Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:20:18 GMT

رشد 110 درصدی آموزش کارکنان آبفای کاشان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۳۴۲۹

رشد 110 درصدی آموزش کارکنان آبفای کاشان

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،معاون برنامه ریزی و منابع انسانی در ابتدای این سمینار گفت: منابع انسانی مهم ترین دارایی هر سازمان محسوب می شود و کلید موفقیت هر سازمان است.

مهندس علی اکبر قانع افزود: در حوزه منابع انسانی 6 مولفه اثرگذار مطرح است که بعنوان نقشه راه سازمان مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو کلیه برنامه ریزی ها و تلاش ها در حوزه برنامه ریزی و منابع انسانی در چارچوب مولفه های مذکور شکل گرفته است.

وی تأکید کرد: توجه به آموزش کارکنان یکی از مولفه های مهم این حوزه است که به استناد آمار و ارقام شاهد رشد 110 درصدی می باشیم. در سال 91 به میزان 4000 نفرساعت آموزش برای کارکنان ارائه گردیده است که برای سال 95 به بیش از 8000 ساعت نفر ارتقاء پیدا کرده است.

قانع اظهار داشت: در سال 93 نخستین نظامنامه ی ارزیابی عملکرد کارکنان با هدف شناسایی استعدادها ، نقاط ضعف و قوت کارکنان تهیه و تدوین گردید که پس از بررسی های دقیق علمی و کارشناسی برای اجرا به تصویب شورای معاونین شرکت رسید.

وی تأکید کرد: این نظامنامه با استفاده از روش های علمی و روز دنیا نظیر متدهای BSC و MBO و ارزیابی 360 درجه در سال جاری مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفت که بخشی از نشست امروز اختصاص به تشریح نظامنامه جدید دارد.

در ادامه سمینار دکتر جوشقانی مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه به تشریح فرصت ها و تهدیدها در حوزه منابع انسانی پرداخت و گفت: امروزه منابع انسانی در سازمان دگرگون شده و «سرمایه های انسانی» مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سرمایه انسانی به نیروهای توانمند، خلاق و اثرگذاری اتلاق می شود که نظیر آنان در خارج سازمان یافت نشود و پیشرفت ، پویایی و تغییر و تحول سازمان وابسته به سرمایه های انسانی هر سازمان است.

جوشقانی تأکید کرد: اگر روزی جنگ بر سر ذخایر نفت و گاز کشورها بود و امروز بر سر آب است ولی جنگ و دعواها آینده بر سر منابع کمیاب انسانی خواهد بود و به طور قطع و یقین می توان گفت جنگ آینده ؛ جنگ استعدادهاست.

این استاد دانشگاه یادآور شد: استعداد در منابعی به نام انسان نهفته است و برای کشف استعدادها باید منابع انسانی را به شایستگی مدیریت کرد و زمینه را برای شکوفایی استعداد آنان مهیا نمود.

وی افزود: بر اساس آمار و ارقام ارائه شده تعداد اساتید ایرانی که در دانشگاههای خارج از کشور تدریس می کنند بیش از تعداد اساتید داخل کشور است و این در حالی است تعداد دانشگاههای ایران 6 برابر میانگین جهان است.

جوشقانی گفت: استخدام ها در سازمان ها و شرکت ها بر اساس مدرک تحصیلی و مهارت ها انجام می شود در صورتی که عواملی مانند روحیات ؛ روحیه چالش گری ، پرسش گری و انگیزه افراد بیش از مدرک تحصیلی و مهارت در پیشرفت و ارتقای هر سازمان اهمیت دارد.

وی تأکید کرد: 94 درصد از مشکلات پیش آمده برای سازمان ناشی از مشکلات سیستم است و 6 درصد آن خطای انسانی است. این بدان معنی است که خطای انسانی نقش ناچیزی در مشکلات پیش آمده برای هر سازمان دارد ولیکن چون غالباً درک درستی از سیستم نداریم اغلب خطای انسانی را به عنوان خطای اصلی سازمان تلقی می نماییم.

لازم به ذکر است الزامات مدیریت منابع انسانی ، ارزیابی عملکرد و تشریح نظامنامه ارزیابی عملکرد کارکنان شرکت آب و فاضلاب کاشان محورهای اصلی این سمینار بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی امروز در دیدار با شماری از معلمان مناطق ۱۵ گانه استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد در جهت تضمین آینده نظام اسلامی نخبه‌پروری در تراز انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد. زیرا هر جامعه‌ای باید برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و واقعی، توجه به آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های برنامه‌های کلان خود قرار دهد.

او افزود: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر از جمله آموزش و پرورش وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند. اساس آموزش و پرورش معلم است و گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اصلاح نظام پرداختی کشور پرداخت و افزود: تعدد نظام‌های پرداختی در کشور یکی از مشکلات ریشه‌ای است و تجمیع قوانین پرداختی باید در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است