‌ها به بن‌بست برخورد کرده‌اند.

مصر، قطر و آمریکا در حال میانجی‌گری برای حصول توافقی برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل هستند.

در توافق قبلی میان حماس و رژیم اسرائیل برای آزادی اسرا که در ماه نوامبر انجام شد ۸۱ اسرائیلی و ۲۴ شهروند کشورهای خارجی در ازای ۲۴۰ فلسطینی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • نماهنگ|حقانیت مرگ بر رژیم صهیونیستی
  • نماهنگ|شریک جرم
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • نماهنگ/شریک جرم
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم