Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم گفت: برنامه‌های خود را با رویکرد تحولی مبتنی بر اسناد بالادستی منطبق بر سند تحول بنیادین قرار داده‌ام.

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدبطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم (عصر امروز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه) در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدای تعلیم و تربیت و شهید حججی، اظهار داشت: متفخرم بعد از انتخابات باشکوه ریاست جمهوری با مشارکت بیش از ۴۳ میلیون شرکت کننده، رئیس جمهور محترم به بنده به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعتماد کرده و بنده را برای این مسئولیت سترگ انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای وزرای سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدوارم با لطف الهی و جلب رأی اعتماد شما نمایندگان محترم بتوانم به جامعه تعلیم و تربیت با فرصتی که در اختیارم قرار می‌دهید، کمک کنم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم افزود: نسلی که تا حدود یک ماه دیگر روانه کلاس‌های درس خواهند شد، نسلی است که منابع مالی مدرسه خود را از طریق نفت استوار کرده است. این نسل بعد از پایان آموختن باید از چنان کارآمدی و توانمندی برخوردار شوند که با توانمندی خود بتوانند با محور قراردادن خلاقیت به تدبیر و امید خود بپردازند.

بطحایی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تأثیرگذاری آن بر نسل آینده کشور گفت: حوزه تعلیم و تربیت از حوزه‌های مهمی است که اثرات بنیادین بر روی افراد می‌گذارد و دانش آموزان در این فضا با یادگیری خویش زندگی را معنا می‌بخشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: بنده پس از سه دهه خدمت و افتخار حضور در نظام تربیت از نقش ارزشمند معلمی تا معاونت وزیر از سوی رئیس محترم جمهور برای تصدی مسئولیت خطیر آموزش و پرورش معرفی شدند و این دعوت خطیر را در شرایطی پذیرفتم که به دلیل اندوخته گذشته خود از زوایای پیدا و پنهان آموزش وپرورش اطلاع دارم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم اظهار داشت: بنده می‌دانم با انبوهی از مشکلات و مسائل نظام آموزشی روبرو هستیم و مدیران وزارت آموزش و پرورش با چه مسائلی روبرو هستند که اگر نتوانیم راه حل مناسبی برای آن پیدا کنیم کل نظام و حاکمیت را دچار مشکل خواهیم کرد.

بطحایی با اشاره به دغدغههای رهبر معظم انقلاب از حوزه تعلیم و تربیت گفت: مطالبات اساسی جامعه از این حوزه از یک سو و منابع ارزی محدود از سوی دیگر باعث می‌شود نظام آموزشی کشور به شکل خوبی در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نمایندگان محترم علی‌رغم همه کاستی‌ها ما به فرهنگ، عمیقا معتقدیم و عزم خود و همکارانم را برای حل این معضلات راسخ می‌بینم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم گفت: مدرسه مورد انتظار ما مدرسه‌ای است که منطبق بر سند تحول بنیادین آموش و پرورش باشد. نهادهای فرهنگی جامعه و درگیر با اصحاب تعلیم و تربیت باید در این مسیر با یکدیگر همسو و همجهت شوند تا بتوانیم اقدامات زیربنایی توسعه پایدار اجرای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، نقشه جامع علمی را به خوبی اجرا کنیم و همه آنها نیازمند آموزش و پرورشی پویا و با انگیزه است.

بطحایی اضافه کرد: خوشبختانه ما در کشور معلمان صبور، با انگیزه و زحمت‌کش داریم که کلیدی‌ترین رکن نظام آموزشی کشور هستند و معتقدیم انجام هر تحولی به عزم راسخ آنها بستگی دارد.

وی گفت: معتقدیم اگر به استقبال آینده نرویم، آینده ما را غافلگیر می‌کند لذا باید در مواجهه با آینده، مسیر و روشی درست، اصولی و منطقی را با مشارکت همه اهالی درگیر با تعلیم و تربیت در پیش گرفت.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم تصریح کرد: رویکرد آینده پژوهانه مورد نیاز امروز کشور در حوزه آموزش و پرورش است و برنامه‌های خود را با رویکرد تحولی مبتنی بر اسناد بالادستی منطبق بر سند تحول بنیادین قرار داده‌ام.

بطحایی گفت: توسعه عدالت آموزشی را از محورهای دیگر برنامههای خود قرار دادم و در کنار آن توسعه حرفه‌ای معلمان در کنار بهبود منزلت و معیشت آنان به عنوان عاملی موثر در رشد و افزایش تأثیرگذاری تعلیم برخود درنظر گرفتم.

وی در ادامه افزود: ۱۱ هدف محوری بنای برنامه اصلی خود در وزارت آموزش و پرورش قرار دادم و مهمترین محور آن حاکم ساختن گفتمان سند تحول بنیادین و توجه به استلزامات اجرایی آن است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم گفت: توجه به نیروی انسانی توانمند و توسعه فرهنگ تعلیم و تربیت، پرورش و تربیت بدنی از دیگر برنامه‌هایی است که بنده مورد توجه قرار دادم.

بطحایی وزیر پیشنهادی مجلس بازطراحی فعالیت‌های تربیتی و فوق برنامه را از برنامه‌های خود در وزارتخانه دانست و افزود: الگوی تربیت متوازن با تاکید بر تربیت اسلامی دانش آموزان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تقویت برنامه‌های ورزشی در این قالب تعریف می‌شوند.

وی توسعه عدالت آموزشی و تربیتی را مورد توجه قرار داد و خطاب به نمانیدگان مجلس گفت:‌ برنامه پیشنهادی من را مطالعه کنید و نظرات خود را در این زمینه برای اصلاح و تکمیل آن تذکر دهید.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن تشکر از نمایندگان موافق و مخالف خود اظهار داشت: نمایندگان مخالف مسائل و مشکلاتی را در آموزش و پرورش ارائه کردند که برای برخی از آن مشکلات برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و برای برخی دیگر متناسب با آن را دولت پیش‌بینی و به اجرا درخواهد آورد.

بطحایی ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. سیاست‌زدگی و سهم‌خواهی آموزش و پرورش را گرفتار حاشیه می‌کند. هرچیزی که آموزش و پرورش را دچار حاشیه کند به ضد این وزارتخانه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که تعامل با نمایندگان شرایط را برای پیشبرد برنامه‌ها فراهم خواهد ساخت، تصریح کرد: بدون همراهی و تعامل نمایندگان امکان تحقق اهداف آموزش و پرورش فراهم نخواهد شد. وزیر آموزش و پرورش نماینده ۱ میلیون ۷۰۰ هزار معلم بازنشسته و شاغل در کشور خواهد بود. یک فرهنگی هستم که از ۱۹ سالگی تاکنون در تمامی رده‌های آموزشی و اداری در سطوح صف و ستاد خدمت کردم. از موانع و مشکلات اطلاع دارم. با تجریه‌ای که در سازمان برنامه و بودجه به دست آوردم تمام تلاش خودم را برای ارتقای منزلت جایگاه معلمان که اصلی‌ترین عامل در تحول نظام آموزش و پرورش هستند، به کار خواهم گرفت.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اضافه کرد: از شخص آقای دکتر نوبخت قول تمام وکمال گرفتم و ایشان با بزرگواری قول مساعد دادند که همکاری تمام با آموزش و پرورش را برای اجرای برنامه‌های این وزارتخانه داشه باشم. با قولی که از آقای نوبخت گرفتم در پیشگاه شما نمایندگان عرض می‌کنم ایشان فرمودند "در این دوره از حیث اعتبارات و برنامه‌ها بهترین دوره آموزش وپرورش خواهد بود". امیدوارم شایستگی بنده برای تصدی این وزارتخانه مورد تایید شما قرار گیرد. آنچه که شما تشخیص خواهید داد مناسبت‌ترین تشخیص است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،«علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در دیدار نوروزی همکاران سازمان دانش‌آموزی گفت:دانش‌آموزان با فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی، حضور اجتماعی‌تر همراه با مسئولیت‌پذیری بیشتر در جامعه را تجربه می‌کنند.   وی افزود:سازمان دانش‌آموزی در حوزه مطالبه‌گری دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.   مطهری گفت:ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از برنامه‌ها و پتانسیل‌های سازمان دانش‌آموزی باید پشتیبانی‌های لازم را داشته باشند. مجموعه اداره کل آموزش و پرورش نیز از طریق مصوبات شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی، راه را برای فعالیت‌های این مجموعه در این مسیر هموارتر می‌کند.   مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت:خبرگزاری پانا یکی از مهمترین و بهترین بستر‌های تربیتی و همچنین یکی از بهترین پتانسیل و ظرفیت‌های رسانه‌ای آموزش و پرورش است. ارتقا و بهبود عملکرد این مجموعه در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان هدفگذاری و برنامه‌ریزی شود.   وی افزود:سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌غربی طی سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف، دستاورد‌های مهمی را کسب کرده که این مهم نشان از برنامه‌ریزی منسجم این مجموعه در فعالیت‌های اجرایی دارد.

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند